۱۸۱۵۰۲
۸۷ نظر
۵۰۳۰
۸۷ نظر
۵۰۳۰
پ

سیلی محکم معلم، پایان صحبت دانش‌ آموز!

تنبیه بدنی دانش‌آموزان همواره از خطوط قرمز آموزش و پرورش محسوب شده و می‌شود. امروز همه می‌دانند که اصلاح رفتار دانش‌آموزان خطاکار با تنبیه بدنی نه تنها نتیجه‌بخش نیست بلکه اثری منفی بر روح و روان دانش‌آموزان گذاشته و آنان را از درس و مشق فراری می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: تنبیه بدنی دانش‌آموزان همواره از خطوط قرمز آموزش و پرورش محسوب شده و می‌شود. امروز همه می‌دانند که اصلاح رفتار دانش‌آموزان خطاکار با تنبیه بدنی نه تنها نتیجه‌بخش نیست بلکه اثری منفی بر روح و روان دانش‌آموزان گذاشته و آنان را از درس و مشق فراری می‌دهد.

با وجود این اصول اثبات شده، هنوز هم گاه و بیگاه خبرهایی از تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان از مدارس گوشه و کنار کشور درج می‌شود و مردم و مسئولان را به تعجب وا می‌دارد.

ماجرا حدود دو هفته پیش اتفاق افتاد. وقتی کاسه صبرمعلم یکی از مدارس منطقه دو آموزش و پرورش کرج برای آرام‌کردن دانش‌آموزان کلاسش لبریز شد. وی برای این‌که بتواند جلوی صحبت کردن نیمای ۱۲ ساله با هم کلاسیش را بگیرد جوری با دست به سرنیما می‌کوبد که صورتش به میز برخورد کرده و بینی او می‌شکند. وقتی مسئولان مدرسه از این اتفاق با خبر می‌شوند، ازاین دانش‌آموز می‌خواهند که حقیقت را از والدین خود پنهان کرده و به آنها بگوید که در حین بازی به زمین خورده است!

بعد از پایان ساعت مدرسه، زمانی که مادر نیما برای بردن فرزندش به مدرسه مراجعه می‌کند، با صورت ورم کرده فرزندش مواجه شده و پس از پرس‌وجو متوجه واقعیت پیش آمده می‌شود. این اتفاق وقتی جالب‌ترمی‌شود که مسئولان مدرسه برای سرهم آوردن ماجرا، مادر نیما را دلداری داده و به او می‌گویند برای این که پدر دانش‌آموز از این حادثه عمدی بویی نبرد جای ورم کرده را با یخ ماساژ داده و بعد ازآن مقداری مواد سفیدکننده آرایشی به صورت نیما بمالد. وقتی پدرنیما به خانه می‌آید و پسرکوچکش را در تختخواب و در حالتی که صورتش پوشیده است می‌بیند، به غیر عادی بودن فضا پی برده و از همسرش دلیل سکوت سنگین حاکم بر خانه را پرس و جو می‌کند ولی قبل از این‌که همسرش بخواهد حرفی بزند پسر کوچکترش که او هم درمدرسه نیما تحصیل می‌کند شروع به صحبت می‌کند و ماجرا را برای پدر توضیح می‌دهد.

اگر مسئولان مدرسه برخورد مناسبی داشتند، شکایتم را پس می‌گرفتم

عبدالله خواه، پدر نیما گفت: بعد از وقوع این حادثه به توصیه ساکنان محل پسرم را به بیمارستان شریعتی بردم و پس ازعکسبرداری مشخص شد، قسمتی از تیغه بینی او شکسته است.

وی افزود: وقتی با برگه پزشک به مدرسه نیما مراجعه کردم کادر مدرسه نه تنها رفتاری مبنی بر ندامت و پشیمانی از خود بروز ندادند بلکه ناظم مدرسه با رفتار نامناسب مرا از دفترمدرسه به بیرون انداخت.

وی گفت: مسئولان مدرسه تصور می‌کردند که چون من کارگرم و استطاعت مالی چندانی ندارم نمی‌توانم از حق تضییع‌شده فرزندم دفاع کنم.

خواه خاطرنشان کرد: اگر کادر مدرسه روزی که به مدرسه رفتم برخورد مناسبی داشتند و با احترام با من رفتار می‌کردند هرگز دست به شکایت قانونی علیه معلم خاطی نمی‌زدم و از کنار اتفاق پیش آمده می‌گذشتم.

وی ادامه داد: برخورد نامناسب ناظم باعث شد عزم خود را بر شکایت علیه معلم جزم کنم. به همین دلیل فرزندم را برای معاینه به پزشک قانونی بردم و پس از گرفتن برگه گواهی مبنی بر شکستگی بینی پسرم بر اثر برخورد با جسم سخت، به مراجع قانونی مراجعه و پرونده‌ای تشکیل دادم.

پدرنیما ابراز کرد: مسئولان مدرسه پس از آگاهی از تشکیل پرونده به سراغم آمده و گفتند درصورتی که شکایتم را پس بگیرم حاضر می‌شوند هزینه درمان نیما را بپردازند.

نیما برای رهایی از فشار روانی ۱۰ روز به مدرسه نرفت

وی تصریح‌کرد: پس از این اتفاق بارها با معلم نیما تلفنی صحبت کردم و او هربار اظهار پشیمانی کرد ولی واقعیت این است که پشیمانی او زخم روحی و جسمی پسرم را التیام نمی‌دهد.

خواه یادآورشد: نیما تازه ششم ابتدایی است و بدون شک این اتفاق تاثیر بدی بر روح و روان او می‌گذارد، تاثیراتی که تا آخر عمر به همراه اوست و نگرش بدی از سیستم آموزشی در ذهنش حک می‌کند.

وی ابراز کرد: پس از این اتفاق نیما حدود ۱۰ روز به مدرسه نرفت چون دانش‌آموزان کلاس او را تحت فشار قرارمی‌دادند و با دفاع از معلم او را خیانتکار صدا می‌کردند.

خواه ادامه داد: نیما طی این مدت هر روز ساعت شش و نیم صبح از خواب بیدار می‌شد و می‌خواست به مدرسه برود ولی وقتی با ممانعت من روبه رو می‌شد ناامید به رختخواب برمی‌گشت.

وی اظهارکرد: علی‌رغم میل باطنی برای رسیدگی به وضع تحصیل فرزندم مجدداً به مدرسه مراجعه کردم و مدیرمدرسه در این دیدار گفت که برای خلاصی نیما از این فشارها یا باید مدرسه او را عوض کنم یا او را به کلاسی دیگر منتقل کنم.

پدر این دانش‌آموزآسیب‌دیده گفت: با این شرایط جای سوال است که چرا فرزند من باید تاوان اشتباه فردی دیگر را پس بدهد و کلاسش را عوض کند؟ مگر مدیریت این مدرسه ساز و کاری برای کنترل شرایط موجود ندارد؟

پرداخت ۱۲ میلیون تومان از توان مالی معلم خارج است

دربخش دیگری از این گزارش فرشته فهمیده مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو آموزش و پرورش کرج به خبرنگار ایسنا گفت: پس از اطلاع از اتفاق پیش‌آمده جلساتی با پدرنیما برگزار شد که متاسفانه در هیچ یک از آنها موفق به جلب رضایت وی نشدیم.

فهمیده ابراز کرد: پدر این دانش‌آموز برای رضایت مبلغ ۱۲ میلیون تومان از معلم طلب کرده که تهیه آن ازعهده وی خارج است.

وی ادامه داد: در حال حاضر منتظر صدور حکم از سوی قاضی پرونده هستیم و رای دادگاه است که مشخص می‌کند معلم باید چه مقدار دیه بپردازد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو آموزش و پرورش کرج یادآورشد: تا پیش از صدور رای قطعی امکان پرداخت مبلغی از سوی معلم به پدر دانش‌آموز وجود ندارد بنابراین باید منتظر زمان برپایی جلسه دادگاهی باشیم.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت ادامه تحصیل نیما اضافه کرد: من برای بررسی فضای روانی کلاس درسی که نیما در آن تحصیل می‌کند به مدرسه او رفتم و با صحبت با بچه‌های کلاس وضعیت را به حالت عادی برگرداندم.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج تاکید کرد: هیچ کسی حق ندارد نیما را وادار به تعویض کلاس یا مدرسه بکند و این کار خلاف قانون است ولی اگر خود دانش‌آموز راغب به این کار باشد خواسته او برآورده می‌شود.

فهمیده درادامه این سوال که چرا مسئولان پیگیر غیبت ۱۰ روزه نیما از کلاس درس نبوده‌اند را بی‌پاسخ گذاشت و گوشی را روی خبرنگار ایسنا، قطع کرد.

مسئولان وظیفه‌شناس درهر شرایطی موظف به پاسخگویی به اصحاب رسانه هستند

خسرو ساکی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرزبا اشاره به دلیل بی‌احترامی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو به خبرنگار ایسنا و بی‌پاسخ گذاشتن سوالات وی گفت: طی مدت اخیر فشار رسانه‌ای زیادی روی مدیر ناحیه دو آموزش و پرورش بوده و وی هر روز به ده‌ها تلفن در این خصوص پاسخگو است که همین امر باعث شده صبرش لبریز شود. البته این امر دلیل قانع کننده‌ای برای عملکرد این مدیر نیست، چرا که مدیران مسئول باید درهر شرایط وموقعیتی پاسخگوی اصحاب رسانه باشند.

ساکی با تاکید بر پیگیری پرونده نیما عبدالله خواه گفت: این پرونده در مراجع قضایی در حال بررسی است و به زودی جلسه رسیدگی به آن تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت معلمی که سبب شکسته‌شدن بینی نیما شده است، افزود: این معلم استخدام رسمی آموزش و پرورش نیست و به صورت قراردادی با این نهاد همکاری دارد.

ساکی گفت: بدیهی است یک معلم قراردادی با حقوق ماهیانه ۹۰۰ هزار تومان توانایی پرداخت ۱۲ میلیون تومان را ندارد.

وی ابراز کرد: طی جلسه‌ای که با پدرنیما برگزار شد معلم حاضر به پرداخت شش میلیون تومان جهت عمل ترمیم بینی نیما شد ولی پدر او به این مبلغ رضایت نداد و درخواست ۱۲ میلیون تومان پول نقد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: از آنجایی که این معلم استطاعت پرداخت مبلغ درخواست شده برای جلب رضایت پدرنیما را ندارد ناچاریم تا صدور رای نهایی دادگاه و تعیین مبلغ دیه صبر کنیم.

البرز ۴۲۰ هزار دانش‌آموز و ۲۵ هزار معلم دارد

ساکی با اشاره به تعداد دانش‌آموزانی که در مدارس استان تحصیل می‌کنند، افزود: در حال حاضر ۲۵ هزار معلم به۴۲۰ هزار دانش‌آموزی که در مدارس استان تحصیل می‌کنند، آموزش می‌دهند.

این مسئول اظهارکرد: بدیهی است از بین این ۲۵ هزار نفر معلم کسانی هم پیدا می‌شوند که گاه قوانین و اصول را زیرپا گذاشته و وجهه آموزش و پرورش را خراب می‌کنند.

کمیته انضباطی به وضعیت معلمان خاطی رسیدگی می‌کند

وی خاطرنشان کرد: درست است که آموزش‌های ضمن خدمت و سایر کلاس‌های آموزشی که برای معلمان درطول سال تحصیلی برگزار می‌شود به میزان قابل توجهی منجر به یادگیری نحوه رفتاراصولی و علمی آنان با دانش‌آموزان می‌شود ولی هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید این آموزش به صورت صد درصد منجر بروز رفتار حرفه‌ای از سوی معلمان می‌شود.

وی گفت: بخش زیادی از نحوه رفتار اکتسابی است ولی درصدی ازآن نیز ذاتی بوده و به شخصیت معلم بستگی دارد.

ساکی تصریح‌کرد: به وضعیت معلمانی که قوانین آموزش و پرورش را زیرپا گذاشته و به دلیل برخورد نامناسب با دانش‌آموزان منجر به آسیب جسمی و حتی روحی به آنان می‌شوند در کمیته انضباطی رسیدگی می‌شود.

تنبیه دانش‌آموزان را می‌توانیم بخشی از زنجیره خشونت در جامعه بدانیم، اما نمی‌توان پذیرفت که معلم، مانند دانش‌آموز نوجوان، تحت تاثیر فلان سریال تلویزیونی یا فضای عمومی جامعه، دست به خشونت می‌زند. اگر معلم انسان بالغ و تحصیلکرده‌ای است که برای حضور در مدرسه و تربیت و آموزش دانش‌آموزان صلاحیت لازم را کسب کرده است، اگر معلم در دانشگاه و در دوره‌های ضمن خدمت روانشناسی و علوم تربیتی خوانده و بلد است که خشم خود را در شرایط بحرانی کنترل کند، اگر معلم از آنچنان سلامت نفس و تعادل روانی برخوردار است که تلافی مشکلات صنفی مانند کمی حقوق یا سختی معیشت و کمبودهای مدرسه را سر دانش‌آموز در نیاورد، اگر معلم می‌داند پاسخ تخلفاتی مانند حرف‌زدن، درس بلدنبودن، تکان خوردن، خندیدن، کتاب همراه نداشتن و... کتک زدن نیست، قابل درک نیست که معلمی دردوره نخ‌نما شدن قانون نانوشته تنبیه بدنی در کلاس‌های درس، بازهم گفتگو و رفتاراصلاح‌گرایانه را نادیده بگیرد و از زوربازو برای تربیت دانش‌آموزان استفاده کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من جای خانواده نیما بودم پول و تا اخر از این معلم بی شعور میگرفتم تا یاد بگیره دست روی احد الناسی بلند نکنه ..معلمی خو باش برای خودتی ...مثلا میخواستی چی رو بگی با این کار زشتت.....

      پاسخ ها

      • الهام

        اگه این معلم مجبور بشه تا قرون اخرو بده حداقل بقیه معلم ها حساب کار دستشون میاد ... ما دهه شصتی ها که از این خاطرات کم نداریم ... حداقل حق این بچه ها ضایع نشه..

      • بدون نام

        متاسفانه برخی معلم ها شان خود را رعایت نمیکنند یکی از معلم های مدرسه شاهد به بچه من که جانباز هستم لقبی رو نسبت داده که من خجالت میکشم حتی برای اعتراض به مدرسه مراجعه کنم .جالب اینجاست اینا می خواهند نسل بعد رو تربیت کنند.شما باور میکنید؟

      • بدون نام

        باز یه قضیه مطرح شد این دهه شصتیا پیشگام شدن

      • معلم

        بی شعور خودتی که تا حالا فرهنگ نوشتن رو یاد نگرفتی .با الفاظ خوب هم میشه نوشت.

      • babak

        هیچکدوم شما تاحال عصبانی نشدید؟ تا حالا نشده اعصابتون بخاطرحقوق کم و مشکلات زندگی و چیزای دیگه یکدفعه بهم بریزه و یک لحظه ازکوره دربرید؟ آدمی جایزالاخطاست ممکنه برای هرآدمی پیش بیاد، گذشت و بخشش بهترین راه برای تنبیه این معلمه

      • احمد احمدی

        آقای محترم شما که خیلی باشعور هستی!!! همون جای خودت باش وکاسه داغ تر از آش نشو.
        بنده کار این معلم رو تایید نمی کنم ولی خودتون باید در اون شرایطی که این معلم بوده قرار بگیرید وبعد به خودتون اجازه اظهار نظر بدید.

      • بدون نام

        معلم ......که نظر دادی و بی شعور خطابم کردی از مثبتهایی که گرفتم خوب میفهمی که حق باکیه ...و در ضمن بابک تو که این نظر رو نوشتی خواستم بگم همه ی ما تو زندگی مشکل داریم هر کدوم به نوعی ..شوهر من مهندس ارشد یک اداره است که موقعی که استخدام شده مهندسی در اداره وجود نداشته و این هم که ادمی نبوده همون موقع پستی برای خودش بگیره الان از همه ی مهندسین اون اداره عقبتره باید دادمو به کی ببرم هشتمون گرو نه مونه ..فقط مشکل ما این بوده که ادم چاپلوس و ریاکار ی نبودیم وگرنه الان مدیریت که سهل بود رییس کل هم میبود متاسفانه ....پس باید دنیا رو کن فیکون میکردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دلیل نشد که اخه برادر من؟؟؟؟؟؟؟؟کمی منطق ..دوره دوره ی ارتباط کلامی اونم به شکل صحیح شه نه کتک و تنبیه ..با کتک که چیزی درست نمیشه .....مجله مدیونی چاپ نکنی .....

      • مهدی

        عاغای معلم و babak
        اولا ایشون به همه ی معلم های محترم نگفت بیشعور و فقط شخص اون معلم رو خطاب قرار داد.
        دوما یعنی هر کس اعصابش خورد شد میتونه یه بچه 10 یا 12 سالرو بزنه؟
        همین عاغای معلم میتونه منو بزنه؟ عقدای شده زورش به بچه رسیده.
        کار شما فقط و فقط توجیه برادر

      • user

        عجب توجیه جالبی !!!! پس از این به بعد بابت مشکلاتمون می زنیم بچه های مردمو له می کنیم... اونی که گفتی این توجیه رو بدون شاید یه روز یکی از اون بچه ها بچه خودت باشه که با دماغ شکسته بیاد خونه و بگه معلمم مشکلات زیاد داره جاش منو زده... اون موقع باید مدال افتخار بگیری ببری بندازی گردن معلمه و بگی خسته نباشی ...قبوله؟

      • علی

        با نظر الهام موافقم ما دهه شصتی ها کم کتکی از این معلم ها نخوردیم

      • sahar

        پسر منو معلمش چون 20 هزار تومن پول برگه امتحانی نبرده بود جوری سیلی زده بود که خورده بود زمین اما چون جاش نمونده بود نشد شکایت کنیم.از حقت کوتاه نیا 12 کمشه بخدا

    • اسفند

      معلم عزیز چرا کاسه داغتر از اش میشی شما درست رو بده و با مهربانی رفتار کن میدونم کارتون سخته و لی باید با بچه ها دوس بود.

    • بدون نام

      دست مریزاد بابا، بچه اگه از معلم کتک نخوره که بزرگ نمیشه........خخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • user

        معلومه حسابی کتک نوش جان کردیا...

      • علی

        حالا شما بزرگ شدی یا هنوز از اون کتک ها دوست می داری؟!!!

    • user

      این معلم در هرشرایطی حق نداشته بچه را تنبیه بدنی کند اگه اعصاب نداره خب مجبور نیست معلم شود معلمی صبر و حوصله زیادی میخواهد. معلم دختر من هم همینطور است مدام سردردش را بهانه میکند و به بچه ها توهین میکند و میگوید خفه شوند! کادر مدرسه هم از او حمایت زیادی میکنند

    • user

      این پدر نباید از حقش بگذرد متاسفانه نظارتی روی رفتار معلم ها صورت نمیگیرد و روانشناسی نمیشوند پدر این بچه راست میگوید خاطره بدی که در ذهن بچه اش شکل گرفته تا آخر عمرش یادش نمیرود و چه بسا از درس هم زده شود

    • بدون نام

      معلمان عز تبعیض حقوقشون اعصابی براشون نمونده

      پاسخ ها

      • امید

        ما هم کارمندیم بعضی از ارباب رجوعیان محترم پیش آمده برخورد بسیار بدی داشته اند اما هرطوری بوده خودمان را کنترل کرده و هتک حرمت نکردیم ، حقوقمان هم معلومه ، خب بزنیم فک متقاضی را پایین بیاریم؟!. حرفا میزنی ؟ معلمان زیادی شورشو در آورده اند. مظلوم نمایی هم تا دلت بخواد...!

      • فرهنگی

        رفتار زشت این همکار محکوم است . ولی امید جان در محیط مدرسه ما نداریم و ندیدیم بنر زده باشن که توهین به کارمند دولت 3 تا 6 ماه حبس و تا 84 ضربه شلاق !!!!!!!!! ولی در خیلی از ارگانهای دولتی دیگه زیاد است.

    • مریم

      امثال این معلم روانی کم نیستن منم خاطره خوبی از معلم دبستانم ندارم چون مشقم را کثیف نوشته بودم با کتاب کوبید توی سرم عقده ای!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ

    • بدون نام

      داستان برخورد بد معلمان و مسئولین کی تمام می شود .آفرین به پدر نیما

    • مینا

      واقعا برای این کودک که دچار مشکل جسمی و روحی شده است متاسفم. چقدر سخت است کودکی از شخصی که باید به او اطمینان داشته باشد و راه درست را از او بیاموزد اینگونه رفتار می شود. این موضوع به طور وحشناکی در روحیه کودک تاثیر می گذارد زیرا معلم بعد از پدر و مادر تنها تکیه گاه و الگوی یک دانش آموز است.
      برای معلم هم متاسف که با عدم توانایی خشم خود برای خودش همچین مشکل برزگ و عذاب وجدان درست کرده است.
      معلم گرامی تنبیه بچه ای که در کلاس صحبت می کند. بیرون انداخت از کلاس ، یا دادن مسئولیت به اوست نه اینکه این چنین مصدومش کنی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سرکار خانم فقط کافیه یکی دو روز به جای این دبیرها بری سر کلاس درس...بعضی از فرزندانمون هنوز بدرستی در منزلشون تعلیم و تربیت ندیدن.وقتی صحبت از کاسه صبر میشه باید ظرفیت خودمون هم در نظر داشته باشیم...

      • ک

        هرچقدر دانش آموز بد باشه و سر و صدا کنه یه معلم حق نداره دست روش بلند کنه ! ببینم کاسه صبر با اعدام برای قتل دانش آموزش به آخر میرسه نه با سر و صدا

      • بدون نام

        بچه شیش سالشه چه تربیتی میخواسته دیده باشه نصف تربیت بچه تو مدرسه شکل میگیره اینم که از مدرسش زدن دماغ بچه رو شکوندن

      • بدون نام

        بچه 12 ساله بوده یعنی نوجوان یعنی خیلی فهمیده تر از جوانهای 20 ساله نسل قبل

    • امید

      حرفی نمیزنیم آخه ممکنه حرمت معلمان خدشه دار بشه!!!

      پاسخ ها

      • معلم

        آفرین .

    • بدون نام

      ما كه در دوران تحصيل و مدرسه گرفتار انواع تنبيهات بوديم . . .
      - شلنگ
      - تركه
      - طناب افسری بافته شده
      - چك به فتح چ !!! و چه آبدار و پر فتوح هم نواخته ميشد
      - خط كش
      - مداد يا خودكار لای انگشت
      - روايت آويزان كردن از پنجره كلاس هم شنيده شده بود . . .
      - انواع و اقسام توهين های كلامی
      .
      .
      .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قدر اینها را بدان وگرنه آدم نمی شدی

      • بدون نام

        جالب اینجاس هر معلم به نوع شلاقی که استفاده میکرد شناخته میشد

      • مجید

        یادش بخیر
        تو مدرسه مدیرمون یه شلاق داشت معروف بود به اژدر!
        من 2 بار کتک خوردم فکر کنم 17 ساله قبل بود

    • معلم

      من خودم 23سال سابقه دارم دانش اموزان امروزی واقعا نسبت به قبل شلوغترو ناارامترن کنترلشون سخترشده

      پاسخ ها

      • شیما

        من فکر میکنم اعصاب شما بعد از 23 سال تحلیل رفته...فکری بحال خودتون بکنید...اونها که بچه اند

      • بدون نام

        بچه تربیتش از خودش عزیزتره اون هم بچه های این دوره زمونه که خیلی باهوشن خیلی نحوه رفتار والدین اهمیت داره

    • چشمه

      از بس که بعضی از بچه ها پررو و بی تربیت هستن البته به هیچ وجه نمی خوام از معلم دفاع کنم ولی واقعا لازمه که پدر مادرها بیشتر به فکر تربیت بچه شون باشن و بهشون آداب اجتماعی رو آموزش بدن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب این منفی ها یعنی چی الان؟ یعنی پدر و مادرها بچه شون رو تربیت نکنن؟ آداب اجتماعی رو آموزش ندن؟ خدا وکیلی جماعت بی فرهنگی داریم

      • معلم

        شیما جان احسنت.

    • یه مادر

      این شرم آوره!!! من اگه جای بابای این بچه بودم نه تنها شکایت بلکه میرفتم میزدم دست اون معلم یا هر کسی که همچین بلایی سر جگر گوشم آورده قلم میکردم. نباید یک قدم از حق بچش کوتاه بیاد!!
      مدارس باید موقع استخدام از معلمها تعهد بگیره و برای این جور کارها جریمه های سنگین تعیین کنه تا دیگه هیچ کس به خودش اجازه نده دست رو جگر گوشه مردم که با خیال راحت هر روز پیش اونا امانت میذارن همچین رفتار زشتی بکنه

    • بدون نام

      خدا لعنتش كنه

    • احمد

      صداوسیما هم مقصر است چراکه وقتی یک معلم موهای خود را بدلیل شیمی درمانی شاگردش از ته میزند آنقدر دربوق و کرنا میکند(که البته بجاست) ولیکن در اینگونه موارد که متاسفانه هی تکرار هم میشود کاملا سکوت خبری است.معلم روانی حق حضور درکلاس را مطلقا ندارد.

      پاسخ ها

      • معلم

        والبته معلمی که به ضرب چاقوی دانش آموز در کلاس کشته شد .احمد آقا اطلاعاتت رو کامل کن از برکت معلمان هست که حداقل میتونی ندانسته تایپ کنی .

    • بدون نام

      شکنجه هایی که بدست معلمان در سالهای دوران تحصیل شده ام این صنف را در نظر من افرادی پست جلوه داده است .حتی بعضی از معلمان از این تنبیه ها لذت هم می بردند .

    • مصطفی

      وقتی معیار استخدام در آموزش و پرورش این باشه که فرزند فرهنگیان از امتیاز ویژه برخوردار باشن ، انتظار دیگه ای نمیشه داشت!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم امتیاز ؟؟؟؟؟؟ من فرهنگیم با این وضعیت پسرام شاگرد مکانیک بشن بهتر از این نون کوفتیه !!!!!!!! یارو برای اینکه از شر بجه هاش تا ظهر راحت بشه میفرسته مدرسه حتی 29 اسفند میگه برو ببین صنعت نفت ملی شده یا نه !!!!!!!!!!!

      • مصطفی

        یعنی چی کدوم امتیاز!
        همین امتیاز ناعادلانه ای که خودتونم بر اون اذعان دارید!!!!
        اگه معلمی شغل خوبی نیست چرا آقا پسرت رو بردی آموزش پرورش؟؟!
        مگه نمیگی مکانیکی از این نون کوفتی بهتره؟!
        ما که فوق لیسانس برق از دانشگاه دولتی داریم و بعد از خدمت سربازی ، بیکاریم چی؟
        ما آدم نیستیم؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!1

    • آرش

      کم کم آمار قربانیان معلما و پزشکا داره از قربانیای تصادفات بیشتر میشه :|

    • naser

      فكرنميكنم معلم مغرضانه دانش آموز رو آتنبيه كرده باشه اما به هرصورت اشتباه كرده ولي اين خبرنگار اينسنا كه بااين آب وتاب خبر رسوني كرده بي انصافانه قضاوت كرده اگه خودش جاي اين معلم ميشد چيكارميكرد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر شما به جای پدر اون بچه بودی چکار میکردی؟

    • بدون نام

      آدم با هزار اميد و آرزو بچه اش رو راهي مدرسه مي كنه ،‌ اونوقت اين اتفاق ها مي افته ...
      واقعا براي اين به اصطلاح معلم متأسفم .
      براي سيستم آموزش و پرورش متأسفم
      قبل از استخدام معلم ها بهتره كه يه تست روانشناسي ازشون بگيرن...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرمایش شما صحیح ، ولی جالبه بچه های ما 16 ساعت توی خونه هستند و ما مدعی تربیت !!!!!! دلاور حداقل ساعت 4 بر میگردی خونه حوصله هیچی رو نداری اونوقت مدعی پدر بودن هم هستی !!!!!!! شاید بیداری فرزندانمون رو در روز جمعه میبینیم ، بهتر نیست شما هم یه سری به همون جایی که فرمودین بزنیم !!!!!!

    • غضنفر

      وقتی برای اعتراض از نوع برخورد با دانش آموز به مدیریت مدرسه مراجعه میکنی و می بینی که روی صندلی لم داده و پا رو میز کارش گذاشته ؛ چه انتظار داری از معلم مدرسه .
      تازه امروز هم برای دریافت کارنامه مراجعه کردم گفت باید به مدرسه کمک کنید تا کارنامه فرزنداتان را بدم
      مدارس دولتی یعنی همین - اسلحه کشی - کتک کاری - چاله میدونی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دادن کارنامه بچه ها در واقع گروئی است نزد مدیر و معاون, میگن اول کمک به مدرسه بعد کارنامه بچه!

    • منصف

      بنده نیز به هیچ عنوان موافق تنبیه بدنی نیستم"ولی منصف باشیم ایین نامه انضباطی در مورد مسایل انضباطی دانش اموران به هیچ وجه جوابگو نیست.این مشکل باید ریشه یابی شود

    • محمد

      زود قضاوت نکنید با حرف زدن بچه محصل هیچ موقع معلم این کارو نمیکنه تا ببینی قضیه چه چیزی بوده ، مطمئن باشید.

    • بابک

      دوستان اگه یه دانش آموز که خودشو قلدر میدونه سر کلاس فحش ناموسی بده و یه دانش آموژ ضعیف تر رو بزنه شما همین طور نگاش میکنید. فک کنین اون دانش آموز ضعیف تر پسر خودتون باشه.متاسفانه شما فک میکنید اون معلم از روی عمد این کار رو کرده در حالی که اینطور نبوده .

    • Malek

      اوون مدير و معلم ابله فكر ميكردند چون اين پدر عزيز و زحمتكش ،كارگره ميتوانند با غلدرى اين بنده خدا رو ساكت كنند و افرين به اين كارگر كه از حق خودش و فرزندش دفاع كرده .حتى اگر ١٢ ميليون را هم بگيره ايا روح ازرده اين پدر و فرزندش التيام پيدا ميكنه؟ به چه حقي يك معلم بايد چنين كار زشتى را بكنه حتى اگر شاگردش خاطي باشه/:

    • بابک

      دوستان اگه یه دانش آموز که خودشو قلدر میدونه سر کلاس فحش ناموسی بده و یه دانش آموژ ضعیف تر رو بزنه شما همین طور نگاش میکنید. فک کنین اون دانش آموز ضعیف تر پسر خودتون باشه.متاسفانه شما فک میکنید اون معلم از روی عمد این کار رو کرده در حالی که اینطور نبوده .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب اگر این جور دانش امزان که تعدادشان هم زیاد نیست مدرسه میتواند با اقدامات قانونی این دانش اموز را تا مرحله اخراج بکشند نه اینکه تنبیه بدنی بکند .وقتی گفته میشود تنبیه بدنی ممنوع است دیگر استثنایی در این مورد نیست معلمان بیشتر تنبیه میکنند که دل خودشون اروم بگیره نه چیز دیگر

    • معلم خوش اخلاق

      نمیدونستم اینقدر قاضی و روانشناس در ایران داریم،هموطنان عزیز این عمل درست نبوده اما نباید یک طرفه به قاضی رفت بهتره ک یک عده روانشناس و مشاور روی این مسئله کار کنند تا دیگر شاهد اینطور مسائل نباشیم همانطور که با تنبیه دانش آموز چیزی درست نمیشه با تنبیه معلم هم همینطور

    • فرهنگی

      اقای مالک اگه بچه شما درکوچه وخیابان خطایی مرتکب بشه فک میکنی هیچ برخوردی باهاش نمی کنند؟مملکت قانون داره عزیز دل مارو باش که به کیا داریم خدمت میکنیم بابا دلسوزی معلم هم مثل دلسوزی پدر ومادره اگه بچه شما درمدرسه ایین شهروندی رو یاد نگیره وقتی بزرگ بشه هم شما وهم خودش دراینده باید تاوان سنگینی رو پرداخت کنید میگی نه ببین بز رگ شد چه مشکلاتی برا شما وخودش درس میکنه ضمنا ایا قانون گذار کی وکجا مجوز صادر کرده کهدانش اموز هرکاری بکنه وکسی هم چیزی نگه اگه اینطور باشه قانون ایرادداره وباید اصلاح بشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زیاد تند نرو, میتونست بچه رو از کلاس بیرون کنه یا جاشو عوض کنه نه اینکه بزنه تو مغز بچه, بچه سرشار از انرژیه شاید مطلبش جالب بوده به دوستش تعریف کرده معلم چرا این برخورد ناصواب رو باهاش کرده.

    • بدون نام

      ببین بچه چقدر بیشعور بوده که معلم بنده خدارو اینقدر عصبی کرده.معلوم نیس زیر دست چه پدر نادری تربیت شده که اینقدر بیشعوره.
      این سایت هم واسه زیاد کردن مخاطبینش یک کلاغ چهل کلاغ میکنه

    • احمد احمدی

      برای رسانه های کشورم از جمله شما متاسفم که برای اتفاقی نظیر سلاخی معلم بروجردی تیتر نزدید «چاقوی محکم دانش آموز ،پایان زندگی معلم» واین اتفاق کاملا در خفای خبری ماند چون به نفع هیچکس نبود که اینچنین اتفاقی بیفتد ، اگر مثلا در فلان جای آمریکا دانش آموزی به معلم حمله کند با آب وتاب فروان پوشش داده می شود . ولی اینجا .... کاش دیوار زحمتکش ترین قشر اجتماع این قدر کوتاه نبود که هر فردی به خودش اجازه توهین به معلمان شریف را بدهد .

    • ایرانی

      کله پدر اموزش وپرورشی که نه معلماش راضی هستن ونه دانش اموزاش

    • بدون نام

      بله , از این جریانات زیاده در شهر جدید هشتگرد دخترم با دو دندان شکسته و لب ورم کرده و خون آلود تحویلم شد. علت را پرسیدم میگویند خورده زمین ولی خودش میگه همکلاسیم هل داده, 35 دانش آموز پیش دبستانی با یک مربی آیا یک مربی برای 35 دانش آموز 6 ساله کافی است. مربی به بچه های کلاس برسه یا به دستشوئی رفتن و بازیگوشی بچه ها که از کلاس خارج میشن چرا آموزش و پرورش به این مسائل رسیدگی نمیکنه. این کلاس باید یک مربی و حداقل یک کمک مربی داشته باشه که در بیرون از کلاس (زمان دستشوئی رفتن و آب خوردن بچه ها ) مراقب باشه. مربی با حداقل حقوق بار کاری دو سه مربی رو به دوش میکشه. لطفا رسیدگی کنید. (دبستان مرضیه)

    • بدون نام

      من خودم دانش آموز بودم یه مقدار هم تو مدرسه اذیت میکردم خلاصه بگم که من خودم دانش اموز بودم بعضی وقتا شاگردا کارایی میکنن که معلم رو حسابی عصبی میکنه و اون بنده خدا تقصیری هم نداره و مجبوره با زور و ترس نظم رو برقرار کنه که یهو اینجوری میشه

    • فرشید

      باید اموزش و پرورش پدر معلمو دربیاره

    • محمد حسین

      منم متولد 71 ام کلاس اول دبستان به جرم بد پاک کردن تخته (گرد و خاک هوا شد) از معلممون جلو همه همکلاسی ها چوب خوردم! تازه بچه نه نه و نازک نارنجی هم بودم اما تو خونه چیزی نگفتم :( همون معلممون روز اول مهر چون خیلی گریه میکردم از کلاس اخراجم کرد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما رو بخدا اینجا رو فیلم هندی نکنید کدوم ادمی می یاد بخاطر گرد و خاک تخته سیاه....واقعا این حرفای بچگونه چیه؟؟؟؟؟؟

      • محمد حسین

        عجب! اقا مگه دیوونم که دروغ بگم؟ ضمن این که اون وقت که چوب خوردم بچه بودم الان 23 سالمه به نظر شما چه فایده ای برایم داره که دروغ بگم؟ این خبرو با چنتا نظر های زیرش خوندم یاد اون اتفاق افتادم!

    • بابا سعیید

      احست به تو معلم حقش بود

    • علی

      بااین وضعیت بد معیشت معلما دیگه اعصابی براشون نمیمونه.

    • بیب

      همیشه معلم مقصره!!!!!!!!! بابا با این تبعیض ها که یه معلم فوق لیسانس با 25 سال سابقه به اندازه یه آبدارچی فلان اداره میگیره نه اعصابی برای آموزش می مونه و نه برای تربیت. من معلم با این وضعیت بیخیال همه چیز شده ام ببینیم نهایتا معلم ضرر می کنه یا جامعه و فرهنگ!!!!!

    • بدون نام

      حالا درسته تنبیه بدنی خط قرمزه اما خدایش بعضی از بچه ها روی اعصاب راه میرن

    • بدون نام

      مرگ بر معلم های بی وجدان

    • بدون نام

      ٩٠٠ هزار تومن حقوق يك معلم!!! براي تعليم و تعلم پسربچه هاي ١٤ ساله. نمي دونم دلم براي معلم بسوزه يا دانش اموز..

    • میثم

      دمت گرم آقا معلم خوبش کردی فدای دستت بچه های این دور زمانه خیلی پررو هستن باید گردنشون رو شکست

    • بدون نام

      تازه من تو تیزهوشان درس میخونم
      معلم ریاضی ما برای همین امسال 50 میلیون تومان (برای کل سال تحصیلی) گرفته از زیر زبونش کشیدیم بیرون تازش هم متوجه شدیم این فقط 1/4 حقوقش تو جا های دیگست با احتساب کلاس خصوصی میشه خدات تومن!!!!
      تازه قراردادی هم هست!

    • معترض

      سکوت= بدترین کار ممکنه
      مادر منم مدیر هستن اما خودشونم چندین بار گفتند ک معلمی حوصله میخواهد...
      بعدشم معلم و مدیری ک تبعیض قائل بشه و کارگر به اون سادگی و پاکی رو تحویل نگیره ب درد لای جرز میخوره

    • ali

      یادش بخیر دهه شصت . معلم میزدمون میرفتیم به بابا شکایت میکردیم میگفت : چوب معلم گله . هر کی نخوره خله ! یه همچین وضعی بود

    • متنفر از معلم

      واقعا نمیدونم چرا من تا این حد از معلمها متنفرم ؟
      شاید تنها دلیلش این باشه وقتیکه صحبت از خاطرات دوران تحصیل میشه همه مردم خاطرات زیادی از کتک و شکنجه معلماشون دارن که به نوبت برای هم تعریف میکنن ، این قشر به ظاهر فرهنگی و زحمتکش دو چهره بسیار متفاوت دارن ، در واقع زورشون به بچه های کوچیک وبی دفاع مردم میرسه. عقده دارن دیگه بدبختا

    • حسین

      معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش معیار هاشون پول و حقوق آخر ماهشونه و فقط بلدن تجمع خیابانی و اعتراض به حقوق کنند اما فراموش کردند که معلمی شغل انبیاست واقعا اگه شب و نصف شب میخواستن مثل پرستارها و ماموران نیروی انتظامی شیفت بدهند که خون دولت و مردم را توشیشه میکردند

    • بی نام

      جواب بیشعوری دانش اموز کتکه اگه همه کتک بزنند هیچ کی نمی تونه کاری کنه . چرا همش حقه به دانش اموز میدن برید بخونید حضرت علی در مورد کسی که از او علم می اموزی چه فرموده بعد با این حرفای مزخرف مقایسه کنید.والسلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج