۱۷۰۷۰۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

گرم ترین سال جهان از ۱۸۸۰ تاکنون

خبرگزاری &#۰۳۹;د.پ.آ&#۰۳۹;ی آلمان در گزارشی از نیویورک به نقل از یک مقام سازمان فضایی آمریکا اعلام کرد که سال ۲۰۱۴ گرمترین سال جهان از سال ۱۸۸۰ تاکنون بوده است.

خبرگزاری ایرنا: خبرگزاری 'د.پ.آ'ی آلمان در گزارشی از نیویورک به نقل از یک مقام سازمان فضایی آمریکا اعلام کرد که سال ۲۰۱۴ گرمترین سال جهان از سال ۱۸۸۰ تاکنون بوده است.

'گوین اشمیت' مدیر موسسه گودارد وابسته به سازمان فضایی آمریکا (ناسا) امروز اعلام کرد که سوابق هواشناسی جهان نشان می دهد کره زمین از ۱۳۵ سال گذشته تاکنون گرمترین سال را تجریه کرده است.

روی با اعلام اینکه متوسط دمای زمین از سال ۱۸۸۰ تا کنون ۸/۰ گرمتر شده است افزود: گزارش اداره ملی جو و اقیانوس شناسی آمریکا (نوآ) نیز حاکی است که بشر طی دهه گذشته بیشترین گازهای گلخانه ای را وارد جو زمین کرده است.

ناسا همچنین روز جمعه در یک بیانیه مطبوعاتی با اعلام اینکه تابستان آینده، کره زمین شاهد گرمای بسیار شدید خواهد بود، اعلام کرد که جهان از سال ۲۰۰۰ تاکنون (به جز ۱۹۹۸ نیز که یکی از گرمترین سالهای دو دهه اخیر بود) حداقل ۱۰ سال بسیار گرم را پشت سر گذاشته است.

براساس این گزارش، گرما و خشکسالی بیش از آن که به عملکرد بد ما انسان ها ربط داشته باشد به تغییرات کیهانی بستگی دارد، اما عملکرد انسان در ایجاد گازهای گلخانه ای و عواملی که باعث گرمایش زمین می شود هم موثرند.

براساس گزارشات، ماه سپتامبر (شهریور) گذشته، میانگین دمای هوا به ۱۵.۷ درجه سانتیگراد رسید که رکوردی در ۱۳۵ سال گذشته به شمار می آید. اما میانگین دمای هوای کره زمین در ۹ ماه گذشته، به ۱۴.۷ درجه سانتیگراد رسید.

کارشناسان ناسا همچنین با اعلام اینکه روند گرم شدن زمین در سال جاری و سال آینده نیز ادامه می یابد افزودند: تابستان گذشته گرمترین تابستان از سال ۱۹۹۸ تا کنون بود و تابستان آینده، شاهد موج گرمایی شدیدتر خواهد بود که باعث خشکسالی شدید در برخی مناطق زمین و گرمای بی سابقه خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج