۱۷۳۵۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

نام همایون نصیری در کنار هنرمندان بزرگ موسیقی دنیا قرار گرفت

تور آمریکایی همایون شجریان و همایون نصیری

بالاتر از آرتیست های بزرگ دنیا و در کنار هنرمندانی چون «لوئیز کونته» (که سابقه نوازندگی به همراه بزرگانی چون کارلوس سانتانا و... را دارد) قرار گرفته است که می تواند اتفاق بزرگی و صدالبته خوشایندی باشد. با او در همین باره گفت و گو کرده ایم.

تور آمریکایی همایون شجریان و همایون نصیری

برترین ها: نگاه جهانی داشتن، کار راحتی نیست. این را می شود از آدم های دور و برمان فهمید. خیلی از کسانی که دور و بر ما هستند، خیلی از کسانی که در حوزه های مختلف تخصص دارند و خیلی از حرفه ها، تلاشی برای اینکه در سطح جهانی مطرح شوند، نمی کنند. اما این روزها در دنیای موسیقی ایران، اتفاقی افتاده که خیلی ها از آن خبر ندارند.

خیلی مواقع پیش آمده که در کنسرت های مختلف، نام برند یک کمپانی بزرگ تولید آلات موسیقی به چشم بخورد، البته نه به عنوان اسپانسر و سرمایه گذار آن کنسرت، بلکه به عنوان برندی که مبلغی را به یک موزیسین پرداخت می کند تا از سازهای آن کمپانی در کنسرت های خود استفاده کند تا به نوعی برای آن کمپانی تبلیغ کند.

تور آمریکایی همایون شجریان و همایون نصیری

این موضوع در ایران به جز یک دوره که کمپانی یاماها (در ایران) از سه نفر از نوازندگان ازجمله: بابک ریاحی پور (نوازنده گیتاربیس)، نیما نواپور (نوازنده درامز که این اواخر در گروه فرشید اعرابی ساز می زد) و فرید (گیتاریست کلاسیک) برای تبلیغات خود استفاده کرد، اتفاق نیفتاد تا اینکه چهار سال پیش (سال ۸۶) همایون نصیری (نوازنده پرکاشن و سرپرست کلاسیک) برای تبلیغات خود استفاده کرد، اتفاق نیفتاد تا اینکه چهار سال پیش (سال ۸۶) همایون نصیری (نوازنده پرکاشن و سرپرست گروه دارکوب) تنها هنرمند ایرانی بود که به صورت رسمی، آرتیست یکی از مطرح ترین کمپانی های سازسازی جهان (مینل پرکاشن) شد.

باید گفت که او یکی از بهترین نوازندگان حال حاضر ایران است و حضور او در هر اجرایی، بخش عمده ای از رضایت مخاطبان را تضمین خواهد کرد. حالا در کاتالوگ هایی که این کمپانی در سال ۲۰۱۲ منتشر کرده عکس و نام همایون نصیری که پیش از این دنر پایین این کاتالوگ قرار داشت، بالاتر از آرتیست های بزرگ دنیا و در کنار هنرمندانی چون «لوئیز کونته» (که سابقه نوازندگی به همراه بزرگانی چون کارلوس سانتانا و... را دارد) قرار گرفته است که می تواند اتفاق بزرگی و صدالبته خوشایندی باشد. با او در همین باره گفت و گو کرده ایم.

*نام شما در کاتالوگ کمپانی مینل، پیش از این در رده های پایین تر قرار داشت که البته چیزی از اهمیت کل ماجرا کم نمی کند، اما در کاتالوگ ۲۰۱۲ این کمپانی، عکس شما بالاتر از باقی هنرمندان بزرگ دنیا قرار گرفته که خب اتفاق مهمی است. این رده بندی به چه صورت انجام می شود؟

سال ۸۶ بود که من عضو آرتیست های این کمپانی شدم. این طبقه بندی هم براساس رزومه و کارهایی است که برای آنها می فرستیم، خودشان ارزیاب یمی کنند و بین آرتیست هایشان رده بندی می کنند و به همان نسبت مشخص می کنند که مثلا عکس کدام آرتیست پراهمیت تر است.

چند روز پیش که کاتالوگ جدید این کمپانی را دیدم، متوجه شدم که نسبت به دفعه پیش پیشرفت خیلی خوبی داشته ام و نامم کنار نوازنده های بزرگ دنیا قرار گرفته است. این برای من افتخار بزرگی است و موفقیت جدیدی محسوب می شود که خوشد یک انگیزه بزرگ برای بهتر کارکردن است.

تور آمریکایی همایون شجریان و همایون نصیری

*اصلا دلیل انتخاب پرکاشن به عنوان ساز اصلی تان چه بود؟ مثلا چرا سراغ سازهای ملودیک نرفتید؟

از کودکی علاقه زیادی به سازهای ضربی و ریتمیک داشتم. در هشت نه سالگی با تمبک شروع کردم و وقتی به هنرستان رفتم و با سبک های مختلف موسیقی آشنا شدم، متوجه شدم به سازهای آمریکای جنوبی و پرکاشن های آفریقایی خیلی علاقه مندم. سازهای دیگر را هم کم و بیش شروع کرده بودم، اما سازی که به صورت تخصصی جذبش شدم همین سازهای ضربی بود.

*هیچ وقت به این موضوع فکر کرده اید که خارج از اینجا به فعالیت خود ادامه دهید؟

فعلا که فکری در این باره نکرده ام، بیشتر تمرکز و برنامه ریزی ای که دارم در ایران است. فعلا مشغول ضبط آلوبم دوم دارکوب هستیم و برای سال آینده برنامه ریزی های زیادی در ذهنم دارم. ممکن است برای تعدادی از کنسرت ها از ایران بروم، مثل کنسرتی که چند روز دیگر با همایون شجریان خواهم داشت؛ اما کار اصلی من همین جاست.

*به همایون شجریان اشاره کردید، حضور یکی دو سال اخیر شما در ک نسرت های سنتی جالب توجه است. پیش از این معمولا ارتباطی بین موسیقی سنتی و دیگر اقسما موسیقی وجود نداشت. اما مدتی است که شما یکی از نوازندگان موسیقی سنتی هم شده اید و با افرادی چون پورناظری ها، همایون شجریان، علی قمصری و علیرضا قربانی ساز زده اید. چه شد که به این سمت پیش رفتید؟

اول اینکه نوازنده نباید به این موضوع فکر کند که چون بعضی از سازها برای موسیقی ایرانی نیست، نباید در این نوع موسیقی استفاده شود. دید و نظر خود من هم به این شکل نبوده و همیشه دوست داشته ام با سازهای ضربی به یک نوع رنگ آمیزی جدید دست پیدا کنم، پیش از این هم در موسیقی ایرانی کار کرده بودم و سازم در هنرستان، سنتور بوده است.

به موسیقی ایرانی خیلی علاقه مند بودم و دوست داشتم بتوانم این پل را ایجاد کنم که خدا را شکر این اتفاق افتاد و توانستم در خیلی از آلبوم ها و کنسرت ها ساز بزنم. تا امروز که نتیجه خوبی داشته است و روز به روز هم بهتر می شود، چون سعی می کنم این موضوع را هماهنگ تر کنم و به جایی برسانم که حس این سا زها چیزی جدا از ترکیب بندی سازهای ایرانی نباشد. خیلی از افراد هستند که مختعصبانه برخورد می کنند و جلوی این اتفاقات را می گیرند؛ امنا تمام دوستانی که با آنها کار کرده ام درواقع این فرصت را به من دادند که این امتحان را انجام دهم و به نتیجه خوبی هم برسم. این موضوع کاملا دوطرفه بوده است.

تور آمریکایی همایون شجریان و همایون نصیری

*چه برنامه ای برای آینده دارید؟

بیستم بهمن تور کنسرت های آمریکا با همایون شجریان آغاز می شود و یک ماه ادامه دارد. سه چهار روز بعد از اتمام این تور هم در آنجا یک اجرا با انوشیروان روحانی دارم و بعد از آن هم به ایران بازمی گردم.

دارکوب در جشنواره

*برنامه جشنواره موسیقی فجر به کجا رسید؟ دکتر ریاحی اعلام کرده بود که دارکوب هم در این جشنواره حضور خواهد داشت.

تاریخ جشنواره از ۲۴ تا ۳۰ بهمن است و من هم بیستم بهمن ماه برای کنسرت هایمان مسافر هستم. دکتر ریاحی و آقای ترابی لطف کردند، اما متاسفانه تاریخ ها تداخل پیدا کرده بود و چون کارهای برنامه تور کنسرت ها از چند ماه قبل انجام شده بود، نمی توانستم آن را جا به جا کنم.

منبع: تماشا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خالو مجتبئ خاتمی از خوزستان

      با عرض ادب واحترام من یه کار هنری مهم با همایون دارم وبهش دسترسی ندارم اگر میشه شماره تماسشو واسم ایمیل کنید مرسی با تشکرخالو مجتبئ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج