۱۶۶۶۳۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کُشنده‌ترین بیماری‌های تاریخ بشر

بیماری‌های واگیرداری وجود دارند که بسیار خطرناک هستند و تا کنون انسان‌های زیادی در اثر اینگونه بیماری‌ها، جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری فارس: بیماری‌های واگیرداری وجود دارند که بسیار خطرناک هستند و تا کنون انسان‌های زیادی در اثر اینگونه بیماری‌ها، جان خود را از دست داده‌اند.

برخی بیماری‌ها سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و به مرگ ختم می‌شوند اما برخی بیماری‌ها با دارو قابل درمان هستند که در صورت مراقبت و شیوه درست زندگی بهبود پیدا می‌کنند.

بیماری‌های واگیرداری وجود دارند که خطرناک هستند و تا کنون انسان‌های زیادی در اثر اینگونه بیماری‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

آبله: نزدیک به ۵۰۰ میلیون نفر در جهان در اثر آبله جان باختند اما پس از واکسیناسیون گسترده در اوایل قرن بیستم این بیماری ریشه کن شد.

کُشنده‌ترین بیماری‌های تاریخ بشر

سکته مغزی: سکته مغزی با وقفه ناگهانی جریان خون به مغز اتفاق می‌افتد و می‌تواند کشنده باشد. ۱۴۰ هزار نفر هر سال فقط در ایالات متحده تحت تأثیر این بیماری قرار می‌گیرند و در فرانسه ۳۰ هزار نفر در سال بر اثر سکته مغزی، جان خود را از دست می‌دهند.

سرخک: در سال ۲۰۱۳ نیز ۱۴۵ هزار و ۷۰۰ نفر بر اثر سرخک جان دادند؛ در ۱۰ سال گذشته تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری توسط واکسیناسیون ۷۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

کُشنده‌ترین بیماری‌های تاریخ بشر

مالاریا: ۲۰۷ میلیون نفر در سال ۲۰۱۲ به بیماری مالاریا مبتلا شدند و ۶۲۷ هزار نفر در اثر این بیماری جان دادند.

سل: سل یک بیماری عفونی واگیردار است که توانایی درگیر کردن تمام ارگان‌های بدن را دارد ولی ریه‌ها بیشتر به سل مبتلا می‌شوند. علائم آن شامل سرفه همراه با خلط آغشته به خون، تب و کاهش وزن است. در سال ۲۰۱۳ حدود ۳ میلیون نفر بر اثر این بیماری کشته شدند.

کُشنده‌ترین بیماری‌های تاریخ بشر

ایدز: ایدز یک بیماری واگیردار است که تا کنون ۲۵ میلیون نفر در جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کُشنده‌ترین بیماری‌های تاریخ بشر

تیفوس: تیفوس یک بیماری حاد است که از طریق حشرات آلوده به انسان منتقل می‌شود و عفونت آن پوست، دستگاه عصبی مرکزی، لوله گوارش و عضلات را درگیر می‌کند.

با اینکه واکسن این بیماری وجود دارد باز هم کشنده است. در اوایل قرن بیستم ۳ میلیون نفر در روسیه در اثر این بیماری کشته شدند.

سرطان: سلول‌های غیر طبیعی به صورت کنترل نشده تکثیر یافته و می‌توانند بافت‌های مجاور را درگیر کنند و از طریق جریان خون با لنف به سایر نقاط بدن گسترش پیدا می‌کنند. هر سال نزدیک به ۸ میلیون نفر در جهان از سرطان می‌میرند.

مرگ سیاه: مرگ سیاه یا طاعون سیاه در اواسط قرن ۱۴ در اروپا شیوع پیدا کرد؛ براساس برآوردهایی که توسط کارشناسان در مورد این بیماری انجام شد بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از جمعیت اروپا را نابود کرده است، به مدت ۵ سال در بسیاری از کشورهای اروپایی عده‌ای در اثر این بیماری کشته شدند.

کُشنده‌ترین بیماری‌های تاریخ بشر

آنفلوانزا: آنفلوانزا در سال ۱۹۱۸ به آنفلوانزای اسپانیایی شناخته شد و حدوداً بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون مرگ و میر همراه داشت و به عنوان مرگبارترین بیماری همه گیر در تاریخ شناخته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج