۱۷۵۰۳۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کشته شدن صياد ايرانی توسط ترکمنستان؟!

در حالي که ايرنا دو روز پيش از تيراندازي و کشته شدن يک ماهيگير ايراني و دستگيري چند تن از اين صيادان توسط پليس دريايي ترکمنستان خبر داده بود، منابع رسمي و خانواده صيادان اين خبر را تکذيب و ماجرا را تنها دستگيري چهار صياد گلستاني در آب هاي ترکمنستان بدون شليک و يا کشته شدن اعلام کردند.

روزنامه خراسان: در حالي که ايرنا دو روز پيش از تيراندازي و کشته شدن يک ماهيگير ايراني و دستگيري چند تن از اين صيادان توسط پليس دريايي ترکمنستان خبر داده بود، منابع رسمي و خانواده صيادان اين خبر را تکذيب و ماجرا را تنها دستگيري چهار صياد گلستاني در آب هاي ترکمنستان بدون شليک و يا کشته شدن اعلام کردند.

فرماندار گميشان با تکذيب اخبار منتشرشده در خبرگزاري ايرنا، درباره اين ماجرا به خراسان گفت: در اواخر آذرماه تعدادي از صيادان که براي کار به دريا رفته بودند به دليل اتمام سوخت قايق در دريا گرفتار شده و در انتظار دريافت سوخت از ساير صيادان بودند. در اين هنگام به دليل وزش باد قايق اين افراد از مرز آبي ايران عبور کرد و وارد مرز ترکمنستان شد. پليس دريايي ترکمنستان نيز بدون هيچگونه درگيري اين افراد را دستگير و براي بررسي به کشور خود انتقال مي دهد.

امان گلدي ضمير ادامه داد: ما به طور منظم ملاقات هاي مرزي را با مسئولان کشورهاي همسايه داريم. خبر دستگيري اين ۴ صياد هم در ملاقات مرزي به ما اعلام شد. پس از اعلام اين خبر ما رايزني هاي خود را براي آزاد کردن اين صيادان آغاز کرديم و همچنان پيگير اين مسئله هستيم.

وي مي گويد: ورود صيادان ما به مرز آبي ترکمنستان به صورت غيرعمد بوده و در قوانين قضايي مقررات خاصي براي اين گونه موارد در نظر گرفته شده است. در حال حاضر محاکمه قضايي اين افراد در دست انجام است و حکم اوليه اي مبني بر ۴ سال زندان براي آن ها صادر شده که ما حق اعتراض داريم. ما به طور جدي پيگير اين مسئله هستيم که تمامي حقوق بين المللي شهروندانمان رعايت شود و آن ها را آزاد کنيم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج