۱۷۲۲۴۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مردان در ارتفاعات نابارور می شوند!

نه آزمايش‌هاي پيش از ازدواج و نه ارثي كه از خانواده‌تان برده‌ايد، هيچ‌كدام نمي‌توانند با اطمينان در مورد توانايي شما براي پدر يا مادر شدن چيزي بگويند.

مردان در ارتفاعات نابارور می شوند!
مجله سیب سبز - محبوبه عطايي: نه آزمايش‌هاي پيش از ازدواج و نه ارثي كه از خانواده‌تان برده‌ايد، هيچ‌كدام نمي‌توانند با اطمينان در مورد توانايي شما براي پدر يا مادر شدن چيزي بگويند. از نظر محققان توانايي باروري شما تحت تاثير اتفاق‌هاي ساده ديگري قرار مي‌گيرد كه هر روز تجربه‌ مي‌كنيد، از دماي محيطي كه در آن زندگي مي‌كنيد تا ميزان استفاده ‌شما از تلفن همراه يا ارتباطي كه با همكاران‌تان داريد، همه و همه مي‌توانند در اين مورد نقش بازي كنند.

اگر مي‌خواهيد بدانيد اتفاق‌ها و تجربه‌هاي ساده زندگي‌تان چطور سرنوشت چنين موضوع مهمي را در دست گرفته‌اند در ادامه اين مطلب با ما باشيد. ما يافته‌هاي محققان در اين مورد را با شما در ميان خواهيم گذاشت.

اگر با رئيس‌تان كل‌كل كنيد

كار كردن با رئيس بداخلاق، همكارهاي ناسازگار يا شرايط كلي شغلي كه به خانم‌ها استرس وارد مي‌كند، مي‌تواند براي هميشه حسرت مادر شدن را به دل آنها بگذارد. محققان مي‌گويند زناني كه شغلي پراسترس دارند، شانس بارور شدن‌شان كمتر مي‌شود و حتي ممكن است براي هميشه نازا شوند. ساينس‌ديلي مدتي پيش گزارش كرده بود که استرس محيط كار تنها بر روان خانم‌ها اثر نمي‌گذارد بلكه توانايي‌شان براي باردار شدن را هم از آنها مي‌گيرد.

مردان در ارتفاعات نابارور می شوند!

گذشته از اين زناني كه با اين استرس‌ها روبه‌رو هستند، فشارخون‌شان بالا مي‌رود، دچار اختلال خواب مي‌شوند و حتي خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي در ميان آنها بيشتر مي‌شود. محققان بر اين باورند در نتيجه استرس، آندروژن كه هورمون مردانه است جايگزين استروژن كه هورمون زنانه است مي‌شود و به دنبال اين جايگزيني نه‌تنها زنان چاق مي‌شوند و قدرت بدني و ميل رقابت‌جويي بيشتري پيدا مي‌كنند بلكه توانايي باروري‌شان هم كمتر مي‌شود.

اگر سن‌تان بالا برود

در حالي كه تا سال‌ها تصور بر اين بود كه بالا رفتن سن تاثيري بر باروري آقايان نمي‌گذارد، محققان فرانسوي توانستند اين ادعاي قديمي را رد كنند. ديلي‌ميل گزارش كرده بود كه قدرت باروري مردها بعد از ۳۵سالگي آرام‌آرام كمتر مي‌شود و وقتي مردها به ۴۰ سالگي مي‌رسند، اين توانايي به شكل قابل توجهي كاهش مي‌يابد.

البته اين تنها مطالعه‌اي نيست كه چنين ادعايي را مطرح مي‌كند. پيش از اين هم گروهي از محققان مطرح كرده بودند كه با گذشتن مردها از ۴۰سالگي، شانس باروري‌شان با روش‌هاي طبيعي و مصنوعي كاهش پيدا مي‌كند. از نظر محققان بعد از اين سن دي‌ان‌اي سلول‌هاي اسپرم به مرور آسيب مي‌بيند و اين آسيب‌ديدگي اجازه نمي‌دهد كه آقايان پدر شوند.

اگر سوسيس و كالباس بخوريد

اگر خواستگارتان در اولين ملاقات شما را به يك فست‌فود دعوت كرد، خيال ازدواج با او را از سرتان بيرون كنيد؛ البته در صورتي كه هدف‌تان از ازدواج كردن داشتن بچه‌هاي قد و نيم‌قد است. محققان مي‌گويند مردهاي فست‌فوددوستي كه مدام سوسيس و كالباس مي‌خورند، شانس كمتري براي پدر شدن دارند. به نوشته تلگراف، بررسي‌ها نشان مي‌دهد آقاياني كه در رژيم غذايي‌شان ميزان زيادي چربي اشباع شده ديده مي‌شود، قدرت باروري كمتري دارند.

از نظر محققان گوشت‌هاي فرآوري شده مثل سوسيس و كالباس باعث مي‌شود اسپرم مردهاي مصرف‌كننده كمتر شود اما اگر آقايان به جاي خوردن اين غذاهاي مضر سراغ خوراكي‌هايي بروند كه امگا ۳ و امگا ۶ بيشتري دارد، قدرت باروري‌شان بيشتر مي‌شود. محققان مي‌گويند چربي‌هاي اشباع شده كه به وفور در اين غذاها ديده مي‌شود، نه‌تنها تعداد و شكل بلكه كيفيت اسپرم‌هاي آقايان را هم تغيير مي‌دهد و قدرت باروري‌شان را تضعيف مي‌كند.

اگر زياد هواپيماسواري كنيد

سفرهاي طولاني هوايي را تجربه مي‌كنيد و بعد از هر پرواز دچار حالت ناخوشايند پرواززدگي مي‌شويد؟ محققان مي‌گويند اگر چنين شرايطي داريد، احتمال اينكه صاحب فرزند شويد، بالا نخواهد بود. ديلي‌ميل مدتي پيش نتيجه گزارش‌هايي را فاش كرد كه مي‌گفت پرواززده‌ها هم كم‌حافظه مي‌شوند و هم نابارور. محققان مي‌گويند مغز افرادي كه سفرهاي طولاني هوايي انجام مي‌دهند دچار تغييراتي مي‌شود و به هم ريختگي ساعت بيولوژيك بدن هم در كنار اين تغييرات آنها را دچار مشكل ناباروري مي‌كند.

البته محققان مي‌گويند كساني‌كه در شيفت‌هاي شبانه كار مي‌كنند يا برنامه كاري‌شان غيرمعمول است هم در معرض چنين خطري خواهند بود. گذشته از ناباروري، محققان مي‌گويند اين شرايط افراد را در معرض از بين رفتن حافظه، مشكلات يادگيري، بالارفتن احتمال ابتلا به ديابت، بيمار‌هاي قلبي، فشار خون و سرطان هم قرار مي‌دهد.

اگر دوچرخه‌سواري مي‌كنيد

ورزش كردن هميشه براي همه جوانب سلامت مفيد نيست. براي مثال ورزش پرطرفدار دوچرخه‌سواري كه مي‌تواند خدمت‌هاي زيادي به سلامت كند، مي‌تواند به قدرت باروري آقايان آسيب بزند. به نوشته خبرگزاري فرانسه، دوچرخه‌سواران دچار افزايش فشار خون و دماي بدن در ناحيه كمر در زمان اين فعاليت مي‌شوند و اگر اين ورزش را به‌طور مداوم انجام دهند، شانس پدر شدن‌شان ۳۴ درصد كمتر مي‌شود. پس اگر مي‌خواهيد صاحب فرزند شويد، ورزش ديگري را انتخاب كنيد و تا زماني كه قصد پدر شدن داريد سراغ دوچرخه‌سواري نرويد.

اگر زياد مي‌شویيد و مي‌سابيد

مدام اهل شستن و ضدعفوني كردن گوشه‌هاي خانه هستيد خبر خوبي براي‌تان نداريم. محققان مي‌گويند كساني كه زياد از شوينده‌ها استفاده مي‌كنند، قدرت باروري‌شان را به مرور از دست مي‌دهند. به گزارش مديكال، محققان كشف كرده‌اند شوينده‌هاي مصنوعي بر قدرت باروري افراد تاثير مي‌گذارند و كساني كه هر روز سراغ‌شان مي‌روند، شانس كمتري براي صاحب فرزند شدن خواهند داشت.

به گفته آنها دو ماده شيميايي بنزالكونيم كلرايد (ADBAC) و ديمتيلامونيوم كلرايد (DDAC) كه به‌وفور در شوينده‌هاي خانگي، سم‌زداها، نرم‌كننده‌هاي لباس و حتي نگهدارنده‌ها در مواد آرايشي ديده مي‌شوند، مي‌توانند چنين اثري را بر سلامت افراد بگذارند. البته محققان اين پژوهش را روي موش‌ها انجام دادند و مشاهده كردند گذشته از احتمال ناباروري، قرار داشتن در معرض اين شوينده‌ها احتمال مرگ پس از زايمان را هم بالا مي‌برد.

اگر كم مي‌خوابيد

كم خواب هستيد و ترجيح مي‌دهيد به جاي داشتن هشت ساعت خواب در شب به كارهاي عقب‌مانده‌تان رسيدگي كنيد؟ محققان مي‌گويند چنين تصميمي به‌ويژه اگر در سال‌هاي جواني گرفته شود، مي‌تواند شانس بارور شدن شما را كاهش دهد. به نوشته ساينس‌ديلي، محققان بر اين باورند كه كم‌خوابي يا ديگر مشكلات خواب مي‌تواند قدرت باروري مردان جوان را كمتر كند و اسپرم‌هاي آنها را تحت تاثير قرار دهد. به گفته آنها كساني كه دير مي‌خوابند، بين شب چندين بار از خواب بيدار مي‌شوند يا براي به خواب رفتن بايد ساعت‌ها تلاش كنند، ۲۵درصد اسپرم كمتري نسبت به كساني دارند كه هرگز به مشكلات خواب دچار نبوده‌اند.

اگر استرس داريد

درحالي كه پژوهشگران آمريكايي مي‌گويند در ۴۰ درصد موارد ناباروري زوج‌ها، مشكل از مرد بوده است، محققان استرس بالا در ميان مردان نابارور را اصلي‌ترين دليل اين اتفاق مي‌دانند. بررسي‌هاي محققان دانشگاه كاليفرنيا كه در مجله باروري و ناباروري چاپ شده است مي‌گويد استرس‌هاي كاري، استرس اتفاقات زندگي و استرس‌هاي ديگري كه مردها را تحت تاثير قرار مي‌دهد باعث مي‌شود تحرك اسپرم‌شان از آقاياني كه استرس چنداني را تجربه نمي‌كنند كمتر شود.

محققان بر اين باورند مردهايي كه استرس شغلي‌شان زياد است، هورمون تستسترون كمتري در مايع مني‌شان دارند و همه اين موارد بر توانايي باروري‌شان تاثير منفي مي‌گذارد. از نظر محققان درحالي كه زنان هم با قرار گرفتن در معرض استرس شغلي شانس كمتري براي بارور شدن پيدا مي‌كنند، مردهاي پراسترس هم به احتمال كمتري مي‌توانند پدر شوند.

اگر موبايل به دست باشيد

اگر همسرتان حاضر نيست از تلفن همراهش جدا شود و گذشته از مدام صحبت كردن با تلفن در بقيه لحظه‌ها هم مشغول وبگردي يا بازي با تلفن همراه هوشمندش است، مراقب باشيد! ممكن است اين عادت همسرتان براي هميشه مادر شدن را به يك آرزوي دست‌نيافتني براي‌تان بدل كند. محققان مي‌گويند همراه بودن هميشگي مردها با تلفن همراه در شرايطي كه آن را نزديك پاي‌شان مي‌گيرند يا در جيب شلوارشان مي‌گذارند، احتمال پدر شدن آنها را كاهش مي‌دهد.

مردان در ارتفاعات نابارور می شوند!

ديلي‌ميل مدتي قبل نتيجه پژوهشي را گزارش كرده بود كه مي‌گفت اسپرم ۵۰ تا ۸۵ درصد مردهايي كه گوشي تلفن همراه‌شان را در جيب شلوارشان مي‌گذارند، آسيب ديده بود و نمي‌توانست تخمك همسران‌شان را بارور كند. محققان بر اين باورند كه فركانس‌هاي الكترومغناطيسي كه از تلفن‌هاي همراه ساطع مي‌شود، قدرت باروري مردان را كمتر مي‌كند.

اگر هوا گرم باشد

اگر در منطقه‌اي گرم زندگي مي‌كنيد كه روزهايي طولاني دارد، ناتواني‌تان در بارداري را برگردن ژن‌ها نيندازيد. به نوشته تلگراف، محققان مي‌گويند روزهاي طولاني و گرم بر توانايي باروري مردها تاثير منفي مي‌گذارد. به گفته آنها روزهاي تابستاني كيفيت اسپرم مردها را پايين مي‌آورد و به همين دليل امكان بارورسازي براي آقايان در فصول گرم پايين‌تر است.

برخلاف تصور بسياري از افراد، محققان در اين بررسي ثابت كردند پوشيدن لباس‌هاي تنگ روي اسپرم‌هاي مردها تاثير منفي نمي‌گذارد اما گرماي تابستان مي‌تواند چنين تاثيري را داشته باشد. از نظر محققان تنها گرما نيست كه به ناباروري موقت مردها منجر مي‌شود بلكه بلندي روزهاي اين فصل هم مي‌تواند قدرت باروري آقايان را كم كند.

اگر چاق باشيد

چاقي عمر را كوتاه مي‌كند. به نوشته تلگراف، محققان معتقدند مردهاي چاق اسپرم‌هاي ناسالمي دارند كه به آنها اجازه پدر شدن را نمي‌دهد. محققان مي‌گويند بسياري از اين مردها توانايي بارورسازي را ندارند و برخي ديگر هم جنيني را توليد مي‌كنند كه در رشد حدود ۱۵ درصد تاخير دارد. از نظر محققان شمار اسپرم‌هاي اين مردها پايين‌تر از آنهايي است كه وزن طبيعي دارند.

هرگز فراموش نکنید

مصرف نوشابه‌ها ی گاز دار بر قدرت باروري مردها تاثير منفي مي‌گذارد. اين خبر را مدتي پيش دكتر سبحان ابراهيمي، متخصص تغذيه در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اعلام كرده و گفته بود: تحقيقات نشان داده است قدرت باروري مرداني كه هر روز نوشابه گازدار مي‌نوشند در معرض خطر قرار دارد. اغلب مرداني كه بيش از اندازه نوشابه گازدار مي‌نوشند سبك زندگي سالمي ندارند و بیشتر سراغ فست فودها می‌روند. به گفته اين متخصص همه اینها کنار هم شانس پدر شدن را پايين مي‌آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج