۱۷۳۹۵۶
۵۲۲۴
۵۲۲۴
پ

برزیلی های تاریخ آرسنال

گابریل پائولیستای ۲۵ساله مدافع وسط جدید آرسنال با حضور در این باشگاه به جمع نه چندان زیاد برزیلی های تاریخ این باشگاه پیوسته است.

طرفداری: گابریل پائولیستای ۲۵ساله مدافع وسط جدید آرسنال با حضور در این باشگاه به جمع نه چندان زیاد برزیلی های تاریخ این باشگاه پیوسته است. آن چه در مورد برزیلی های آرسنال جلب توجه می کند این است که آن ها برخلاف شاخصه اصلی فوتبالیست های این کشور از تکنیک چندان بالائی برخوردار نبودند و معمولا به عنوان بازیکنان دفاعی ،تخریبی و کناری به کار برده می شدند. خصیصه ای که برزیلی جدید آرسنال نیز از آن برخوردار است.

برزیلی های تاریخ آرسنال

در زیر نگاهی به کارنامه برزیلی های آرسنال انداختیم . البته بازیکنان برزیلی دیگری نیز بودند که در این باشگاه حضور داشتند ، اما هرگز توسط آرسن ونگر به بازی گرفته نشدند.

آندره دوس سانتوس/ دفاع چپ( ۲۰۱۱- ۲۰۱۳)

این مدافع برزیلی در سال ۲۰۱۱ به توپچی ها پیوست و در دوفصل تنها ۲۳بازی در لیگ برتر و ۸بازی در چمپیونز لیگ انجام داد و سه گل به ثمر رساند. این برزیلی ۳۲ساله در سال ۲۰۱۴ به تیم «اف سی گوا» در لیگ برتر هند پیوسته بود.

دنیلسون/ هافبک دفاعی (۲۰۰۶- ۲۰۱۱)

بازیکن دو پایی که در ۱۷ سالگی از سائوپائولو به آرسنال پیوست و در ۵سال حضور در باشگاه ۹۶بازی برای این در لیگ برتر ، ۱۲بازی جام حذفی و ۲۹ بازی در چمپیونز لیگ و ۱۶ بازی جام اتحادیه انجام داد ور در مجموع ۱۱گل به ثمر رساند. او در سال ۲۰۱۱ در حالی که فصل ضعیفی را پشت سر گذاشته بود به صورت قرضی دوباره به تیم سائوپائولو برگشت و بعد قراردادش در این تیم دائمی شد.

ادو/ هافبک وسط ( ۲۰۰۱-۲۰۰۵)

هافبک چپ پای پرتغالی- برزیلی که در ۲۱سالگی با ۶ میلیون پوند از کورینتیانس به جمع آرسنالی ها پیوست در مدت ۴سال ۱۲۰بازی برای آرسنال انجام داد که ۷۹ بازی آن در لیگ برتر بود. البته او چندان بازیکن گلزنی محسوب نمی شد و تنها ۲۰گل برای این تیم به ثمر رساند. او بعد از آرسنال ۴سال هم در والنسیا بازی کرد و دوباره به کورینتیانس برگشت و بعد از دوران بازی به عنوان مدیر ورزشی باشگاه منصوب شد. در جام جهانی ۲۰۱۴ او به عنوان یکی از دستیاران کارلوس کی روش در تیم ملی ایران مشغول به کار بود. در آرسنال ادو مقابل منچستر یونایتد یک بارو مقابل چلسی دوبار گلزنی کرد.

گیلبرتو سیلوا/ هافبک دفاعی ( ۲۰۰۲-۲۰۰۸)

هافبک کم پیدا ولی پر اثر برزیلی که به سبب سبک بازیش لقب دیوار نامرئی را گرفته بود در ۶سال حضور در آرسنال به یک بازیکن مشهور و محبوب تبدیل شده بود. او به دنبال حضور مناسب در جام جهانی ۲۰۰۲ با چهارو نیم میلیون پوند از آتلتیکو مینیه رو به آرسنال پیوست و در ۱۶۹ بازی لیگ برتر، ۱۵بازی جام حذفی، ۴۴ بازی لیگ قهرمانان بازی کرد و ۲۲ گل نیز به ثمر رساند. او بعد از آرسنال به پاناتیناکوس پیوست و سال های آخر فوتبالش را در ۲۰۱۳ در آتلتیکو مینیه رو به پایان برد.

خولیو باپتیستا/ هافبک تهاجمی و مهاجم (۲۰۰۶-۲۰۰۷)

این برزیلی درمعاوضه ای با خوزه آنتونیو ریه اس سال ۲۰۰۶ به صورت قرضی از رئال مادرید به جمع شاگردان آرسن ونگر پیوست و در ۳۵ بازی این تیم در رقابت های مختلف ۱۰ گل به ثمر رساند. اوج کار این باجیستا به بازی جام اتحادیه و پیبروزی ۶-۳ مقابل لیورپول برمیگردد که موفق شد ۴ بار دروازه حریف را باز کند. این برزیلی بعد از آرسنال دوباره به رئال مادرید برگشت و بعد به رم و مالاگاپیوست . در سال ۲۰۱۳ این بازیکن ۳۳ ساله به تیم کروزیرو پیوسته است.

سیلوینیو / مدافع چپ( ۱۹۹۹-۲۰۰۱)

این بازیکن در سال ۱۹۹۹ در ۲۵ سالگی از کورینتیانس به آرسنال پیوست و در ۶۵ بازی لیگ برتر و ۹ بازی جام حذفی به میدان رفت و در مجموع ۴ گل به ثمر رساند. بعد از این که اشلی کول در تیم آرسنال جای پای خودش را محکم کرد این برزیلی مجبوربه جدائی از جمع آرسنالی ها شد و به اسپانیا و سلتاویگو و بعد بارسلونا پیوست. او بعد از پایان دوران مربیگری در منچستر سیتی در سال ۲۰۱۰ به عنوان کمک مربی در تیم های برزیلی کارش را شروع کرد و همزمان با شروع کار روبرتو مانچینی به عنوان دستیار او در اینترمیلان فعالیت می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج