۱۶۹۳۰۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

همکاری کارگردان تحت تعقیب با بازجویان

«رومن پولانسکی» از همکاری با بازجویان لهستانی در مورد پرونده سوء‌استفاده جنسی سال ۱۹۷۷ خود خبر داد.

ایسنا: رومن پولانسکی کارگردان صاحب نام سینمای جهان که سال‌هاست به اتهام سوء استفاده جنسی از یک کودک از سوی دولت آمریکا تحت تعقیب است در جدیدترین اظهار نظر خود عنوان کرد با پلیس لهستان زادگاهش در این رابطه همکاری خواهد کرد.

این کارگردان برنده اسکار و نخل طلا که برای ساخت فیلم جدیدش در کشور لهستان به سر می‌برد ماه گذشته نیز که برای افتتاح یک موزه به شهر کراکوف لهستان سفر کرده بود، مورد بازجویی قرار گرفته است و به گفته خودش توانسته به تمامی ابهامات پاسخ دهد و بنابراین پلیس لهستان تصمیم گرفت وی را آزاد کند چرا که هنوز درخواست رسمی استرداد از سوی دولت آمریکا به دست دولت لهستان نرسیده است.

این کارگردان سرشناس و ۸۱ ساله که یکی از مهم‌ترین چهره‌های فرنگی زنده کشور لهستان محسوب می‌شود، در این باره گفت: "میدانم که حکم استرداد من به لهستان آمده است اما قصد دارم مراحل را طی کنم تا ببینم چه پیش می‌آید. به سیستم قضایی لهستان اعتماد دارم و امیدوارم همه چیز به خوبی حل شود".

پولانسکی دارای تابعیت دوگانه فرانسوی- لهستانی است و بر اساس قرارداد استرداد میان لهستان؛ دولت لهستان می‌تواند او را به مقامات امریکایی تحویل دهد اما مجبور به این کار نیست.

فیلم جدید پولانسکی که «یک افسر و یک جاسوس» نام دارد، اولین فیلم پس از ساخت فیلم «چاقو در آب» محصول ۱۹۶۶ در خاک لهستان است.

«پولانسکی» از سال ۱۹۷۸ در پاریس زندگی می‌کند چراکه فرانسه یکی از معدود کشورهای اروپایی است که مانع استرداد شهروندان خود به آمریکا می‌شود و سال پیش نیز در نهایت به سبب ملاحظات امنیتی نتوانست در جشنواره فیلم لوکارنو حضور یابد چرا که در سال ۲۰۰۹ به سبب اتهامات آزار و اذیت جنسی که در آمریکا به او وارد شده بود‌، در کشور سوئیس دستگیر و تحت بازداشت خانگی نیز قرار گرفت اما در سال ۲۰۱۰ آزاد شد و دولت سوئیس نیز از استرداد وی به دولت امریکا خودداری کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج