۱۶۹۴۳۴
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

حضور مرکل در راهپیمایی مسلمانان +عکس

رئیس جمهور و صدراعظم آلمان در راهپیمایی مسلمانان علیه حملات اخیر در پاریس مشارکت کردند.

عصر ایران: رئیس جمهور و صدراعظم آلمان در راهپیمایی مسلمانان علیه حملات اخیر در پاریس مشارکت کردند.

این راهپیمایی برای گرامیداشت قربانیان حملات اخیر در پاریس با حضور سیاستمداران و نمایندگان ادیان مختلف برگزار شد. این مراسم توسط شورای مرکزی مسلمانان و جامعه ترک‌های آلمان برنامه ریزی شده بود.

دویچه وله نوشت: به دعوت برخی انجمن‌های مسلمانان آلمان در روز سه‌شنبه مراسمی در برابر دروازه تاریخی براندنبورگ شهر برلین با حضور "یوآخیم گاوک" رئیس جمهور و آنگلا مرکل‌ صدراعظم آلمان برگزارشد. در این گردهمایی برخی اعضای دولت آلمان، نمایندگان احزاب و ادیان مختلف همراه با شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی سرشناس نیز حضور داشتند. این مراسم با اهدای دسته‌گلی در برابر سفارت فرانسه به یاد قربانیان ترورهای اخیر در پاریس آغاز شد. شعار مراسم "ایستادگی در کنار هم" بود.

حضور مرکل در راهپیمایی مسلمانان +عکس

مشارکت "آنگلا مرکل" صدراعظم و "یو‌آخیم گاوک" رئیس جمهور آلمان در تجمع و راهپیمایی ضدتروریسم

"آیمان مازیک" رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان در سخنان خود با بازماندگان قربانیان این ترورها ابراز همدردی کرد و گفت که تروریست‌ها پیروز نشده‌اند و در آینده نیز پیروز نخواهند شد. رئیس شورای مرکزی مسلمانان با اشاره به شارلی ابدو با صراحت بر آزادی رسانه‌ها ‌تاکید کرد.

رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان در سخنان خود از پلیس برای دفاع از حقوق اولیه و امنیت یک جامعه باز سپاس‌گذاری کرد و گفت که «ترور بزرگ‌ترین توهین به مقدسات است». او سپس به پلیس مسلمانی که در ترور شارلی ابدو کشته شد و همچنین یکی از کارکنان مسلمان سوپرمارکت یهودی که هدف گروگان‌گیر در پاریس قرار گرفت، اشاره کرد.

او گفت که تروریست‌ها با اعمال‌شان به اسلام خیانت کرده و پرنسیب‌های ‌آن را لجن‌مال کرده‌اند. او در ادامه گفت: «ما اجازه نمی‌دهیم از اعتقادات مذهبی ما سوءاستفاده شود.» او با این جمله سخنانش را به پایان برد: «ما همه آلمان هستیم».

حضور مرکل در راهپیمایی مسلمانان +عکس

یوآخیم گاوک، رئیس جمهوری آلمان نیز حوادث خونین پاریس را "حمله به آزادی قلم و جامعه کثرت‌گرا و حق حیات" نامید. او گفت که این ترورها نشان دادند که "جامعه باز" چقدر ارزشمند است و موجب شدند که ما دوباره در اینباره تامل کنیم. او هم‌چنین تاکید کرد که تروریست‌ها می‌خواستند که جامعه را دچار انشقاق کنند، اما به نتیجه‌ای، درست عکس آن رسیدند.

رئیس جمهوری آلمان گفت که دنیا به هم نزدیک تر می‌شود زیرا حقوق بشر تنها فرانسوی یا آلمانی یا اروپایی نیست، بلکه جهانی است. او از انجمن‌های مسلمانان و همه مسلمانانی که مبتکر این مراسم بودند قدردانی کرد: «این یک اقدام میهن‌پرستانه برای کشوری است که به ما تعلق دارد».

او در بخش دیگری از سخنان گفت که آلمان با حضور مهاجران به کشوری پرتنوع به لحاظ مذهبی، فرهنگی و فکری شده است و این از نقاط قوت یک جامعه باز است. گاوک در عین حال هشدار داد که نباید فراموش کرد که بحران خاورمیانه آلمان را نیز تحت تاثیر قرار داده و بر خارجی ستیزی، تمایلات افراطی نیز افزوده شده و تفاوت میان مهاجران و آلمانی‌ها، هم‌چنین میان مهاجران از کشورهای مختلف برطرف نشده است.

کاوگ نیز در پایان سخنانش گفت: «ما همه آلمان هستیم».

حضور مرکل در راهپیمایی مسلمانان +عکس

نثار دسته گلی به یاد قربانیان ترور در پاریس از سوی آیمان مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سرباز هیتلر

      یعنی یه جنگ زرگری دیگه ...؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج