۱۷۳۰۷۷
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

این روبات ها از کارراه اندازترین روبات های تاریخ سینما هستند

روبات های دوست داشتنی تاریخ سینما

همیشه در فیلم های تخیلی که از اول تاریخ سینما ساخته شده است، روبات هایی بودند که یا برده انسان ها بودند و کارهایشان را پیش می بردند یا روبات های تکامل یافته ای بودند که سر ناسازگاری با آدم ها برداشته اند و برای خودشان حکومتی راه انداخته اند و حالا مقابل انسان ها ایستاده اند.

روبات های دوست داشتنی تاریخ سینما





مجله همشهری جوان: همیشه در فیلم های تخیلی که از اول تاریخ سینما ساخته شده است، روبات هایی بودند که یا برده انسان ها بودند و کارهایشان را پیش می بردند یا روبات های تکامل یافته ای بودند که سر ناسازگاری با آدم ها برداشته اند و برای خودشان حکومتی راه انداخته اند و حالا مقابل انسان ها ایستاده اند. برای همین هم داستان ها معمولا تعامل روبات ها با آدم ها بوده است. موضوعی که شاید از سفر کره ماه هم برای آدم ها بیشتر اهمیت داشت.

در این فیلم ها روبات ها به عنوان یکی از شخصیت های اصلی داستان جلوی دوربین راه رفته اند، دیالوگ های مهمی گفته اند و حتی بعضی جاها هم بازیشان تحسین شده است اما در هیچ مراسم و جایزه و جشنواره ای هیچ وقت به عنوان روبات برگزیده تاریخ سینما از آنها اسم برده نشده است.

تا اینکه مجله امپایر دست به انتخاب مهمترین یا به قولی تاثیرگذارترین روبات های تاریخ سینما زد. این روبات ها از بین 50 روباتی که این مجله انتخاب کرده بود، دوباره انتخاب شدند. کسی چه می داند شاید همین نادیده گرفتن روبات ها بالاخره یک روزی کار دستمان بدهد و یک شورش واقعی راه بیندازد.


SONNY

* من. روبات (۲۰۰۴)

I.ROBOT

روبات های دوست داشتنی تاریخ سینما

سال ۲۰۳۵است و روبات ها در همه جا به عنوان پیشخدمت و کار راه بینداز انسان ها خدمت می کنند. طبق طراحی، روبات ها سه قانون روباتی دارند که باعث می شود به آدم ها صدمه ای نزنند تا اینکه کارآگاه بخش جنایی دل اسپونز (ویل اسمیت) در یکی از پرونده هایش به روبات ها شک می کند. او در تحقیقاتش به روباتی به اسم سانی می رسد که تکامل پیدا کرده و دیگر به قوانین روباتی پایبند نیست. داستان «من.روبات» براساس قصه ای از ایزاک آسیموف نوشته شده و الکس پروپاس آن را کارگردانی کرده است.

GIGOLOJOE

* هوش مصنوعی (۲۰۰۱)

A.I.ARTIFICIAL INTELLIGENCE

روبات های دوست داشتنی تاریخ سینما

دیوید یک بچه روبات است که عشق و عاطفه را درک می کند. او موقتا جایگزین فرزند مانیکا (فرانسیس اوکانر) و هنری (سام روباردز) است که در کما فرو رفته است. وقتی پسر خودشان از کما بیرون می آید، آنها دیوید را در جنگل رها می کنند. دیوید هم تصمیم می گیرد پینوکیو را الگوی خودش قرار بدهد و به یک پسر واقعی تبدیل شود. «هوش مصنوعی» ارثیه ای است که از کوبریک به اسپیلبرگ رسید. کوبریک مشغول ساخت این فیلم بود که از دنیا رفت و بعد از آن ساخت «هوش مصنوعی» به اسپیلبرگ پیشنهاد شد.

-R۲ -D۲

* جنگ ستاره ای (۲۰۱۵-۱۹۷۷)

STAR WARS

روبات های دوست داشتنی تاریخ سینما

D۲-R۲ یکی از معروف ترین روبات های تاریخ سینما است؛ روباتی که در اولین فیلم «جنگ های ستاره ای» (۱۹۷۷) نقش پررنگی داشت و بعد در هر قسمت به تناوب داستان نقشش پررنگ یا کمرنگ می شد. داستان سری فیلم های «جنگ های ستاره ای» به این منوال است که همیشه یک نیروی شری وجود دارد که می خواهد کهکشان را زیر سلطه خودش دربیاورد.

در اولین «جنگ ستاره ای» که جرج لوکاس در سال ۱۹۷۷ ساخت، کهکشان زیر سلطه نیروی خبیثی درآمده که سلاحی به نام «ستاره مرگ» دارد که می تواند سیاره های بزرگ را نابود کند اما پرنسس لیا (کری فیشر) به کمک D۲-R۲ ستاره مرگ را به دست می آورد و یک روبات دیگر مبارزه ای علیه نیروی خبث راه می اندازد.

OPTIMUS PRIME

* دگرگون کننده ها (۲۰۱۴-۲۰۰۷)

TRANSFORMERS

روبات های دوست داشتنی تاریخ سینما

در تمام مدت فیلم یک مشت روبات به جان هم می افتندن و همدیگر و هر آنچه دم دست شان باشد را نابود می کنند. ایده اولیه ساخت مجموعه «دگرگون کننده ها» از انیمیشن تلویزیونی پرطرفداری آمد که در سال های ۱۹۸۴ پخش می شد.

داستان درباره دو گروه روبات معروف به دگرگون کننده هاست که از سایره ای به اسم «سایبر ترون» به زمین آمده اند و برای به دست آوردن مکعب جادویی با هم مبارزه می کنند.

اپتیموس پرایم رهبر گروهی از روبات ها است. پرایم رهبری شجاع، قدرتمند، باهوش و مهربان است که از قابلیت های خود برای بهتر کردن دنیای اطرافش استفاده می کند. پرایم به شدت عدالت طلب است و خود را به عنوان محافظ همه موجودات زنده مخصوصا ساکنان کره زمین می داند.

AUTOMATON

* هوگو (۲۰۱۱)

HUGO

روبات های دوست داشتنی تاریخ سینما

هوگو اولین فیلم سه بعدی مارتین اسکورسیزی است. فیلمی که براساس رمان برایان سلزیک ساخته شد و داستان پسربچه تنهایی است که در ایستگاه راه آهن زندگی می کند. او بعد از مرگ پدرش مسوول رسیدگی به ساعت ایستگاه قطار می شود و زندگی اش در محفظه کوچک همان ساعت می گذرد. کنجکاوی ها و پیگیری های هوگو باعث می شود تا کاری را که پدرش شروع کرد تکمیل کند. او روباتی به اسم اوتوماتون را می سازد.

ROBBY THE ROBOT

* سیاره ممنوع (۱۹۵۶)

FORBIDEN PLANET

روبات های دوست داشتنی تاریخ سینما

«سیاره ممنوع» در واقع انقلابی در ژانر فیلم های تخیلی انجام داد. فرد مک لیود ویلکاکس با کارگردانی این فیلم سطح فیلم های تخیلی را که بعد از این ساخته شد به شدت ارتقا داد. ماجرا در سال ۲۲۰۰ می گذرد. فرمانده آدامز (لسلی نیلسن) با سفینه اش در سیاره آل تر ۴ فرود می آید و به هشدارهای دکتر موربیوس که عضو گروهی بوده که بیست سال پیش، از زمین به این سیاره فرستاده شده است، گوش نمی دهد. او راهی سیاره آل تر ۴ می شود و روباتی همه فن حریف به اسم روبی به استقبال او می رود.

THX

* ۱۱۳۸ (۱۹۷۱)

THE ROBOT POLICE

روبات های دوست داشتنی تاریخ سینما

داستان درباره شهری زیرزمینی است که با کامپیوتر برنامه ریزی شده و در آن مردم با شماره هایشان مشخص شده اند. آدم های این شهر چندان اراده ای از خودشان ندارند و هر روز باید مقدار مشخصی آرام بخش مصرف کنند.

شهر به وسیله یک مانیتور بزرگ کنترل می شود و آدم ها در عمل روبات هایی هستندکه فقط روزشان را شب می کنند. این ایده تقریبا قصه اصلی همه فیلم های تخیلی بود که در سال های اول تاریخ سینما تکرار می شد.

جورج لوکاس برای این فیلم به شدت تحسین شد. در واقع این فیلم نسخه بلندی از فیلم کوتاهی بود که او در ایام دانشگاه ساخته بود و نمی شود رد پای جرج اورول و داستان رمان ۱۹۸۴ را در آن نادیده گرفت.

WALL.E

* وال ای (۲۰۰۸)

WALL.E

روبات های دوست داشتنی تاریخ سینما

صدها سال است که انسان ها کره زمین را به دلیل آلودگی رها کرده اند و به سیاره دیگری کوچ کرده اند. حالا زمین تبدیل به جای متروکی شده است و روباتی به نام «والای» همچنان مشغول جمع کردن زباله است تا اینکه انسان ها دلشان برای زمین تنگ می شود و تصمیم می گیرند روباتی به نام «ایو» را به زمین بفرستند تا امکان بازگشت به زمین را بررسی کنند اما ایو دل باخته وال.ای می شود و تقریبا یادش می رود که برای چه کاری به کره زمین آمده است.

آندرو استنتن وقتی این فیلم را برای پیکسار کارگردانی می کرد، همه حواسش به این بود که رابطه بین این دو روبات را باورپذیر کند. دست آخر وقتی انسان ها ایو را به سیاره شان برگرداندند، ایو روباتی بود که عشق و وفاداری را در کره زمین دوباره کشف کرد. ظاهرا از نظر ایو، زمین هنوز جایی برای زندگی کردن است!

THE TERMINATOR

* نابودگر (۲۰۱۵-۱۹۸۴)

THE TERMINATOR

روبات های دوست داشتنی تاریخ سینما

آرنولد شوارتسنگر از سال ۱۹۸۴ نقش روباتی به نام نابودگر را بازی می کند. در واقع اصلا این نقش به پای خودش نوشته شده و هر کارگردانی از جیمز کامرون گرفته تا آلن تیلور، شوارتسنگر را به عنوان نابودگر حفظ کرده است.

داستان نسخه اول از این قرار بود که سال ۲۰۲۹ است و ماشین ها و روبات ها کنترل زمین را به عهده گرفته اند. آنها که میانه خوبی با انسان ها ندارند، مشغول از بین بردن آخرین آدم هایی هستند که در کره زمین زندگی می کنند. نابودگر یک روبات انسان نما است که هر کاری می کند تا آخرین امیدهای انسان ها از ادامه زندگی در زمین را از بین ببرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج