۱۶۷۳۶۷
۵۰۷۷
۵۰۷۷
پ

با این بازی های اعتیادآور آشنا شوید

با وجود سیطره بازی های کنسولی، بازی های شبکه اجتماعی غوغایی در دل بازی ها ایجاد کرده اند. آنها این امکان را فراهم کردند تا تعاملات انسان ها در شبکه های اجتماعی در قالب بازی ها گنجانده شده و باعث شوند شیفته های بازی از سرتاسر جهان گرد هم بیایند و تجربه جدیدی را از سر بگذرانند.

با این بازی های اعتیادآور آشنا شوید




مجله همشهری دانستنیها: با وجود سیطره بازی های کنسولی (بخوانید بازی های بدنه اصلی)، بازی های شبکه اجتماعی غوغایی در دل بازی ها ایجاد کرده اند. آنها این امکان را فراهم کردند تا تعاملات انسان ها در شبکه های اجتماعی در قالب بازی ها گنجانده شده و باعث شوند شیفته های بازی از سرتاسر جهان گرد هم بیایند و تجربه جدیدی را از سر بگذرانند. براساس آمار ماه مارس گذشته، بیش از ۲۹۱ میلیون نفر در حالی که فعالیت های مجازی اجتماعی شان را در فیس بوک انجام می دهند، از بازی های این شبکه نیز استفاده می کنند.

این در حالی است که تعداد این افراد در سال ۲۰۱۲ فقط ۳۵ میلیون نفر بود. درواقع، فیس بوک با مشاهده تعداد کاربرانش به خوبی حدس زده که می تواند از فضای این شبکه برای ارائه بازی های کامپیوتری نیز استفاده کند. به بیان دیگر واژه «دوست» در این شبکه «همبازی» هم معنی گرفته است. «کندی کرش» که در صدر محبوب ترین ها قرار دارد، معرفی می کنیم. گفتنی است که این بازی ها در ماه ژانویه توسط وب سایت PC Adviser رده بندی شده اند.

Flower Shop

اجتماعی ترین بازی

با این بازی های اعتیادآور آشنا شوید

فلاورشاپ اجتماعی ترین بازی شبکه های اجتماعی است. علاوه بر این یکی از بازی هایی است که واقعا نظر خانم ها را به خود جلب می کند و آن قدر وابستگی ایجاد می کند که گاهی اوقات شب ها هم در حال گل کاشتن و درو کردن هستید. به غیر از ماموریت اصلی، این بازی هر روز و هر ساعت یک چالش جدید برای تان دارد که تازگی آن را صد چندان می کند. این چالش ها به قدری جدی هستند که به صورت هانی برگزار می شود و نام برترین کاربران در بازی اعلام می شود و ۱۰ نفر برتر جهان، دکوراسیون های مجازی برنده خواهند شد که در هیچ جای بازی آنها را نمی فروشند. اساس این بازی شبیه بازی سیمز است. شما مزرعه کوچک با یک فروشگاه گل فروشی کوچک دارید که رفته رفته می توانید آن را توسعه دهید.

این بازی، هزاران بازی کوچک درون خود دارد. مثلا آیکون یک مرد که هر روز در سمت راست صفحه تان ظاهر می شود و در یک زمان خاص گل هایی را سفارش می دهد. اگر بتوانید در آن زمان معین، گل موردنظر را درو کنید، می توانید به این مرد بفروشید. هرازگاهی نیز آیکون هایی با تصویر افراد مختلف در سمت چپ صفحه ظاهر می شوند که در ۹ مرحله چیزهایی را به شما سفارش می دهند و در ازای هر مرحله ای که شما کامل می کنید، به شما هدایایی از جمله گل های نادرمی دهند. علاوه بر این، به ازای هر روزی که به این بازی وارد می شوید، هدایایی را برای تان در نظر می گیرد و شما را تشویق می کند که روزانه بازی کنید.

در این بازی با پدیده هایی مواجه می شوید که به معنای واقعی یک بازی اجتماعی را درک می کنید. در این بازی شما مجبورید که کلی دوست گل فروش داشته باشید. می توانید آنها را از میان دوستان شبکه اجتماعی تان انتخاب کنید. اما خیلی اوقات دوستان تان رغبتی به این بازی نشان نمی دهند و شما تک و تنها می مانید. یکی از خوره های حرف ای این بازی تجربه خود را در این باره اینگونه شرح می دهد: «تجربه من در این مورد واقعا جالب است. کلی دوست مجازی دارم و از خیلی از آنها مخصوصا خانم ها دعوت کردم که به این بازی بپیوندند. اما شاید از میان دوستان فقط یک یا دو نفر این بازی را شروع کردند و من ماندم و مزرعه ام.

اما در همین اوصاف بود که به طور اتفاقی نام این بازی را در گوگل سرچ کرم و در عین ناباوری با دریایی از صفحاتی مواجه شدم که با عناوین مربوط به فلاورشاپ راه اندازی شده اند. یکی از این پیج ها مخصوص اد کردن افراد است. کاربرانی که دوست فلاورشاپی ندارند، به این پیج می آیند و افراد دیگر را به فهرست دوستان شان اضافه می کنند.»

به طور کلی باید بگوییم که این بازی سرتاسر اجتماعی است. یعنی برای بیشتر مراحل باید از دوستان تان وسایلی را درخواست کنید یا حتی بخواهید که به مزرعه تان سربزنند.

قهرمان میوه ای

Farm Heroes Saga

با این بازی های اعتیادآور آشنا شوید

بازی «فارم هیروز» نیز یکی از بازی های شرکت کینگ، یعنی شرکت سازنده کندی کرش است. با این تفاوت که در این بازی به جای آّب نبات و شکلات، میوه هایی از قبیل توت فرنگی، سیب، پیاز و هویج را کنار هم می چیند. اما در هر صورت روند بازی دقیقا همانند کندی کراش است. یعنی در زمان خاص یا با تعداد حرکت خاص باید به هدفی که آن مرحله برای تان تعیین کرده، برسید تفاوت کوچکی که این بازی با کندی کراش در مورد تعداد حرکات محدود، دارد این است که در فارم هیروز دقیقا به شما می گوید که مثلا ۱۸ سیب و ۱۲ توت فرنگی را باید با هم جورد کرده و آزاد کنید. شباهت دیگر این دو بازی آن است که با جور کردن بیش از سه مهره یک شکل، جایزه هایی مثل بمب دریافت می کنید. به هر حال از آنجایی که این بازی را هم کینگ ساخته، این شباهت ها چندان دور از ذهن نیست.

حیوانات را نجات دهید

Pet Rescue Saga

با این بازی های اعتیادآور آشنا شوید

«پت رسیکو» یا نجان حیوانات اهلی نیز یکی دیگر از شاهکارهای شرکت کینگ است که با استقبال خوبی مواجه شده و جالب اینجاست که اساس و پایه این بازی نیز بازی تتریس است. اما کینگ به قدری روند بازی را متفاوت و شیرین کرده که آدم واقعا نه تنها از بازی کردن با آنها سیر نمی شود، بلکه این بازی ها را دنیاهای متفاوتی می بیند.

پت رسیکو شامل شخصیت هایی مثل گربه، کبوتر، خوک و لاک پشت می شود که باید آنها را از روی تلی از آجرهای رنگی به زمین هدایت کنید و نجات دهید. در این بازی برخلاف کندی کراش و فارم هیروز- که باید در تعداد حرکت محدود مهره ها را از بین ببرید و مهم اینست که همه مهره های صفحه بازی از بین بروند- باید در تعداد محدود آجرها را از بین ببرید تا حیوانات به سلامت به روی زمین برسند.

کالیسی شوید

Dragon City

با این بازی های اعتیادآور آشنا شوید

در «درگون سیتی» وظیفه شما این است که شهری درست کنید و در آن اژدها پرورش دهید. درواقع، دراین بازی تخم اژدها می خرید، آنها را به دنیا می آورید و به آنها غذا می دهید تا بزرگ شوند. هدف شما در این بازی، ایجاد جایگاه های ویژه برای پرورش اژدها و تربیت چند اژدهای مختلف مثل اژدهای آب و اژدهای آتش است. علاوه بر این، باید هر از گاهی به شهر دوستان تان سربزنید تا بفهمید دوستان تان تا چه حد در ساخت شهرشان موفق بوده اند. آیا شما جلوتر هستید یا دوستان تان؟

مزرعه داری به سبک مجازی

Farm Ville

با این بازی های اعتیادآور آشنا شوید

«فارم ویل» یعنی محل کشاورزی و بازی هم دقیقا در همین محیط اجرا می شود. در شروع بازی شما زمین کوچکی دارید که در آن میتوانید با کشت محصولات مختلف و فروش آنها سکه های خود را افزایش دهید. با ادامه بازی در مراحل بالاتر پول واقعی مثل پی پال، سکه و اسکناس این بازی را خریداری کنید. شما با پول های تان می توانید کارهای زیادی انجام دهید. شاید هم محبوب شدن این بازی هم به خاطر همین موارد باشد. شما در بازی تا جایی پیش خواهید رفت که تقریبا زمین کشاورزی خود را به یک شهر تبدیل می کنید. بازی طوری طراحی شده که دستیابی به اصلی ترین ارتقاها جز با اضافه کردن دوستان به عنوان همسایه خود امکان پذیر نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج