۱۶۸۸۵۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

سربازان کروش زیر ذره‌بین ستاره‌ها

تیم‌ ملی در اولین بازی مقابل بحرین با گل‌های احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی ۲ بر صفر پیروز شد تا امیدوارانه چشم‌انتظار بازی با قطر باشد.

خبر ورزشی: تیم‌ ملی در اولین بازی مقابل بحرین با گل‌های احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی ۲ بر صفر پیروز شد تا امیدوارانه چشم‌انتظار بازی با قطر باشد. در این بازی اگر چه ایران در نیمه نخست خیلی خوب بازی نکرد اما بعد از گل احسان حاج‌صفی آهنگ تهاجمی تیم‌ ملی بیشتر شد و حتی می‌توانست گل‌های بعدی را به‌ثمر برساند. بعد از این بازی دوباره به سراغ ملی‌پوشان سابق رفتیم تا شاهد بررسی عملکرد ملی‌پوشان در بازی با بحرین از نگاه آنها باشیم.

كروش و تيم ملي زير ذره‌بين جلال طالبي

مسابقه اول در چنين تورنمنت‌هايي همواره حساسيت و اهميت بالايي دارد به خصوص براي تيمي مثل ايران كه مدعي رسيدن به نيمه‌نهايي و فينال است. تيم ايران بازي را محتاطانه شروع كرد و شايد مي‌خواست شناخت كافي از بحرين را به دست بياورد.

با گذر زمان و هر چه از بازي گذشت، تيم كروش بهتر شد و تسلط را به دست آورد. مي‌توانم بگويم بحرين توان ايستادگي مقابل ايران را نداشت. آنها سنگين بودند و وقتي بازيكنان ما پا به توپ به سمت‌شان مي‌رفتند، نمي‌توانستند مقابله كنند. در مجموع مي‌توانم بگويم اين پيروزي حق تيم ملي ايران بود. بعد از گل اول، توان روحي و جسمي تيم بحرين تحليل رفت و ما بيشتر بر بازي مسلط شديم. در نيمه دوم، شاگردان كارلوس كروش خيلي بهتر از نيمه اول ظاهر شدند. شايد درصد مالكيت توپ بحرين بيشتر از ما بود اما بيشتر پاس‌هاي آنها عرضي و رو به عقب بود كه فايده‌اي نداشت. كسب پيروزي در اولين ديدار، از نظر روحي و رواني ارزش بسياري براي ما دارد و اطمينان دارم مي‌توانيم مقابل قطر هم يك پيروزي شيرين و پرگل به دست آوريم.

دژاگه زير ذره‌بين مهدوي‌كيا

همان‌طور كه از قبل هم پيش‌بيني مي‌شد، اشكان دژاگه نمايش بسيار خوبي در مقابل بحرين ارائه داد و با تكنيك ناب و فرارهايش سمت چپ حريف را فلج كرد. عملكرد دژاگه و وريا غفوري و حركات تركيبي اين دو، سمت راست ايران را به نقطه قوت تيم ملي تبديل كرده بود به حدي كه سرمربي بحرين ناچار به تعويض مدافع چپ خود شد. به نظرم اشكان خيلي خوب كار كرد و اگر به او نمره ۱۸ مي‌دهم، فقط به خاطر همان موقعيت تك به تكي است كه به هدر داد در غير اين صورت نمره او ۲۰ بود. البته ناگفته نماند وريا غفوري با نفس چاق، دوندگي و سرعت بالايش آن هم در اولين بازي رسمي‌اش عالي نشان داد.

گوچي زير ذره‌بين خداداد عزيزي

بحرين تيم خوبي نيست كه بتواند محك جدي براي تيم ملي و نفرات آن باشد و معتقدم عيار ملي‌پوشان در مرحله گروهي در بازي با امارات مشخص مي‌شود. رضا قوچان‌نژاد در بازي با بحرين پرتحرك بود و تلاش كرد گل بزند و يك گل هم زد كه داور آفسايد گرفت؛ با اين حال نظرم اين است قوچان‌نژاد مهاجمي فرصت‌طلب است و در بازي‌هاي مهم مي‌تواند برايمان گل‌هاي مهم بزند. من مقابل بحرين به هيچ‌كس نمره منفي نمي‌دهم و به نفراتي نظير دژاگه، غفوري و پورعلي‌گنجي نمره قبولي مي‌دهم.

وريا غفوري زير ذره‌بين جواد زرينچه

اينكه وريا غفوري به جاي خسرو حيدري در تركيب ثابت قرار گرفت، مسئله‌اي كاملاً شخصي بوده و بايد به نظر سرمربي تيم ملي احترام گذاشت. كارلوس كروش پاسخگوي نتايج ايران است و در چنين شرايطي بايد در رابطه با تركيب ثابت نيز به او اختيار تام داد. من، وريا غفوري را از زماني كه در رده سني جوانان بود، مي‌شناسم، آن زماني كه به تيم ملي جوانان هم دعوت شد. او علاوه بر اينكه به لحاظ فني خوب است، از نظر اخلاقي هم چهره‌اي موجه تلقي مي‌شود. غفوري مي‌تواند به تيم ملي ايران كمك كند.

حاج‌صفي زير ذره‌بين ميناوند

مهرداد ميناوند در مصاحبه قبل از بازي ايران و بحرين كه ديروز در خبرورزشي چاپ شده بود، تأكيد كرد احسان حاج‌صفي بايد از قدرت شوتزني‌اش استفاده كند و مي‌تواند با ضربات از راه دور دروازه حريفان را باز كند. گويا توصيه فني ميناوند به گوش حاج‌صفي رسيد! مهرداد پس از بازي با بحرين به خبرورزشي گفت: حاج‌صفي از سن كم وارد تيم ملي شد و چون استعداد هم داشت و ميادين خوبي هم ديد، به بلوغ رسيده و با اعتماد به نفس بازي مي‌كند و در بازي با بحرين عالي كار كرد، در امور دفاعي و هجومي حضور مؤثر داشت، يك گل در دقيقه ۲۲ زد كه داور مي‌توانست آفسايد نگيرد و سرانجام يك شليك خوب داشت و تيم ملي را به گل رساند. من طي ۳ دوره در جام ملت‌هاي آسيا بازي كرده‌ام و معتقدم حاج‌صفي به راحتي مي‌تواند در ۴ دوره از اين مسابقات حضور داشته باشد چون جوان است و توانمند و اميدوارم در اين دوره از رقابت‌ها باز هم با استفاده از قدرت شوتزني‌اش براي تيم ايران گل بزند.

پورعلي‌گنجي زير ذره‌بين پاشازاده

با وجود آن كه مرتضي پورعلي‌گنجي در پست غيرتخصصي بازي مي‌كرد اما نمايش خوبي در خط دفاعي تيم ملي ارائه داد و به نظرم نمره قبولي گرفت. نيروي جواني، سرعت و جنگندگي پورعلي‌گنجي نقطه قوت اين جوان است و با كمك بازيكنان باتجربه‌تر مثل سيدجلال حسيني و مهرداد پولادي با استرس كمتري بازي كرد و نشان داد حرف‌هاي بيشتري هم در آينده براي گفتن دارد، البته بايد تأكيد كنم بازي با قطر زخمي و شكست‌خورده، با بحرين كاملاً متفاوت است و مي‌طلبد مرتضي پورعلي‌گنجي در مسابقه بعدي ما هم با تمركز بالا و همين اعتماد به نفس بازي كند چرا كه اين تيم عربي مهاجمان تكنيكي و سرعتي‌تري نسبت به بحرين دارد.

نكونام زير ذره‌بين باقري

اهل نمره دادن نيستم اما معتقدم جواد نكونام خوب مديريت كرد و اجازه نداد جوانان تيم ملي با اعتراض به داور، ما را با مشكل مواجه كنند. او در ميانه ميدان توپ‌ها را هم خوب قطع كرد و در حد انتظار ظاهر شد. البته بحريني‌ها هم در ۲۰ دقيقه ابتدايي بازي خيلي خوب نشان دادند ولي هرچه از دقايق بازي گذشت، تحليل رفتند و ابتكار عمل دست بازيكنان ما افتاد. ما مي‌توانستيم بيش از ۲ گل هم مقابل بحرين به ثمر برسانيم و حتي به صدر جدول گروه خود برسيم اما اشتباهات عجيب كمك‌داور بازي اين موقعيت را از ما گرفت. با اين حال برد آن هم در اولين بازي بسيار مطلوب و خوب است و مي‌تواند روحيه بازيكنان ما را براي ادامه راه بالاتر ببرد.

شجاعي زير ذره‌بين علي‌منصور

مسعود در پست دلخواه خودش بازي كرد و به عنوان هافبك نفوذي يا مهره پشت مهاجم غير از دقايق اوليه بازي كه به خاطر شيوه بازي تيم ملي سر جاي خودش نبود و ناچار مي‌شد براي گرفتن توپ و طراحي بازي به عقب بيايد، عملكرد خوبي داشت و نمره ۱۷ مي‌گيرد. مسعود يك گل هم زد كه روي جاگيري درست و تيزهوشي‌اش بود. در مجموع با توجه به بازي بسته حريف كه سعي مي‌كرد با دفاع چندلايه تمام منافذ دفاعي‌اش را به روي مهره‌هاي تهاجمي ايران ببندد، نمايش قابل قبولي از شجاعي ديديم و گلش باعث مي‌شود آن دقايقي كه در جريان بازي به چشم نيامد، فراموش شود.

تيموريان زير ذره‌بين استيلي

هرچند بازي آندرانيك تيموريان خيلي به چشم نيامد اما وظيفه‌اش را به نحو احسن انجام داد و در درگيري با بازيكنان حريف مشاركت دائمي داشت. هافبك جنگنده تيم ملي نه تنها در ميانه ميدان به وظايف خود عمل كرد بلكه در ارسال كرنرها و ضربات ايستگاهي هم توانايي‌هاي خود را به رخ كشيد و مؤثر واقع شد. البته به شخصه اعتقاد دارم آندو تيموريان پتانسيل بالاتري دارد و ان‌شاءا... در ادامه بازي‌ها نمايش بهتري از او شاهد خواهيم بود ولي در بازي بحرين به او نمره ۱۷ مي‌دهم. در انتها تأكيد مي‌كنم ضربات ايستگاهي نقطه قوت ماست كه از روي آن به دو گل رسيديم و مسلماً همين تاكتيك به دليل فيزيك خوب بازيكنان ايراني مي‌تواند باز هم گره‌گشا باشد.

سيدجلال زير ذره‌بين رحمان رضايي

سيدجلال فقط يك لحظه از مهاجم حريف غافل شد، ‌همان صحنه‌اي كه بازيكن بحرين شوت سنگيني زد و حقيقي توپ را دفع كرد. جدا از اين صحنه كه باعث مي‌شود به سيدجلال از ۲۰ نمره ۱۷ بدهم، از حسيني يك نمايش منطقي و حرفه‌اي ديدم. با توجه به اين كه بحرين با يك مهاجم بازي مي‌كرد، سيدجلال خيلي منطقي و حرفه‌اي درهاي دفاع تيم ملي را بست. روي تك‌موقعيتي هم كه سيدجلال در حمله داشت، نمي‌توان بابت ضربه سرش از او ايراد گرفت. زاويه توپ براي چرخاندن سر ‌مناسب نبود. در مجموع سيدجلال به عنوان عنصر باتجربه خط دفاع، شروع خوبي در جام ملت‌ها داشت.

پولادي زير ذره‌بين شاهرودي

مهرداد پولادي در فاز دفاعي بازيكن بي‌گفت‌وگويي است و برابر بحرين هم نشان داد كم و كسري از اين بابت ندارد اما در فاز تهاجمي كماكان با مشكلاتي مواجه است. البته شايد اين دستور تاكتيكي كارلوس كروش باشد ولي مهرداد پولادي از تكنيك، توانايي ارسال و قدرت شوتزني بالايي برخوردار است و بايد از اين قابليت‌ها بهره گرفت. مهرداد بايد به نوع بازي وريا غفوري در جناح راست توجه كند كه چطور به موقع نفوذ مي‌كرد و در زمان مناسب هم در دفاع حضور داشت. با اين وجود نمره‌اي كه من به مهرداد پولادي مي‌دهم، شماره پيراهن اوست و در مجموع به او ۱۶ مي‌دهم!

حقيقي زير ذره‌بين طباطبايي

هر چند تيم‌ملي بحرين فشار زيادي روي دروازه ما وارد نكرد اما در حملات پراكنده‌اي كه داشت، با واكنش‌هاي خوب عليرضا حقيقي روبه‌رو بود. پيش از بازي گفته بودم كه ريتم بازي در دست اوست و مي‌تواند به بازي سرعت دهد و از سرعت بازي بكاهد. اين كار را هم به خوبي انجام داد. به واقع در اين بازي شاهد واكنش‌هاي خوب عليرضا حقيقي بوديم و او روز خوبي را پشت‌سر گذاشت. از همه مهمتر اينكه با روحيه در درون چهارچوب ايستاده بود و اين روحيه در بازي‌هاي آينده هم كارساز خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج