۱۸۴۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بازهم واگذاری آزمایشی!

ابهام در عرضه سیمکارت نسل ۳

شمارش معکوس برای واگذاری سیم کارتهای نسل سوم موبایل طبق مهلت تعیین شده برای اپراتور تامین تله کام آغاز شده اما طبق گفته مسئولان بار دیگر عرضه آزمایشی و محدود این سیم کارتها در برنامه این اپراتور قرار گرفته است که این به معنای عمل به تعهدات نخواهد بود.

هیئت دولت در تاریخ سوم بهمن سال ۸۶ طی مصوبه ای چارچوب پروژه اپراتور سوم تلفن همراه را مشخص کرد که براساس آن استفاده از فناوری نسل سوم GSM یا همان ۳G، استفاده از سرمایه گذار خارجی با حداکثر حق السهم ۴۹ درصد و امکان اپراتوری منطقه ای از آن جمله بود که البته با تغییراتی که در اعطای این پروانه به اپراتور کاملا داخلی تامین تله کام پیش آمد بند استفاده ۴۹ درصدی از سرمایه گذار خارجی از این پروژه حذف شد.

ابهام در عرضه سیمکارت نسل 3

اردیبهشت ماه سال گذشته شرکت تامین تله کام وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی - شستا - پس از کش و قوس های فراوان موفق شد پروانه فعالیت اپراتور سوم موبایل ایران را از آن خود کند که طبق پروانه صادر شده این اپراتور باید از اوایل خردادماه امسال شبکه خود را راه اندازی و سیم کارتهایی با قابلیت نسل سوم موبایل وارد بازار کند.

عرضه سیمکارتهای نسل سوم موبایل که با یکی از کدهای ۰۹۲۰ و ۰۹۲۱ صورت می گیرد قابلیت ارائه اینترنت پرسرعت ۵۱۲ کیلوبیتی و تلفن تصویری را نیز خواهد داشت و براساس موافقتنامه پروانه فعالیت اپراتور سوم، این اپراتور مشابه سایر اپراتورها می‌تواند برای واگذاری سیمکارتهای دائمی حداکثر مبلغ ۱۲۰ هزار تومان و سیمکارتهای اعتباری حداکثر مبلغ ۲۰ هزار تومان از مشتریان دریافت کند.

عرضه آزمایشی سیم کارتهای نسل سوم برای صاحبنظران
در حالیکه پیش از این گفته شده بود که اپراتور سوم سیم کارتهای خود را به صورت آزمایشی و محدود در دهه فجر 89عرضه کرده اما هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز جهانی ارتباطات بار دیگر از واگذاری آزمایشی و محدود سیم کارت های این اپراتور طی روزهای آینده خبر داد و گفت: پس از طی مراحل تایید کیفیت عرضه عمومی این سیم کارت ها آغاز خواهد شد.

رضا تقی پور تاکید کرد که در صورت طی مراحل کیفیت و قابل قبول بودن سرویس های اپراتور سوم، امکان عرضه این سیم کارتها به صورت عمومی وجود خواهد داشت. در همین حال یک مقام مسئول در شرکت تامین تله کام در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید آغاز واگذاری آزمایشی و محدود سیم کارتهای نسل سوم طی روزهای آینده اظهار داشت: زمان واگذاری رسمی این سیم کارتها بزودی اعلام می شود.

شاهین آرپناهی در مورد تفاوت فاز آزمایشی واگذاری این سیم کارتها نسبت به عرضه آزمایشی آن در بهمن ماه تاکید کرد: این فاز به صورت گسترده تر و در شکل وسیع تری خواهد بود و محدوده واگذاری آن در سطح مدیران و مجموعه وزارت ارتباطات و حتی وسیع تر از آن در دست بررسی است و تفاوتهایی با آنچه که در بهمن ماه انجام شده بود خواهد داشت. وی با تاکید بر اینکه این سیم کارتها در این مرحله به صاحبنظران امر عرضه خواهد شد خاطرنشان کرد: در صورت تایید از سوی مسئولان این سیم کارتها عرضه عمومی و تجاری می شود.

عرضه آزمایشی سیم کارت ها، عمل به پروانه تلقی نمی شود
به گزارش مهر، عرضه سیم کارتهای آزمایشی اپراتور سوم در شرایطی که طبق پروانه، این اپراتور از این تاریخ باید سیم کارتهای خود را عرضه عمومی کند از نگاه کارشناسان جای بحث دارد.

حسن رضوانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با مهر در مورد عرضه سیم کارتهای این اپراتور به صورت آزمایشی گفت: عرضه آزمایشی این سیم کارتها عمل به پروانه تلقی نمی شود.

وی با بیان اینکه عرضه محدود سیم کارتهای اپراتورسوم بلامانع است ادامه داد: اما راه اندازی آزمایشی به معنای آن نیست که این اپراتور در موعد مقرر به تعهدات خود طبق پروانه عمل کرده است.

رضوانی با اشاره به راه اندازی شبکه اپراتور تامین تله کام از بهمن ماه سال ۸۹ تاکید کرد: طبق پروانه این اپراتور موظف به عرضه سیم کارتها از خردادماه به صورت عمومی است.

تعهدات و نحوه پوشش اپراتور سوم موبایل
طبق پروانه فعالیت اپراتور سوم موبایل این اپراتور می تواند 17میلیون مشترک در سراسر کشور جذب کند که به 6 میلیون مشترک خدمات پایه (صوت) و 11 میلیون مشترک خدمات دیتای نسل سوم ارائه دهد.

عملیاتی شدن پروژه اپراتور سوم با هدف افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه، ارائه خدمات جدید، افزایش رقابت و استفاده از توان داخلی در کشور شکل گرفت و مقرر شد این اپراتور از فناوریهای HSDPA و EDGE - نسل 75/2 - در باندهای فرکانسی 900 ، 1800 و 2100 مگاهرتز استفاده کند.

براساس اصول حاکم بر پروژه اپراتور سوم موبایل همچنین برالزام رعایت استاندارهای جهانی ITU و حتی 3GPP، صدور پروانه برای 15 سال که قابل تمدید برای دو دوره 5 ساله است و دوره حفاظت دوساله که دیگر اپراتورها اجازه ارائه نسل سوم را نداشته باشند تاکید شد و الزام به اتصال متقابل با تمامی اپراتورها، نگهداری و پشتبیانی کارآمد از خدمات و مشترکان، الزام مدیریت فنی ایرانی و پرداخت حق فرکانس و نامبرینگ به سازمانت تنظیم مقررات از دیگر وظایف این اپراتور عنوان شده است.

طبق پروانه اعطا شده به اپراتور سوم موبایل، پوشش تمامی شهرها تا چهار سال فعالیت، پوشش جمعیتی تا سال چهارم و پوشش جاده ای تا سال هشتم، تضمین حداقل کیفیت از سال اول تا چهارم از جمله تعهدات این اپراتور است.

حق السهم دولت از اپراتور سوم سالانه 6/23 درصد است که اگر این رقم محقق شود در طول 15 سال 16هزار میلیارد تومان برای کشور درآمد خواهد داشت. پیش بینی می شود این اپراتور 67 هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد و کف تضمین درآمد آن 16 درصد از رقم طرح تجاری است و حق لایسنس آن 401 میلیارد تومان عنوان شده است.

منبع : مهر نیوز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج