اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۷۹۶۹
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

براي شما كه پوست‌تان خشك است

راهنمای استفاده از ۶ ماسك طبيعي

خشكي پوست يكي از عوارض انكار‌ناپذير است. در طب سنتي توصيه‌ها و نكات پرفايده‌اي براي مراقبت از پوست مطرح شده است. برخي از ماسك‌هاي گياهي موثر در درمان خشكي پوست و پيشگيري از ابتلا به زبري و خشونت پوست را باهم مرور مي‌كنيم.

راهنمای استفاده از 6 ماسك طبيعي

راهنمای استفاده از 6 ماسك طبيعي

برترین ها: خشكي پوست يكي از عوارض انكار‌ناپذير است. در طب سنتي توصيه‌ها و نكات پرفايده‌اي براي مراقبت از پوست مطرح شده است. برخي از ماسك‌هاي گياهي موثر در درمان خشكي پوست و پيشگيري از ابتلا به زبري و خشونت پوست را باهم مرور مي‌كنيم.


براي پوست‌هاي خيلي خشك

ماسك روغن زيتون و تخم‌مرغ يكي از بهترين ماسك‌ها و كرم‌هاي گياهي براي افرادي است كه پوست‌هاي بسيار خشك دارند. خشكي پوست اين افراد در بيشترين حد خود قرار گرفته است، به‌طوري كه با لمس كردن پوست دست آن‌ها، زبري و خشونت زيادي در سطح پوست احساس مي‌شود. براي تهيه اين ماسك گياهي كافي است يك قاشق چاي‌خوري روغن زيتون را با يك زرده تخم‌مرغ مخلوط كنيد و آن را به‌مدت 30 دقيقه روي صورت و دست‌هاي خود ماسك كنيد. پس از اين مدت زمان دست‌ها را با كمك آب ولرم بشوييد و سپس براي شست‌وشوي صورت از شير كمك بگيريد.


يك نرم‌كننده طبيعي

يكي ديگر از مواد طبيعي كه در درمان خشكي پوست و نرم‌كردن آن بسيار موثر است، عسل است. استفاده از ماسك عسل كه از تركيب يك زرده تخم مرغ و ۵ قاشق مرباخوري عسل به دست مي‌آيد، تاثير زيادي در درمان خشكي پوست و لطيف‌كردن و نرم‌كردن پوست بدن دارد. مي‌توانيد اين ماسك را نيم ساعت پيش از رفتن به حمام به پوست دست يا صورت خود بماليد و پس از آن به حمام برويد.


اگر در جست‌وجوي راهي آسان براي درمان خشكي پوست خود در مدت زماني كوتاه هستيد، بهتر است از خمير گل ختمي و نشاسته استفاده كنيد. براي تهيه اين خمير كافي است 2 قاشق غذاخوري گل ختمي پودر شده را با نصف اين ميزان نشاسته الك‌شده تركيب كرده و با اضافه كردن شير پرچرب خميري يك دست تهيه كنيد


برگ اسفناج روي صورت‌تان بگذاريد

استفاده از ماسك اسفناج ۳ بار در هفته كمك زيادي به بهبود خشكي پوست و درمان زبري آن مي‌كند. براي تهيه اين ماسك لازم است ۱۰برگ متوسط اسفناج را در يك ليوان شير خيس كنيد و اجازه دهيد اين تركيب به‌مدت ۳ تا ۴ دقيقه روي حرارت كم بجوشد تا برگ‌ها پخته شوند. برگ‌هاي اسفناج را از صافي خارج كرده و پس از سردشدن آن‌ها را روي پوست خود قرار دهيد و اجازه دهيد به‌مدت ۲۰ دقيقه روي پوست‌تان بماند. در صورتي كه اسفناج‌ها له شده‌اند مي‌توانيد له شده آن‌ها را روي صورت‌تان، ماسك كنيد و از خواص معجزه‌آساي آن براي از بين بردن خشكي و زبري پوست بهره ببريد.


خمير گل ختمي و نشاسته را تجربه كنيد

اگر در جست‌وجوي راهي آسان براي درمان خشكي پوست خود در مدت زماني كوتاه هستيد، بهتر است از خمير گل ختمي و نشاسته استفاده كنيد. براي تهيه اين خمير كافي است 2 قاشق غذاخوري گل ختمي پودر شده را با نصف اين ميزان نشاسته الك‌شده تركيب كرده و با اضافه كردن شير پرچرب خميري يك دست تهيه كنيد. اين خمير را بر تمامي پوست صورت خود بماليد و اجازه دهيد 20 تا 30 دقيقه روي پوست‌تان بماند. تكرار اين ماسك به‌مدت يك هفته تاثير زيادي در درمان خشكي پوست شما خواهد داشت و تا حد زيادي پوست شما را روشن خواهد كرد.


راهنمای استفاده از 6 ماسك طبيعي

ساده‌ترين ماسك

ماسك سيب‌زميني يكي از ساده‌ترين و كم‌دردسرترين ماسك‌هاي طبيعي براي درمان خشكي پوست است. استفاده از اين ماسك در طول فصل پاييز و زمستان علاوه بر درمان خشكي پوست به پيشگيري از ابتلا به اين عارضه نيز كمك مي‌كند. براي تهيه اين ماسك كافي است يك سيب‌زميني متوسط را آب‌پز كنيد و پس از سرد شدن آن را رنده كرده و با مقداري شير خمير كنيد. اين خمير را به‌مدت ۲۰ دقيقه روي صورت خود ماسك كنيد و سپس با آب نيمه ولرم آن را بشوييد. اين خمير علاوه بر درمان خشكي پوست به لطيف‌شدن پوست‌هاي معمولي نيز كمك مي‌كند.


براي دست و گردن

براي درمان اين نوع خشكي استفاده از ماسك روغن آفتاب‌گردان را توصيه مي‌كنيم. اين ماسك كه از تركيب روغن آفتابگردان، زرده تخم مرغ و سركه به دست مي‌آيد، يكي از موثرترين مرهم‌ها براي درمان خشكي پوست دست و گردن محسوب مي‌شود. براي اين منظور، كافي است يك قاشق غذاخوري روغن آفتاب‌گردان را با يك زرده تخم‌مرغ خوب هم بزنيد و سپس يك قاشق غذاخوري سركه به آن اضافه كنيد. اين تركيب را به‌مدت نيم ساعت روي پوست دست و گردن خود ماسك كنيد و پس از اتمام اين مدت آن را با آب ولرم بشوييد. از اين ماسك مي‌توانيد هفته‌اي 2 بار براي درمان خشكي پوست دست‌تان استفاده كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج