۱۶۹۵۹۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

افتتاح اولین کلینیک کنترل خشم در تهران

نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم در ایران با همکاری معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان، اداره کل سلامت شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۷ تهران در پارک آزادگان افتتاح شد.

خبرگزاری مهر: نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم در ایران با همکاری معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان، اداره کل سلامت شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۷ تهران در پارک آزادگان افتتاح شد.

این مرکز که در بزرگراه رسالت مسیر غرب به شرق بعد از مصلی بزرگ امام خمینی(ره) واقع شده است، به مدت ۳ ماه در طرح پایلوت خدمات رایگان خود را به ارجاع شدگان خانه های سلامت، کلانتری ها و مدارس آموزش و پرورش ارایه می دهند. این در حالی است که همه افراد و شهروندان امکان حضور در این مرکز و بهره گیری از خدمات ارایه شده را دارند.

در آیین افتتاح نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم، دکتر محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش اعلام کرد: در این مرکز ۵ اقدام اساسی شامل مشاوره فردی، برگزاری کارگاه های تخصصی برای متخصصان در قالب آموزش های داخلی در مرکز، آموزش در خارج از مرکز برای گروه های هدف و مطالعات تحقیقاتی و همچنین عوامل عمومی و آموزشی مهیا شده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش با تاکید بر اینکه این مرکز به الگوی مراکز پیشگیری و کنترل خشم در سراسر کشور تبدیل خواهد شد، از راه اندازی سایر مراکز در شهرهای البرز ، اصفهان ، رشت ، مشهد و شیراز خبر داد.

گلزاری با بیان اینکه ۳۰ نفر از افراد فوق لیسانس در حوزه روانشناسی در نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم به مراجعان خدمات مشاوره ای ارایه می دهند، گفت: در این مرکز افرادی که از کلانتری ها یا دانش آموزان پرخاشگر که از مدارس معرفی شوند، امکان حضور و بهره مندی از خدمات را دارند و ۲۰ درصد از فعالیت این مرکز به مشاوره فردی و روان درمانی اختصاص خواهد داشت.

وی تاکید کرد : شهرداری تهران بزرگترین ظرفیت و امکانات را برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهر تهران دارد و کسی به جز شهرداری هم نمی تواند این بار سنگین را بردارد .

امرودی: سلامت روحی و روانی در برخی نقاط تهران نگران کننده است

حجت الاسلام میثم امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در آیین گشایش نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم در ایران با ابراز نگرانی از وضعیت سلامت روحی و روانی و بروز افسردگی در شهر تهران گفت: در برخی نقاط تهران این وضعیت نگران کننده است و این شرایط عامل جنایتها و منشا بسیاری آسیب ها شده است .

حجت الاسلام امرودی با تاکید بر اینکه تهرانی ها در یک شهر موحد زندگی می کنند، افزود: وظیفه شهرداری حساس کردن مردم نسبت به سلامتی خودشان است و وظیفه مستقیم کنترل سلامت مردم به عهده وزارت بهداشت است، اما سوال اینجاست چرا وقتی در همه پارکها "ست ورزشی" وجود دارد و فاصله زمانی هر خانواده با وسایل ورزشی ۳ دقیقه است، باز هم مردم نسبت به سلامت و ورزش کردن آنگونه که باید حساس نیستند .

وی با تاکید بر نقش خانواده، مدرسه مسجد و محله در آموزه های تربیتی شهروندان گفت: خانواده کوچکترین و موثرترین عامل اثرگذار در آموزش شهروندی است و پس از آن کودک تحت تاثیر و آموزش معلمان قرار دارد و در گام بعدی مسجد و در نهایت روحانی مسجد است که می تواند نقش موثری در کاهش آسیب ها در هر محله داشته باشد. در نهایت برای آموزش زندگی شهروندی به جای زندگی شهرنشینی، مدیران شهری در سطح محلات، سرای محلات را به وجود آورده اند که هر محله به دست فرهیختگان و افراد موثر آن محل اداره شود .

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم در محوطه پارک آزادگان اظهارکرد: مردم از افسردگی و خشم رنج می برند و امیدواریم شهرداری تهران با راه اندازی این مرکز گام موثری را در جهت ارتقای زندگی شهروندی بردارند؛ چراکه شهر خوب یافتنی نیست بلکه ساختنی است و باید به کمک محلات آمد که اگر این کشتی غرق شود، همه غرق خواهیم شد.

وی همچنین در خاتمه سخنانش از راه اندازی معاونت فرهنگی مجازی شهر تهران در سال ۹۴ خبرداد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج