مصطفي زماني؛ از حضرت يوسف‌ تا جيب‌ بری!
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
سمپاشی امحا_1
لایکو_1
کتاب لند_1
اپیلاسیون نانا 1
لایکو_3
سمپاشی امحا_3
کتاب لند_3
اپیلاسیون نانا 3
کتاب لند_4
لایکو_4
اپیلاسیون نانا 4
سمپاشی امحا_4
سمپاشی امحا_2
کتاب لند_2
لایکو_2
اپیلاسیون نانا 2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۱۷۴۰۷
۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۱
۱۱۸۲۳
جيب‌بر خيابان جنوبي گرفتار مصدوميت
شايد باورتان نشودكه مصطفي زماني كه روزي نقش حضرت يوسف‌(ع) را بازي مي‌كرد اين روزها در خيابان‌هاي سرد و شلوغ تهران مشغول جيب‌بري است تا بتواند امرارمعاش كند.
برترین مجله اینترنتی ایران


شايد باورتان نشودكه مصطفي زماني كه روزي نقش حضرت يوسف‌(ع) را بازي مي‌كرد اين روزها در خيابان‌هاي سردوشلوغ تهران مشغول جيب‌بري است تا بتواند امرارمعاش كند. تعجب نكنيد او بازي در نقش دزد در فيلمي را قبول كرده كه كارگردانش سياوش اسعدي است. گريم و چهره او در اين فيلم آنقدر متفاوت است كه ديگر با ديدنش ناخودآگاه نمي‌گوييم «يوزارسيف»؛ با مصطفي زماني جيب‌بر، گپي در مورد نقش جديدش زديم تا ببينيم با اين كاراكتر چطور كنار آمده است.



دست به چهره‌ام بزنيد

گريم و چهره شما در اين فيلم بسيار متفاوت است، قبل از ديدن اين گريم خود من در ذهنم اين سوال بود كه آيا مصطفي زماني به درد اين نقش مي‌خورد، چطور شد كه اين گريم متفاوت را قبول كرديد؟

من وقتي يك فيلمنامه را مي‌خوانم و از آن خوشم مي‌آيد حالا به هردليلي، خودم را به دست كارگردان آن كار مي‌سپارم. اين‌كه بعضي از بازيگرها به‌خصوص ستاره‌ها دست به چهره‌شان نمي‌زنند قواعد و مباحث‌ حاشيه‌اي است كه من هميشه از آن فراري بوده‌ام. اين قواعد هيچ مبنايي ندارد و فقط تعداد معدودي از بازيگرها كه چهره‌شان حرف اصلي را مي‌زند آن را عملي مي‌كنند. به نظر من يك بازيگر بايد براساس شخصيتش در فيلم به نظر گريمور و كارگردان احترام بگذارد و آن گريم را بپذيرد در غير اين‌صورت كه اصلا نمي‌شود كار كرد. من تا به امروز گريم‌هاي متفاوتي را تجربه كرده‌ام، گريم‌هايي كه هركدام با ديگري زمين تا آسمان فرق داشته و مشكلي با اين مسئله نداشته‌ام. به نظر من گريمي كه براي هر نقشي طراحي مي‌شود بايد روي آن شخصيت بنشيند. سينما بيننده‌هاي خاص خودش را دارد و عوام ما كمتر به سينما مي‌روندپس من بايد به دنبال رضايت آن خواصي باشم كه به سينما مي‌آيند.





اين فيلم خاص است

اين دومين فيلم بلند سياوش اسعدي است،‌ چطور شد كه قبول كرديد در فيلم او بازي كنيد؟

يك سال قبل سياوش در مورد فيلمنامه با من صحبت كرده بود و قرار شد همان سال ضبط اين فيلم شروع شود اما به دليل مشكلاتي كه به وجود آمد ضبط فيلم به تعويق افتاد. خوشبختانه امسال در اين روزهاي سرد اين مشكلات رفع شده و فيلمبرداري فيلم «جيب‌بر خيابان جنوبي» آغاز شده است. فيلمنامه اين فيلم خاص است و نقشي هم كه به من سپرده شده از آن نقش‌هايي است كه كمتر پيش مي‌آيد يك بازيگر فرصت و شانس آن را پيدا كند كه در آن ايفاي نقش كند. علت خاص بودنش فضاي غريب آن است، فضايي كه نويسنده‌ها و كارگردان‌هاي ما كمتر با آن آشنا هستند و كمتر سراغ آن مي‌روند. خوشبختانه سياوش اسعدي اين فضا را به خوبي مي‌شناسد و خيلي زيبا آن را نوشته و دارد آن را به تصوير مي‌كشد.





هركس راه خودش را مي‌رود

محمدرضا گلزار و بهرام رادان 2ستاره سينماي ايران هستند كه البته تفاوت‌هايي با هم  دارند، شما هم  بسياري از فاكتورهاي اين 2نفر را داريد شما دوست داريد راهي كه مي‌رويد مشابه كدام يكي از اين 2ستاره باشد؟

من نمي‌خواهم پيرو راهي باشم كه بازيگران همسن‌و‌سالم قبلا رفته‌اند. اگر يك بازيگر بخواهد دركارش موفق و براي آينده شغلي‌اش نقشه كشيده باشد بايد راهي را كه به آن اعتقاد دارد انتخاب كند و براي راهي كه مي‌رود برنامه‌ريزي كند. من به اين مسير برنامه‌ريزي شده بسيار اعتقاد دارم و خودم هم از اين قاعده مستثنا نيستم. اگر الان محمدرضا گلزار يا بهرام رادان در كارشان موفق هستند و به عنوان ستاره‌هاي سينما شناخته شده‌اند به اين دليل است كه اين 2 هيچ‌كدام راه كسي را نرفته‌اند و در مسيري گام برداشته‌اند كه به آن اعتقاد داشته‌اند يا براي‌شان پيش آمده است. درنهايت شايد تمام اين مسيرها براي بسياري از بازيگران مشابه باشد، مثلا شايد مسير من تاحدودي شبيه بهرام رادان باشد يا شبيه به محسن تنابنده يا محمدرضا گلزار، اما هر بازيگري راه خود را دارد و بايد در اين راه درست گام بردارد.





چرا فيلم‌هاي من نمي‌فروشد

شما تعريف خاصي براي ستاره شدن داريد؟

به نظر من ستاره بايد با خودش صداقت داشته باشد و بتواند از عهده نقش‌هايي كه به او سپرده مي‌شود به خوبي برآيد. ستاره تكيه‌اش بايد بر بازي‌اش باشد نه ظاهر و قيافه‌اش. اگر بازيگر بتواند با هنر باز‌ي‌اش با مردم و مخاطب ارتباط برقرار كند كم‌كم تبديل به ستاره مي‌شود. او بايد بتواند با هنرش به اين حرفه خدمت كند و درنهايت قضاوت اين‌كه ستاره هست يا نيست را به عهده مردم و منتقدان بگذارد.

شما فاكتورهاي زيادي از ستاره شدن را داريد، اما تا به حال فيلم‌هايي كه در آن‌ها به ايفاي نقش پرداخته‌ايد كم‌فروش بوده‌اند، به نظر شما دليل اين اتفاق چيست؟

فروش يك فيلم ارتباط مستقيمي با تهيه‌كننده دارد. وظيفه من به عنوان يك بازيگر بازي كردن در فيلم‌هايي است كه براساس فيلمنامه يا حضور كارگردان خوب در آن‌ها را قبول مي‌كنم. البته ميزان فروش يك فيلم به سليقه مردم بستگي دارد؛ سليقه‌اي كه هرروز تغيير مي‌كند و نمي‌توان معياري براي آن درنظر گرفت. همين الان اگر شما به فيلم‌هاي در حال اكران نگاه كنيد در ميان آن همه فقط 3-2 تا فيلم خوب مي‌بينيد كه هم كارگرداني، هم فيلمنامه و هم بازيگرانش حرفي براي گفتن دارند اما اين فيلم‌ها فروش آن‌چناني ندارند. بازيگرهاي اين فيلم‌ها سوپراستارهاي سينماي ايران هستند پس نمي‌توان به آن‌ها خرده گرفت كه چرا فيلم‌تان كم‌فروش است. من هم اگر قبول كنم فيلم‌هاي گيشه‌اي يا فيلم‌هايي كه به سليقه عوام مردم نزديك است را بازي كنم يا فيلم‌هايي را قبول كنم كه مخاطب آن‌ها بيشتر جوانان و نوجوانان هستند، مطمئن باشيد فيلم‌هايم پرفروش خواهند شد.



به دنبال سيمرغ

يعني تابه‌حال در فيلم‌هاي خاص كودك و نوجوان بازي نكرده‌ايد و ممكن است در آينده بازي كنيد؟

بله، البته فيلمنامه اين سبك كارها برايم مهم است و اگر روزي فيلمنامه خوبي به دستم برسد كه مخاطبش اين قشر باشد حتما قبول مي‌كنم. بزرگ‌ترين معضل سينماي ما كمبود فيلمنامه خوب است. البته نه اين‌كه ما نويسنده خوب نداشته باشيم موضوع اين است كه فيلمنامه‌نويس‌هاي ما وقتي مي‌خواهند موضوعي را بنويسند كه مشكل جامعه و مردم ماست دست‌شان مي‌لرزد.

منظور شما قواعد و چهارچوب‌هاي جامعه است كه بايد رعايت شود؟

قانون‌هايي وجود دارد كه براي همه‌چيز چهارچوب ايجاد كرده، بسياري از نويسنده‌ها و كارگردان‌ها معتقدند و اگر اين چهارچوب‌ها برداشته شود فيلمنامه‌ها و فيلم‌ها بهتر مي‌شوند. به هرحال هر جامعه قوانين خود را دارد كه بايد رعايت شود اما يكسري عوامل دست به دست هم داده‌اند كه نگاه‌ها شبيه به هم و همه‌چيز تكرار شود.

براي جشنواره فجر امسال چه فيلم‌هايي داريد؟ آيا اميدي به گرفتن سيمرغ هست؟

فكر مي‌كنم 4 يا 5 فيلم در جشنواره امسال داشته باشم، فيلم‌هاي «ملكه» ساخته محمدعلي باشه آهنگر، «يك عاشقانه ساده» ساخته سامان مقدم، «سبب من» بهرام بهراميان، «من همسرش هستم» ساخته مصطفي شايسته و فيلم «جيب‌بر خيابان جنوبي». هر بازيگري به گرفتن سيمرغ فكر مي‌كند من هم اميدوارم كه روزي اين جايزه را به دست بياورم. امسال هم كه تعداد فيلم‌هايم زياد است، اميدوارم كه اين اتفاق بيفتد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

مجله اینترنتی برترین ها


برچسب ها:
انتشار یافته: 4
در انتظار بررسی:2
Iran, Islamic Republic of
09:52 - 1390/11/08
خیلی تازه بدوران رسیدست
پاسخ ها
y
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
to intori fekr kon
بدون نام
United States
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
خودتی
Iran, Islamic Republic of
10:51 - 1397/06/10
تازه بدوران رسیده خودتی
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
استخدام_1
بهمن پور_داخلی1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
شیرآلات زمانی_3
استخدام_3
بهمن پور_داخلی3
استخدام_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
بهمن پور_داخلی4
شیرآلات زمانی_4
بهمن پور_داخلی2
استخدام_2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
شیرآلات زمانی_2
کیان برنا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
کیان برنا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
موسسه خیریه زهرا_فوتر
فنی آتل_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
قالیشویی بانو_فوتر2
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
رستوران پارسیان_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
شفا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر