جاباما
۱۷۳۶۲۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

این ماده‌ شفاف از فولاد مقاوم‌تر است +عکس

مطالعه‌ای نشان داد ماده گرافن ۲۰۰ برابر مقاوم‌تر و ۶ بار سبک‌تر از فولاد است و این کریستال می‌تواند انقلابی در تلفن، هوافضا و فناوری باشد.

خبرگزاری فارس: مطالعه‌ای نشان داد ماده گرافن ۲۰۰ برابر مقاوم‌تر و ۶ بار سبک‌تر از فولاد است و این کریستال می‌تواند انقلابی در تلفن، هوافضا و فناوری باشد.

گرافن ماده‌ای تخت و تک‌لایه متشکل از اتم‌های کربن است که در یک شبکه دوبعدی به هم متصل شده‌اند؛ این ماده دارای ضخامت یک اتم با ویژگی‌های منحصربه‌ فرد است و به دلیل ضخامت کم، این ماده را به عنوان باریک‌ترین ماده جهان نیز می‌شناسند.

با این حال در ماه گذشته دو نشریه بسیار متفاوت، خواص دیدنی و جذاب گرافن را ذکر کردند و مقاله‌ای در مورد گرافن توسط دانشمندان و مهندسان دانشگاه رایس و دانشگاه ماساچوست نوشته و منتشر شد.

گرافن از شیشه شفاف‌تر است و در مقابل ضربه، گرما و رطوبت فوق‌العاده مقاوم است و یکی از ویژگی‌های آن، انعطاف پذیری گرافن است؛ مقاومت گرافن واقعاً شگفت‌انگیز است به طوری که گرافنی با ضخامت یک کیسه پلاستیکی می‌تواند در برابر ۲ تن مقاومت داشته باشد؛ درجه حرارت آن ۳۹۰۰ درجه سانتی گراد است یعنی بیش از دو برابر شیشه (میانگین ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد) یا فولاد که (به طور متوسط ۱۵۰۰ درجه سانتی گراد بسته به آلیاژ) است؛ بنابراین این ماده به راحتی می‌تواند مواد مذاب را تحمل کند.

استفاده از گرافن در WIFI سرعت ارتباط را ۱۰۰ برابر سریع‌تر می‌کند؛ در تحقیقات فضایی به دلیل قدرت و مقاوم بودن آن در خلأ و حرارت شدید قابل استفاده است؛ به گفته «میچیوکاکو» فیزیکدان، از گرافن می‌توان در تجهیزات شاتل فضایی استفاده کرد.

این فناوری نوآورانه قرن ۲۱ است که کاربردهای بیشماری دارد.

این ماده‌ شفاف از فولاد مقاوم‌تر است +عکس

این ماده‌ شفاف از فولاد مقاوم‌تر است +عکس

این ماده‌ شفاف از فولاد مقاوم‌تر است +عکس

این ماده‌ شفاف از فولاد مقاوم‌تر است +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج