۱۸۱۲۳۷
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

به یادماندنی‌ترین گوشی‌های تاریخ +عکس

زیمنس بیش از ۱۰۰ مدل تلفن همراه را به جهان عرضه کرد که برخی قابل‌توجه هستند مثلاً Siemens S۱۰ که اولین گوشی با صفحه رنگی در جهان بود.

فارنت: زیمنس بزرگ‌ترین شرکت مهندسی در اروپا است و تقریباً ۱۷۰ سال تجربه را به دوش می‌کشد. تخصص این شرکت در میان محدوده‌ی گسترده کالاها شامل توسعه تجهیزات پزشکی، سیستم‌های اتوماسیون صنعتی، زیرساخت نورپردازی و لوازم برقی خانگی می‌شود و اگر به اندازه‌ی ما زمان خود را در اطراف تلفن‌های همراه سپری کرده باشید می‌دانید که زیمنس قسمت تلفن همراه هم داشت.

به یادماندنی‌ترین گوشی‌های تاریخ +عکس

زیمنس بیش از ۱۰۰ مدل تلفن همراه را به جهان عرضه کرد که برخی قابل‌توجه هستند مثلاً Siemens S۱۰ که اولین گوشی با صفحه رنگی در جهان بود.

به یادماندنی‌ترین گوشی‌های تاریخ +عکس

یا Siemens S۵۵ که جزو اولین گوشی‌های دنیا بود که می‌توانست عکس بگیرد (البته با کمک دوربینی که به صورت جداگانه فروخته می‌شد). اما این لیست ادامه دارد.

به یادماندنی‌ترین گوشی‌های تاریخ +عکس

یکی دیگر از گوشی‌های عجیب‌وغریب زیمنس S۱۰ Active بود که در سال ۱۹۹۸ به بازار عرضه شد. این اولین گوشی مخصوص بیرون از خانه بود، به این معنی که می‌توانست ضربات و افتادن را تحمل کند و در برابر آب و گردوخاک هم مقاوم بود. علاوه بر این‌ها صفحه نمایش رنگی داشت که به کاربر اجازه می‌داد یادداشت‌های صوتی سریعی را ضبط کند.

به یادماندنی‌ترین گوشی‌های تاریخ +عکس

زیمنس SL۱۰ یک سال بعد از آن وارد بازار شد و پیشگام مدل جدیدی از تلفن همراه یعنی کشویی بود. دکمه‌های نرم و کاربردی آن زیر صفحه نمایش قرار داشت درحالی‌که صفحه کلید آن در جای دیگری جمع شده و در صورت نیاز مورد استفاده قرار می‌گرفت. این ویژگی به زیمنس اجازه داد که SL۱۰ را به اندازه قابل توجهی جمع‌وجور بسازد. همچنین این گوشی مثل گوشی‌های قبل از خودش دارای صفحه نمایش رنگی بود.

به یادماندنی‌ترین گوشی‌های تاریخ +عکس

سپس در ۲۰۰۱ زیمنس عناوین خبری را با ساخت Siemens SL۴۵ به عنوان اولین گوشی با قابلیت پخش MP۳ به خود اختصاص داد. با توانایی‌اش برای حافظه‌ی قابل ارتقا، مرورگر WAP، باتری لیتیوم یونی و اندازه‌ی جمع‌وجور به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین گوشی‌های آن زمان شناخته می‌شد؛ و البته نیاز به گفتن هم نیست که یکی از گران‌ترین‌ها نیز بود.

زیمنس همچنین SL۴۵i را تولید کرد که می‌توانست برنامه‌های جاوا اجرا کند و SL۴۲ که مدلی ارزان‌تر و با گنجایش حافظه‌ی کمتر بود. جالب است بدانید ازآنجایی‌که این سه مدل از لحاظ سخت‌افزاری بسیار به هم شبیه بودند با انجام برخی دست‌کاری‌ها SL۴۵ و SL۴۲ می‌توانستند نرم‌افزار SL۴۵i را اجرا کنند که به معنای کسب قابلیت اجرای برنامه‌های جاوا بود.

به یادماندنی‌ترین گوشی‌های تاریخ +عکس

Siemens SX۱ در دسامبر ۲۰۰۳ به عنوان اولین گوشی این کمپانی با سیستم‌عامل سیمبین سری ۶۰ عرضه شد. با پردازنده‌ی پر قدرت و پشتیبانی از برنامه‌های سیمبین تقریباً برای خود غولی به حساب می‌آمد.

به یادماندنی‌ترین گوشی‌های تاریخ +عکس

افرادی که این گوشی را داشته‌اند احتمالاً Mozzies را به یاد می‌آورند - یک بازی تیراندازی که به‌صورت پیش‌فرض در گوشی نصب شده است. این بازی یک نشانه برای هدف گرفتن را در وسط صفحه نشان می‌داد و ویدیوی بازی از دوربین خود گوشی تأمین و به عنوان پس زمینه استفاده می‌شد. حرکت درون ویدیو تشخیص داده شده و باعث می‌شد نشانه در جهت مربوطه حرکت کند و به این روش بازیکن بتواند اهداف را هدف بگیرد. عجیب است که دکمه‌های Siemens SX۱ در کناره‌های صفحه قرار داشت و تایپ کردن با آن زیاد راحت نبود.

آیا تابه‌حال گوشی زیمنس داشته‌اید؟ آیا هیچ‌وقت می‌خواستید که یکی داشته باشید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج