۱۷۷۲۴
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

پخش صحبت‌های مرحوم فردین از تلویزیون!

وقتی فریدون جیرانی از مخاطبان برنامه «هفت» خواست تا گزارشی از افتتاح شبکه نمایش ببینند خیلی‌ها انتظار نداشتند شاهد پخش صحبت‌های محمدعلی فردین در سال ۱۳۵۷ باشند.

خبرآنلاین: وقتی فریدون جیرانی از مخاطبان برنامه «هفت» خواست تا گزارشی از افتتاح شبکه نمایش ببینند خیلی‌ها انتظار نداشتند شاهد پخش صحبت‌های محمدعلی فردین در سال ۱۳۵۷ باشند.

مراسم افتتاح شبکه نمایش چهارشنبه هفته گذشته در محل ریاست جمهوری برگزار شد. در این مراسم عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما طی سخنانی به وضعیت بحرانی سینمای ایران در سال‌ پایانی حکو‌مت پهلوی اشاره کرد و از سخنان امام (ره) در روز ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۷ به عنوان سرآغازی برای شروع تازه حیات سینمای ایران نام برد.

تهیه کنندگان گزارش برنامه‌ «هفت» نیز کوشیده بودند با مستند نگاری وقایع رخ داده وضعیتی را که ضرغامی توضیح داده بود به تصویر بکشند.

به همین خاطر گزارش افتتاح شبکه نمایش با میز‌گردی آغاز شد که در سال ۱۳۵۷ برگزار شده‌بود و در آن تعدادی از عوامل پخش و تولید سینما دلایل نارضایتی خود از وضعیت سینمای ایران را بازگو می‌کردند.

در این میزگرد افرادی چون محمدعلی فردین بازیگر، کارگردان و سینمادار، عباس شباویز تهیه کننده سینما، انوری رئیس انجمن سینماداران و ... حضور داشتند.

فردین در این میزگرد وضعیت سینما و رابطه آن با دولت وقت را شبیه رابطه پدر و فرزندی دانست که در آن پدر هیچ یک از وظایف خود را در قبال فرزند انجام نمی‌دهد و از فرزندش هم تقاضا دارد که هر چه می‌گوید گوش کند و به فکر آبروی او هم باشد.

این میزگرد به دنبال بحران سینما در آن سال برگزار شده بود، بحرانی که به گفته جیرانی بر سر افزایش قیمت بلیط‌ها رخ داد و حتی در دو مقطع باعث تعطیلی سینما‌ها هم شد.

پس از پخش این میزگرد، گزارش‌های مردمی مربوط به بحران سینما در سال ۱۳۵۷ روی آنتن رفت. مخاطبان آن موقع سینما هم در صحبت‌های خود به پایین آمدن کیفیت فیلم‌های چه ایرانی و چه خارجی اشاره داشتند.

در ادامه این گزارش صحبت‌های امام (ره ) در زمان ورود به ایران پخش شد، سخنانی که طی آن بنیانگذار انقلاب اسلامی گفتند که ما با سینما مخالف نیستم بلکه با فحشاء مخالفیم.

پس از این سیر تاریخی، صحبت‌های رئیس سازمان صدا و سیما در حضور رئیس جمهور پخش شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سمیه

      اره منم دیشب تو برنامه هفت صحبتهای فردین رو شنیدم ولی باورم نمیشد تلویزیون خودمون نشونش بده اخه نه برای فوتش برنامه ای نشون داد نه چیزی

    • علی بی غم

      تلوزیون ما باید چنین شخصیت هایی رو معرفی کنه مردی که در کمال پاکی چه در دوران شهرت وچه در دوران بعد انقلاب به مردمش فکر کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج