۱۷۰۸۰۳
۳۴ نظر
۵۰۱۲
۳۴ نظر
۵۰۱۲
پ

الهام چرخنده، تقویم یک تحول

رسیدن به نقطه ای که به عقاید همدیگر احترام بگذاریم حتی اگر گمان میکنیم عقاید طرف مقابلمان ، ریاکارانه است. به نظر دشوار می آید. به حواشی یک تحول پرداخته ایم به امید روزی که با گفت و گو خارج از توهین فضا را برای گردش اندیشه فراهم کنیم.

الهام چرخنده، تقویم یک تحول

برترین ها - ایمان عبدلی: رسیدن به نقطه ای که به عقاید همدیگر احترام بگذاریم حتی اگر گمان میکنیم عقاید طرف مقابلمان ، ریاکارانه است. به نظر دشوار می آید، در روزهایی که رسانه ها روی فراز و نشیب ستاره ها زوم کرده اند، شاید یاد گرفتن اینکه به نظرات و عقاید هم احترام بگذاریم، فضا را آرامتر کند.

فرقی هم نمی کند که با یک عقیده ی سنتی و مذهبی طرفیم، یا با یک عقیده ی سکولار و دین گریز هر دو قابل احترامند و ضمنا تمام افراد جامعه آزادند که راه خود را انتخاب کنند و حتی تغییر مسیر بدهند ،نقد راه و روش افراد باید محترمانه و با ضابطه ای خاص باشد ،چه بسی راه و روشی که در نقد برمی گزینیم، تیغ ما را برنده تر میکند.در زیر به حواشی یک تحول و مرور آن پرداخته ایم به امید روزی که با گفت و گو خارج از توهین و پرخاشگری فضا را برای گردش اندیشه فراهم کنیم.

الهام چرخنده، تقویم یک تحول

فروردین

الهام چرخنده که میهمان ویژه برنامه نوروزی شبکه ۴ بود، با این جملات عید را تبریک گفت:((سلام من الهام چرخنده،خداوند را شاکرم که در این لحظه ها میهمان منازل شما هستم و اگر اجازه بدید اولین تبریکم رو عرض کنم به رهبر عظیم الشان انقلاب ،حضرت آیت الله خامنه ای و بهشون بگم آقاجان عیدتون مبارک و سایه تون مستدام))

اردیبهشت

جشن فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در دانشکده فنی دانشگاه تهران چرخنده با ادبیاتی گلایه وار گفت((من هم آدم هستم و از این واکنش ها دلم شکست،اما یاد فرمایش امام خمینی افتادم که فرمود:زمانی ناراحت باشید که دشمن از شما تعریف کند،آنها در روز ششم اردیبهشت ما که شب تولد پسر شانزده ساله ام بود،شیشه ماشین من را خرد کردند و من آنجا گفتم یا علی آیا حواست هست؟من دارم می فهمم غربت شیعه چقدر سخت بوده است،.به من پیام داده اند سینمای ما جای این جور زن ها نیست،پس سینمای ما جای چه جور زن هایی است .بخش فرهنگی ما به (۹دی) فرهنگی احتیاج دارد))

خرداد

مجادلاتی بین الهام چرخنده و جوادهاشمی در رابطه با پروژه ی یاردوازدهم شکل گرفت،خبرها حاکی از ان داشت که چرخنده که در ابتدا به عنوان مجری طرح این پروژه انتخاب شده بود، در میانه ی راه استعفا داد و دلیل استعفایش را هجمه ی برخی افراد می دانست هاشمی پاسخ داد:خانمی که فرموده اند مرا به خاطر همراهی با ولایت طرد کرده اند نمی شناختم ،چه کسی ایشان را مجری طرح کرده بود که حالا استعفا داده اند؟!

الهام چرخنده، تقویم یک تحول

مرداد

در حاشیه ی همایش (غزه تنها نیست) الهام چرخنده طی سخنانی از سکوت سازمان ملل درباره فجایع غزه انتقاد کرد و در ادامه گفت((این حضور و این بیانیه ها می تواند حمایت از مردم مظلوم فلسطین را پر رنگ تر کند . شاید مجامع بین المللی و سازمان ملل را که امروز کور و کر هستند را تکان بدهد،اگر ریا تلقی نشود و باز هم مرا به چابلوسی متهم نکنند، به شکرانه اینکه امروز به حرمت نگاه خداوند و زیر سایه مولا علی و درایت رهبر عظیم الشان انقلاب کشورمان آرام است.))

الهام چرخنده، تقویم یک تحول

شهریور

الهام چرخنده برای مستندی درباره مقام معظم رهبری متنی را دکلمه کرد ،در توضیح این حرکت فرهنگی، خانم چرخنده افزود((این اثر، به سفارش خانه مستند ساخته شده است وبه پیشنهاد تهیه کننده دل نوشته ای به قلم خودم ،دکلمه کرده و بابت آن دستمزدی دریافت نکردم))

الهام چرخنده، تقویم یک تحول

آبان

خانم چرخنده در این ماه در یکی از بیمارستان های تهران به علت عارضه قلبی در بخش سی سی یو بستری شد ،فشار های عصبی دلیل این عارضه عنوان شد ،در روزهای بیماری این هنرمند،دوربین شبکه خبر به سراغش می رود و خانم چرخنده از اینکه ظاهرش شبیه دلش شده می گوید ((باید بچه ها را از تفکر غرب و تفکر کثیف غرب آگاه کنیم وتفکری که به باورهای بانو ایرانی می تازد.خانم چرخنده در ادامه صحبت هایش افزود :یک آدم مشهور به اندازه دو دقیقه جذاب است مابقی بازتاب آن چیزی است که در فکرش می چرخد))

الهام چرخنده، تقویم یک تحول

آذر ماه

یادواره زنان سپاه حضرت محمد رسول الله، در حسینیه حضرت فاطمه یک تقدیر ویژه داشت :بانو الهام چرخنده،حجت الاسلام طائب حاوی خبر ویژه ای بودند در رابطه با خانم چرخنده :((چرخنده نام فامیلی این هنرمند کشورمان است که از امروز ما ایشان را با نام خانوادگی زهرایی می شناسیم و این هدیه مقام معظم رهبری به الهام چرخنده است))،خانم چرخنده هم درباره ی مستندی که درباره ی شهدای اقلیت ساخته بود ،گفت((دلیل من از پرداختن به این موضوع این است که تو دهنی بزرگی به دشمنان بزنم، که با نفاق می خواهند بگویند غیر مسلمان ها در کشور ما به اندازه ی مسلمان ها دیده نمی شوند))

الهام چرخنده، تقویم یک تحول

دی ماه

در روزی که نطق علی مطهری ،خبر اول مجلس بود ،اتفاق دیگری هم افتاد که البته زیر سایه ی مطهری قرار گرفت ،کمیسیون فرهنگی مجلس از خانم الهام چرخنده(زهرایی) به خاطر شجاعتش در راستای تبلیغ دین تقدیر کرد ،بیژن نوباوه از نمایندگان تقدیر کننده، مشکلات پیش روی خانم چرخنده(زهرایی) را امتحان الهی دانست،الهام چرخنده (زهرایی) هم در ادامه دست به روشنگری زد ،او از انگیزه اش و میزان موفقیت خیره کننده اش گفت((بسیاری از من می پرسند ،چگونه یک شبه چرخیده ام (چنان چه فامیلی بنده هم به گونه ای است که به آن ها اجازه شاعری می دهد)در پاسخ به این افراد می گویم ،من ۱۲ سال است که به حجاب چادر معتقد بوده ام و خانواده ای دارم که اغلب در رشته ی الهیات تحصیل کرده اند ،تنها امروز ظاهرم با چادر شبیه درونم شده است،یک کلام حضرت آقا باعث انرژی زیادی به من برای ادامه راهم منتقل شود و آن این بود((زهرایی یعنی ایستادگی یک نفر در برابر همه و دریک کلام شجاعت و صراحت تو را ستایش کرده و برایت دعا میکنم))خانم زهرایی در ادامه گفت :من با دستان خالی ۳۹۰۰ نفر را مزین به پوشش چادر کردم.

الهام چرخنده، تقویم یک تحول


اما دی ماه برای بانو زهرایی، اتفاقات دیگری هم داشت. ایشان که در زندگی شخصی اش دو ازدواج ناموفق داشته،درگیر حاشیه هایی شد که بیشتر مربوط به حوزه ی زندگی خصوصی شان می باشد و نامه و نامه نگاری هایی که بین ایشان و یکی از همسران سابقش(مسعود نوابی،تهیه کننده و بازیگر) در فضای مجازی و رسانه ها منتشرشد، نوعی حریم شکنی است و نقل آن ها را در اینجا جایز نمی دانیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا تورو هم شفا بده

      پاسخ ها

      • فريدا

        آمين

      • بدون نام

        مگه قرار نشد از ایشون دیگه مطلبی نذاید. ای بابا

      • بدون نام

        پس راجع به شما مطلب بذارن؟

      • طُرفه

        به من و شما مربوطه ؟!؟

    • زیبا

      احسنت. چه تحول عظیمی ...!!!!

    • user

      به خدا انقدر که راجع به این چرخنده گفتین راجع به نوجوونای شهید جنگ تحمیلی نگفتین و نمیگین... راجع به سردارای جنگ تحمیلی که بیشتر شون زیر 25 سال سن داشتن نگفتین....راجع به بچه هایی زیر تانک می رفتن نگفتین... راجع به دخترای خرمشهر نگفتین... خیلی بی انصافیه خیلییییی
      باد چرخیده اینوری این بنده خدا هم باهاش چرخیده... بسه دیگه بیشتر از این ضایعش نکنین

    • العبد

      متاسفم برا کسانی که برهنگی رو ارزش میدونن.حقتونه گرگا از برهنگی شما لذت شهوانی ببرند.اره وقتی از حجاب بدتون بیاد از نگاهای پراز هوس دیگران لذت میبرید.تا حالا فکر کردید گل بیشتر به دست باغبان چیده میشه یا غنچه.قطعا گل چرا که سراز حجاب بیرون وخودشو برهنه کرده

      پاسخ ها

      • user

        برا خودت متاسف باش که منظور رو متوجه نمیشی... یه کم دیدتو درست کن تا بلکه بفهمی مردم چی دارن میگن و منظورشون از این همه بزرگ کردن این آدم چیه... خیلی برات عجیبه این خانم چادر سرش کرده...مامان شمای نوعی سرش نمی کنه؟ بانوی محجبه و مومن ندیدی تا حالا؟ کدومشون این اداهای مسخره رو درآوردن آخه...جوگیر شدی بدجور

    • ناشناس

      بس کنید دیگه .... هر چیزی یه حدی داره.
      نیست که تنها نخبه این مملکت بوده، حالا هی براش مطلب بنویسین. همین چیزا باعث میشه که امر ، به طرف مشتبه میشه که نکنه ... کسی بودم و خودم خبر نداشتم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه عزیز من چادری که من و شما سر میکنیم با توجه به اینکه کسی ما را نمی شناسد. کمتر باعث ترویج فرهنگ چادر است ولی وقتی یک نفر که برای عده ای کثیر اشناست این کار را انجام دهد موجب تبلیغ موثرتری می گردد. اهام خانوم دمت گرم.

    • رضا

      این خانم نگاهش معلومه که فقط تظاهر میکنه. دوم از این چه دلیلی داره اینقدر با چهره این خانوم اعصاب مردم رو خرد میکنید. واقعا چهره ش عذاب آور شده.

    • مهران

      اقا تورا خدا بس کنید این همه مشکلات و هجمه اسلام و کشورو تهدید میکنه شما هی قضیه این خانوم را کشش بدید تو این همه سال ایشونو فقط تو یه سریال بازی کرد چرا اینقدر بزرگش میکنید وظیفه شرعی داشتند چادر سرشان بکنند حالا هم بعد از مدتها تازه یادشان افتاده مگه غیر اینه اینقدر تورا خدا بزرگش نکنید

    • بدون نام

      اه.خستمون کردید با این

    • بدون نام

      به نظرتون واقعیه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بوشهر ر ر ر

        نهههههههههههههههههههه

        اگه واقعی بود تو بوق و کرنا نمیکرد

    • mina

      گاهی اوقات آدم نمی دونه چی باید بگه سکوت سرشار از ناگفته هاست این خانم همه رو حیرت زده کرده با کارهای عجیبش ... :|

    • رنگارنگ

      و چرخنده ادامه دارد....
      تمومش کنید لطفا
      خواهش میکنم

    • بدون نام

      اه اه حالم بهم خورد ازش لطفا از این مطلب نذارید

    • ایرانی

      خواهش میکنم بحث در مورد این خانم رو تمام کنید مملکت مسایل مهمتری هم داره

    • بانوی ایرانی

      یه طوری از این چرخنده حرف میزنن انگار بقیه لخت تو خیابون میگردن به خدا حجاب و چادرپوشیدن وظیفش بوده مثلا مسلمان زاده هستش دیگه بوق کرنا برا چیهط

    • بدون نام

      اونوقت هزینه باحجاب شدن تو رو باید مجلس و مردم بدن............

    • علي

      چرا گير دادين به اين بنده خدا؟

    • یولا

      کدوم یک از شما دیدین یارو با چادر چاقچول رو تخت بیمارستان بخوابه؟
      بیخودی گنده شده

    • مهرنوش

      چه اخلاق بیخودی داشته این خانم که دو تا شوهراشون نتونستن با هاش بسازن بعد اومده معلم اخلاق هم شده والا این همه خانم چادری ندیدیم همچین کارایی کنن

      پاسخ ها

      • کوروش

        با این حرفی که شما زدین احتمالا خوتون باید معلم اخلاق باشین

      • بنفشه

        من کاملا مخالف این خانم هستم ولی لطفا منطقی باشید و نزاکت رو هم رعایت کنید، رو چه حسابی از مسائل خانوادگی مردم حرف میزنید؟از کجا میدونید تو زندگی زناشویی بقیه مقصر زنه یا شوهر؟ سطح فرهنگتون رو ببرید بالا

    • کوروش

      به نظر بنده کار ایشون تحسین برانگیزه و با مخالفت برخی افراد که بی هیچ دلیلی دارن منفی میدن، هیچ تاثیری در ادامه راهی که ایشون انتخاب کردن نداره.

    • سیروس

      آدمی که در زندگی شخصی وخانوادگی خودش موفق نبوده برای خانواده اجتماع چه حرفی میتونه داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      آب رو بریزید اونجایی که میسوزه.

      پاسخ ها

      • user

        انسان های پوچ همیشه بی ادبانه صحبت می کنن... متاسفم برای شخصیت نداشته ات

    • اعظم

      چرا نباید پررنگ بشه حرکت ایشون وامثالشون.وقتی گلیشیفته برهنه پررنگ میشه در مقابلشم باید کسی باشه که با پوشش برجسته بشه .نسل جوان ما نیاز دارن به شناخت این الگوها

    • امید

      خانم جرخنده..مطمئن باش تا زمانیکه در این راه قدم برمی داری..دست مولا علی علیه السلام بهراهت خواهد بود..ولو مخالفینت چشم دیدنت را نداشته باشند

    • مهدیه

      الهام خانوم خدا پشت و پناهت. انشااله حضرت زهرا سلام الله علیه دستت را بگیرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج