۱۷۱۳۶۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ظریف‌ با‌ عبدالله عبدالله هم دیدار کرد

عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در دیدار با محمد جواد ظریف نقش جمهوری اسلامی ایران در افغانستان را مهم دانست و گفت: ایران همواره پشتیبان و همراه مردم افغانستان بوده است.

ایرنا: عبدالله عبدالله روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که صبح امروز سه شنبه بمنظور گفت وگو با مقام های عالی رتبه افغان وارد کابل شد ، گفت: ایران همکاری های زیادی با مردم و دولت افغانستان داشته که از جمله می توان به کمک های ایران در بخش مهاجرین افغان، مبارزه با مواد مخدر و دیگر زمینه ها اشاره کرد.

وی از همکاری همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در سالهای گذشته قدردانی کرد و گفت: ایران نقش اساسی در صحنه سیاسی و همکاری با دولتمردان افغانستان داشته است.

عبد الله با ابراز خشنودی از اینکه فرصت دیگری برای گفت وگو در زمینه های مختلف در بخش همکاری های اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور بوجود آمده است گفت : اساس خوبی در روابط دو کشور گذاشته شده است و ما در پی گسترش مناسبات همه جانبه میان ایران و افغانستان هستیم .

عبدالله افزود: پس از خروج نظامیان خارجی فرصت مناسبی برای گسترش همکاری های تجاری ، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی و از جمله بهره مندی افغانستان از بندر چابهار ایران بوجود آمده است.

این مقام افغان به لزوم افزایش سفر دولتمردان دو کشور در سطوح عالی تاکید داشت و تصریح کرد: گفت وگو های فراوانی بین مقام های دو کشور صورت گرفته و این آمادگی برای سفر رییس جمهوری افغانستان به ایران بمنظور امضای تفاهمنامه های بیشتر و استراتژیک وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر با محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان نیز دیدار و گفت وگو کرد و دعوت نامه رسمی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران را به وی برای سفر به تهران تقدیم کرد.

ظریف در این سفر یک روزه با 'حنیف اتمر' مشاور امنیت ملی و حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان نیز دیدار و گفت و گو کرد.

محمد جواد ظریف صبح امروز سه شنبه وارد فرودگاه کابل شد و مورد استقبال گرم عتیق الله عاطف مل سرپرست وزرات امورخارجه افغانستان قرار گرفت.

ظریف در بدو ورود به کابل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا هدف از سفرش به پایتخت افغانستان را گفت وگو با مقام های عالی رتبه این کشور و گسترش مناسبات میان دو کشور دوست و برادر افغانستان در تمامی زمینه ها اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود : در دیدار با محمد اشرف غنی از رییس جمهوری افغانستان نیز برای بازدید از جمهوری اسلامی ایران دعوت بعمل می آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج