۱۶۹۱۵۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مهم ترین نبردهای سایبری دنیا

صنایع سنگین میتسوبیشی در سپتامبر ۲۰۱۱ خبر از حمله سایبری گسترده ای داد که قصد آن سرقت اطلاعاتی درمورد موشک ها، زیردریایی ها و راکتورهای اتمی بود که این شرکت طرف قرارداد آنهاست. ژاپنی ها رسما چین را به عنوان عامل حمله می دانستند.

مهم ترین نبردهای سایبری دنیا





مجله همشهری دانستنیها:

چین علیه ژاپن

صنایع سنگین میتسوبیشی در سپتامبر 2011 خبر از حمله سایبری گسترده ای داد که قصد آن سرقت اطلاعاتی درمورد موشک ها، زیردریایی ها و راکتورهای اتمی بود که این شرکت طرف قرارداد آنهاست. ژاپنی ها رسما چین را به عنوان عامل حمله می دانستند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران

بدافزار Stuxnet که وظیفه آن تخریب سیستم های الکترونیکی فعال در برنامه هسته ای ایران از جمله سانتریفیوژها بود. نخستین بار در سال 2010 کشف و خنثی شود. اگرچه هیچ کس رسما مسوولیت این بدافزار نمونه های مشابه آن را نپذیرفت، اما آمریکا و رژیم صهیونیستی متهم شماره یک پشت ماجرا شمرده می شوند.

مهم ترین نبردهای سایبری دنیا

ایران علیه هند

گروهی از هکرهای ایرانی در سال ۲۰۱۱ گواهینامه های امنیتی اینترنتی را از شرکت diginotar سرقت کردند. ظاهرا با استفاده از این گواهینامه ها آنها توانستند بخشی از سایت هایی را که به پیامبر اسلام (ص) توهین کرده بودند هک کنند.

چین علیه آمریکا

در سال ۲۰۱۰ حمله ای سازمان یافته به کامپیوترهای گوگل و دست کم ۳۴ شرکت دیگر انجام گرفت که نتیجه آن سرقت اطلاعات مختلفی از اکانت های کاربری گرفته تا اطلاعاتی در زمینه تسلیحات نظامی بود.

آمریکا علیه چین

طبق اطلاعاتی که ادوارد استودن افشا کرده آژانس امنیت ملی آمریکا با رخنه به سرورهای بزرگ ترین شرکت ارتباطات چین یعنی Huawei اطلاعاتی را در مورد مشتریان این شرکت سرقت کرده است.

فرانسه علیه آلمان

«از نقطه نظر سرقت تکنولوژی دست شیطان را از پشت بسته است و آلمانی ها هم این را می دانند.» این را «بری اسماتنی» مدیر شرکت ماهواره ای OHB Technology در یک ارتباط تلفنی گفته بود. این مکالمه را ویکی لیکس در سال ۲۰۱۱ افشا کرد و در آن اشاره شده بود که او شرکت های رقیب را برای به دست آوردن قراردادهای کنترل سیستم های ماهواره ای به سرقت اطلاعات متهم می کرده است.

چین و سیسکو علیه فالون گنگ

گروه مذهبی چینی فالن گونگ در سال ۲۰۱۱ شکایتی را علیه شرکت آمریکایی سیسکو مطرح کرد که بر اساس آن سیسکو با کمک به دولت چین در ردگیری اعضای این گروه قوانین بین المللی را زیرپا گذاشته. آنها مدعی شدند این شرکت با استفاده از سیستم جاسوسی دیجیتالی «گولدن شیلد» در ردیابی اعضای این گروه به دولت چین یاری رسانده است. سیسکو در آن زمان این ادعا را رد کرد.

چین علیه فرانسه

روزنامه «لوموند» در سال ۲۰۱۰ خبر از حمله به شبکه های کامپیوتری شرکت فرانسوی توربو- مکا داد. مهاجمین که ردپای آنها در چین پیدا شد در جریان حمله توانسته بودند اطلاعات حساسی را در مورد سیستم های پیشرانش و قراردادهای آتی این شرکت به دست آورند.

چین علیه لاکهید مارتین

در مارس ۲۰۱۱، هکرهایی که بعد هاردشان در چین شناسایی شد، اطلاعات ای دی های شرکت امنیتی RSA را ربودند. هکرها سپس با استفاده از ای دی های امنیتی تقلبی به سیستم های شرکت لاکهید مارتین رخنه کردند.

لاکهید مارتین علیه کره جنوبی

چندین نفر از درجه داران رده بالای نظامی کره جنوبی متهم شدند که اطلاعات محرمانه دفاعی را برای شرکت آمریکایی لاکهید مارتین ای میل کرده اند. به گفته وکلای کره جنوبی لاکهید از این طریق قصد داشته با مناقصه های تسلیحاتی کره را از آن خود کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج