۱۷۶۵۶۹
۵۰۴۲
۵۰۴۲
پ

بزرگترین آب ‌انبار جهان، رقیب تاج محل +عکس

پیش بینی می شود در سالهای آتی بزرگترین آب ‌انبار جهان به رقیب «تاج محل» در جذب گردشگر تبدیل شود.

خبرگزاری فارس: پیش بینی می شود در سالهای آتی بزرگترین آب ‌انبار جهان به رقیب «تاج محل» در جذب گردشگر تبدیل شود.

در شرایطی که طی سالهای اخیر همواره بنای تاریخی «تاج محل» مقصد نخست گردشگری هند بوده، پیش بینی می شود در سالهای آتی بزرگترین آب ‌انبار جهان که رقیب «تاج محل» در جذب گردشگر محسوب می شود، به مقصد نخست گردشگری هند تبدیل شود.

بزرگترین آب ‌انبار جهان که همانند تاج محل در ایالت گوجرات هند واقع شده و مدتی قبل در جریان سی ‌و هشتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکودر قطر به فهرست میراث جهانی این سازمان اضافه شد، «رانی - کی - واو» نام داشته و در قرن ۱۱ میلادی بدستور یک ملکه هندی در یک منطقه‌ خشک و در دره‌ ای عمیق ساخته شد.

بزرگترین آب ‌انبار جهان، رقیب تاج محل +عکس

البته در حال حاضر تاج محل مقصد نخست گردشگری هند به شمار می رود، اما با ادامه روند فعلی کاهش گردشگرانش که کارشناسان علت اصلی آن را افزایش گداهای سمج در اطراف این بنای تاریخی می دانند و همچنین رشد چشمگیر گردشگران بزرگترین آب ‌انبار جهان در سالهای اخیر، پیش بینی می شود این بنای تاریخی جایگزین تاج محل شده و به مقصد نخست گردشگری هند تبدیل شود.

بزرگترین آب ‌انبار جهان، رقیب تاج محل +عکس

هند که بیشتر گردشگرانش از کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس هستند، در سال ۲۰۱۳ میزبان حدود هشت میلیون گردشگر بود که حاصل آن وارد شدن حدود ۲۳ میلیارد دلار ارز به چرخه اقتصادی این کشور و ایجاد هزاران شغل جدید بود. در این شرایط دولت هند برای جذب ‌۵۰ میلیون گردشگر به این کشور در سال ۲۰۲۰ و کسب درآمد ‌۵۰ میلیارد دلاری از محل صنعت گردشگری در این سال نیز هدف‌گذاری کرده است.

بزرگترین آب ‌انبار جهان، رقیب تاج محل +عکس

«سازمان جهانی جهانگردی» نیز در آخرین گزارش خود در زمینه صنعت گردشگری هند، این کشور را با کسب درآمد حدود ۲۶۰۰ دلاری از هر گردشگر، موفق‌ ترین کشور جهان در جذب درآمد از گردشگران اعلام کرد، این در حالی است که در بین دیگر مقاصد برتر گردشگری جهان آمریکا از هر گردشگر حدود ۱۹۰۰ دلار، چین حدود ۹۰۰ دلار، فرانسه حدود ۶۵۰ دلار و انگلیس حدود ۶۰۰ دلار درآمد کسب می کند.

کارشناسان علت اصلی این امر را زمان طولانی اقامت گردشگران در هند در مقایسه با دیگر کشورها با هدف استفاده از طب سنتی این کشور و انجام اعمال جراحی با هزینه‌ پایین اعلام کرده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج