اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۷۳۷۶
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

چرا بازی های شبکه های اجتماعی اعتیاد آورند؟

چرا بازی های شبکه های اجتماعی مثل همین کندی کراش این قدر محبوب دل ها شدند؟

چرا بازی های شبکه های اجتماعی اعتیاد آورند؟





مجله همشهری دانستنیها: بازار بازی های آنلاین فیس بوکی با سرعت نجومی در حال حرکت است و همین امر هم باعث شده که توجه خیلی از شرکت های بازی سازی به این سمت جلب شود و به قول معروف به یک میدان رقابت جدید تبدیل شود. جالب است بدانید که مثلا در آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در شبکه های اجتماعی مشغول بازی هستند و جالب تر اینکه یک بازار ۶۰۰ میلیون دلاری از محصولات مجازی تولید کرده اند.

زینگا (Zynga) یکی از شرکت هایی است که کلا کارش را با طراحی بازی های شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و گوگل پلاس شروع کرد و Farm Ville را در ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ ساخت که اتفاقا به یکی از بازی های محبوب فیس بوک تبدیل شد. این شرکت در اکتبر سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت که پلتفرم بازی خودش را توسعه دهد تا کاربران بتوانند از طریق آن بازی های شرکت های دیگر را بازی کنند.

چرا بازی های شبکه های اجتماعی اعتیاد آورند؟

اگرچه این پلتفرم که جزو پروژه Z این شرکت بود هنوز به جایی نرسیده، اما پیش بینی می شود که نخستین گام مهم برای زینگا خواهد بود که جور و پلاس اش را از فیس بوک جمع کند و به فضایی فراتر از شبکه های اجتماعی نقل مکان کند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۱ که هنوز بازی های شبکه های اجتماعی به اندازه اکنون شکل نگرفته بود. زینگاه ۱۲ درصد از درآمد کل فیس بوک را به خود اختصاص داده بود. اما در نوامبر ۲۰۱۲ بود که فیس بوک زیر قراردادش با زینگا زد و همین باعث شد که زینگا در ماه مارس ۲۰۱۳ با سیاست های پلتفرم استاندارد فیس بوک محدود شود.

با این همه خوب است بدانید که زینگا با بازی های شبکه اجتماعی که دارد، ماهانه بیش از ۲۲۰ میلیون کاربر فعال و پر و پا قرص دارد که این میزان یک چهارم جمعیت ۸۰۰ میلیونی فیس بوک را تشکیل می دهند.

جایی برای پیرمردها هست؟

همان طور که گفتیم تعداد دختران و پسران شیفته بازی های شبکه های اجتماعی تقریبا یکسان است: ۵۴ درصد پسران و ۴۶ درصددختران در شبکه های اجتماعی بازی می کنند.

بازی های شبکه های اجتماعی نه تنها روند بازی کردن در کاربران را بر هم زده اند، بلکه سن بازی را هم بالا برده اند. شاید باورش سخت باشد، اما میانگین سن افرادی که در شبکه های اجتماعی بازی می کنند، ۳۹ سال است!

چرا بازی های شبکه های اجتماعی اعتیاد آورند؟

جالب تر می دانید چیست؟ اینکه این بازی ها خواب و خوراک را از همه گرفته؛ از جمله کار کردن را. زیر ۱۴ درصد گیمرهای اجتماعی حداقل یک ساعت در طول روز در محل کارشان بازی می کنند!

چرا بازی های اجتماعی؟

آخرین آمار کلی در مورد گیمرهای اجتماعی این است که تعداد ۵۱۰ میلیون نفر، در شبکه های اجتماعی بازی می کنند. این میزان از سال ۲۰۱۰ تاکنون با رشد چشمگیر ۷۱ درصدی همراه بوده است. نکته مهم بازی های اجتماعی این است که دختران خیلی بیشتر از بازی های موبایلی و کامپیوتری از این بازی ها استقبال کرده اند. البته هنوز تعداد آنها از پسران کمتر است، اما این بار با یک فاصله خیلی کم.

کارشناسان می گویند دلایل کلی که افراد را به گیمرهای اجتماعی تبدیل می کند از این قرار است: - آسایش خاطر و رهایی از استرس و تعاملات اجتماعی، در آمریکا این دلایل کمی متفاوت است: ۵۷ درصد به خاطر کل کل کردن با دوستان شان و ۴۳ درصد به خاطر تفریح و هیجان، بازی های شبکه های اجتماعی را دوست دارند.

سوء استفاده گران اجتماعی

با افزایش تعداد کاربران بازی های شبکه های اجتماعی، تعداد تبلیغات در این فضاها از سال ۲۰۰۹ حدود ۶۰درصد افزایش یافت. مک دونالد، Expedia (آژانس هوایی)، ولوو (خودروسازی) و Century۲۱ (آژانس املاک بزرگ آمریکا) شرکت هایی هستند که از این روند به خوبی سوءاستفاده کردند و تبلیغاتشان را به خورد کاربران دادند.

چرا بازی های شبکه های اجتماعی اعتیاد آورند؟

شکست کنسول ها

با افزایش تعداد کاربران بازی های شبکه های اجتماعی دیگر کمتر کسی به دنبال بازی های کنسولی می رود. چنان که ۲۳ درصد کاربران اعلام می کنند که از زمانی که به جرگه گیمرهای اجتماعی پیوسته اند، دیگر با پلتفرم های دیگر بازی نمی کنند.

تحلیلگران نیز پیش بینی می کنند که به زودی بازار بازی های ویدئویی کنسولی با افت شدیدی همراه خواهندشد.

آلک بالدوین، یک معتاد بازی های اجتماعی

آلک بالدوین یکی از معتادان بازی های اجتماعی است. وی یک بار که سوار هواپیما شده بود، به دلیل اینکه نمی خواست آی پدش را خاموش کند، از هواپیما بیرون انداخته شد. می دانید چرا؟ چون او داشت بازی Words with Friends را با دوستانش بازی می کرد و به هیچ عنوان نمی خواست که بازی اش به تعویق بیفتد. جالب است که فردای همان روزی که خبر بیرون انداختن بالدوین در اخبار منتشر شد، تعداد کاربران بازی Words with Friends ۱۰۰ هزار نفر بیشتر افزایش یافت. یعنی گیمرهای اجتماعی چنین آدم هایی هستند!

چرا بازی های شبکه های اجتماعی اعتیاد آورند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج