تعبیر مشاور روحانی از «شاهنامه فردوسی»
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
ادیب_1
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_1
ادیب_3
لاله زار مال_3
اپیلاسیون نانا 3
ادیب_4
لاله زار مال_4
اپیلاسیون نانا 4
لاله زار مال_2
اپیلاسیون نانا 2
ادیب_2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۱۸۴۶۰۹
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹
۸۴۹۲
مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در مشهد مقدس گفت: شاهنامه فردوسی یکی از برترین رسانه‌های تاریخی کشور است.
خبرگزاری تسنیم: مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در مشهد مقدس گفت: شاهنامه فردوسی یکی از برترین رسانه‌های تاریخی کشور است.

محمدرضا صادق در سلسله جلسات بزم اندیشه موسسه جوانان آستان قدس رضوی انتقال پیام را یکی از مهمترین نیازهای انسان از ابتدای خلقت دانست و اظهار داشت: تحقیقات دیرینه شناسان حاکی از انتقال پیام توسط انسان همزمان با اختراع خط و زبان بوده است که سابقه آن به دوره قبل از سکونت انسان در غار برمی‌گردد که نقوش دیواره غارها و آثار حک شده بر روی استخوان حیوانات نشان از انتقال پیام توسط انسان اولیه است.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور درباره تغییرات نحوه انتقال پیام در ایران تاکید کرد: تا 500 سال پس از میلاد مسیح و قبل از ظهور اسلام نحوه انتقال پیام به سبک دوره دیرینه سنگی انجام می‌شد و این روند پس از ظهور اسلام و جنگ‌های صلیبی و دوره رنسانس هدف خاصی برای انتقال پیام مطرح نبوده‌ است اما از ابتدای شروع جنگ جهانی اول مفاهیم تازه‌ای به حوزه انتقال پیام وارد شد.

صادق سرآغاز تغییر در ماهیت انتقال پیام را قرن بیستم عنوان کرد و افزود: با شروع جنگ جهانی دوم علاوه بر پیام‌های سیاسی پیام‌های علمی دانشمندان نیز دستخوش تغییرات عمده‌ای شد که قرن بیستم را می‌توان قرنی تاثیرگذار بر ماهیت پیام‌ها و نحوه انتقال آنها دانست.

وی قرن بیست و یکم را عصر انفجار اطلاعات دانست و بیان کرد: در دهه 80 شمسی که فناوری‌های اینترنتی و رایانه‌ای فراگیر و عمومی نشده بود تنها ایده‌های مک لوهان در کشور مطرح بود که از قرن بیست و یک بعنوان عصر انفجار اطلاعات یاد می کرد و در دهه 90 نیز فناوری‌های ارتباطی اروپایی به کشور راه یافت و انتقال پیام شکل‌های بسیار متفاوتی را به خود گرفت.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی را بزرگترین رسانه تاریخی کشور عنوان کرد و گفت: شاهنامه فردوسی یکی از برترین رسانه‌های تاریخی کشور است که در زمان سلطنت معنویان با بهره گیری از تعالیم انسان ساز اسلام و قرآن بسیاری از مفاهیم فرهنگی و شیعی را به جامعه ایران عرضه کرد به گونه‌ای که تاثیرات مثبت شاهنامه بر نسل‌های بعد نیز قابل مشاهده است.

صادق پیرامون فعالیت روزنامه‌ها در دوران حکومت قاجار تصریح کرد: پس از تحولات گسترده در صنعت چاپ و کاغذ خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های زیادی شکل می‌گیرند که یکی از این خبرگزاری‌ها خبرگزاری رویترز است که قدمتی 300 ساله دارد و بسیاری از نشریات اروپایی و آسیای جنوب شرقی خیز همزمان با این خبرگزاری کار خود را آغاز کردند و در ایران نیز در اواخر دوره سلطنت ناصرالدین شاه چندین روزنامه فعالیت خود را شروع کردند.

وی شعار دروغین آزادی بیان را یکی از ویژگی‌های مطبوعات دوره سلطنت رضا خان دانست و تاکید کرد: شعار دروغین آزادی بیان در دوره سلطنت رضا خان مورد اعتراض محافل علمی و مذهبی علما و روحانیون قرار گرفت و در دهه 20 شمسی پس از خلع سلطنت رضا خان فضای رسانه‌ای کشور باز شد.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور یکی از اشکالات عمده رسانه‌ها در دوران حکومت پهلوی را عدم قبول مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: همزمان با کودتای سال 32 رسانه ها در تنگناهای مهلکی قرار گرفتند که عدم قبول مسئولیت اجتماعی و پیروی از خطوط مشی سیاسی غربی سبب وارد کردن لطمات زیادی به بدنه رسانه ای کشور شد.

صادق تاثیر سازمان سیاه ساواک بر رسانه ملی در دوران پهلوی را یکی از نقاط تاریک رسانه در کشور دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از مطالب درج شده در روزنامه‌ها و نشریات باید توسط سازمان ساواک تائید می‌شد و بسیاری از مدیران روزنامه‌ها بخاطر مسائل کثیف امنیتی ساواک کشته شدند و این وضعیت تا زمان استقرار حضرت امام خمینی در پاریس ادامه داشت.

وی از دفاع مقدس به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ رسانه کشور یاد کرد و افزود: یکی از برجسته‌ ترین فعالیت‌های اطلاع رسانی در تاریخ کشور اعزام خبرنگاران خارجی به منطقه عمومی حلبچه در عملیات والفجر10 بود که خبرنگاران با چشمان خود شقاوت نیروهای بعثی و مظلومیت ملت ایران را دیدند.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور انتخابات سال 84 را سرآغاز رشد و گستردگی خبرگزاری‌ها و نشریات در کشور دانست و اظهار داشت: در انتخابات سال 84 کاندیدای ریاست جمهوری و جریانات سیاسی به سوی بهره گیری بیشتر از رسانه‌ها رفتند به گونه ای که در حال حاضر 50 خبرگزاری و 100 روزنامه در سطح کشور داریم.

صادق وارد کردن نقد با مختصات خاص خود بر دولت تدبیر و امید را مفید عنوان کرد و گفت: دولت از نقد سازنده‌ای که سبب ارتقای وضعیت کشور در تمامی حوزه‌ها شود استقبال می‌کند و زمینه‌های مساعد جهت پیشبرد اهداف نظام توسط رسانه‌ها را فراهم می‌کند.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
گروه تولیدی نیلوفر_1
سفیر بار ساقدوش_1
شرکت هوش و دانش سپهر_1
سفیر بار ساقدوش_3
شرکت هوش و دانش سپهر_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
گروه تولیدی نیلوفر_4
سفیر بار ساقدوش_4
شرکت هوش و دانش سپهر_4
گروه تولیدی نیلوفر_2
سفیر بار ساقدوش_2
شرکت هوش و دانش سپهر_2
دکتر عارفی - موبایل فوتر
پارسیان طب - فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
دندانپزشکی تاج _ فوترموبایل2
روشا فارمسی_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
آیلین_فوتر بلفارو
دندانپزشکی تاج _ فوتر2
شفا_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
تنورستان_فوتر
روشا فارمسی_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
آیلین_تزریق چربی
قالیشویی ادیب_فوتر
پارسیان طب - فوتر
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
موسسه خیریه زهرا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
فنی آتل_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
اورانوس_فوتر2
دکتر صالحی_فوتر
ترجمه زندگی_فوتر