۱۸۶۴۹۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

معروف: در ایران خیلی محبوب هستم

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران گفت: من در ایران خیلی محبوب هستم و همین موضوع کارم را سخت‌تر می‌کند.

خبرگزاری فارس: تیم والیبال زنیت کازان در لیگ قهرمانان اروپا با حضور سعید معروف در چهار مسابقه تنها یک ست را به حریفانش واگذار کرد و سایت باشگاه تصمیم گرفت با این بازیکن ایرانی به گفت‌و‌گو بنشیند.

* چهارشنبه در بازی برگشت مقابل هالک‌بانک به میدان می‌روید. زنیت در بازی رفت با استفاده از غیبت خوانتورنا ۳ بر صفر به پیروزی رسید. اگر کوبان دوباره بازی نکند، آیا می‌توان گفت نتیجه مرحله یک‌چهارم نهایی از پیش مشخص است؟

معروف: خوانتورنا فوق ستاره است و اگر دوباره بازی نکند، به سود ما است؛ اما هالک‌بانک را در هر مورد در آنکارا با کازان مقایسه می‌کنند. نمی‌توانیم آسوده‌خیال باشیم و بازی را آسان بگیریم.

* آیا درست است که هوادارانتان برای تشویق شما از ایران به ترکیه می‌آیند؟

معروف: بله درست است؛ من در کشور خودم بسیار محبوب هستم، اما این خیلی هم خوب نیست و مسئولیتم را افزایش می‌دهد.

* در شبکه اجتماعی اینستاگرام ۲۰۰ هزار نفر تو را دنبال می‌کنند؛ این در حالی است که رئیس‌جمهور تاتارستان ۶۳ هزار نفر دنبال‌کننده دارد...

معروف: در ایران فیس‌بوک فیلتر است و بنابراین شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار پرطرفدار است. علاوه بر این هموطنان من در همه دنیا پراکنده هستند؛ دوبی، بمبئی، استانبول، رم، لندن، برلین، نیویورک، استکهلم، همه‌جا مملو از ایرانیان است. تعجبی ندارد که وقتی تیم من تابستان گذشته چند مسابقه در لیگ جهانی را در ایتالیا گذراند، نیمی از تماشاگران هوادار ما بودند.

* سردار آزمون، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران هم اخیرا در روبین کازان حضور داشت، آیا شما همدیگر را می‌شناسید؟

معروف: مطمئناً؛ پدر سردار مربی والیبال است و او در مسابقه ما در لیگ قهرمانان مقابل پیاچنزا حضور داشت. حیف شد که آزمون تصمیم گرفت سه ماه به صورت قرضی به روستوف برود. با حضور او دوران جالبی داشتیم، اما امیدوارم باز هم همدیگر را در روسیه ملاقات کنیم.

* در روسیه مذاکرات شما دو ماه طول کشید. اگر در لیگ ایران می‌ماندی چه اتفاقی می‌افتاد؟

معروف: من فکر می‌کنم مسابقات در ایران نیز سطح بالایی دارد، پول خوبی می‌پردازند، لژیونرهای خوبی از برزیل، آرژانتین، بلغارستان، صربستان و ایتالیا دارد. ورزشگاه‌ها و فضاهای کافی داریم. در مسابقاتی که در ارومیه داشتیم، مرتب ۶ هزار تماشاگر به سالن می‌آیند. به هر حال زنیت مطمئناً سطح بالاتری دارد؛ هدف باشگاه‌ها این است که تمام افتخارات ممکن را به دست آورند. حضور در اینجا موفقیت بزرگی است.

* چرا ابتدا دعوت باشگاه را نپذیرفتی؟

معروف: منتظر بودم تا ارومیه یک بازیکن باتجربه دیگر جذب کند و خوشبختانه آنها والریو ورمیگلیو را جذب کردند.

* آیا احتمال دارد بازیکن دیگری از ایران لژیونر شود؟

معروف: برای چنین چیزی عوامل زیادی را باید در نظر گرفت. بازیکنان والیبالیست ایرانی جایی نمی‌روند، آنها در خانه هستند و شرایط خوبی دارند. اینجا من از سوی زنیت دعوت شدم. بازیکنان قبول نمی‌کنند که با هر قیمتی به لهستان یا ایتالیا بروند.

* تو انگلیسی صحبت می‌کنی؛ در ایران هنوز هم زبان انگلیسی تدریس می‌شود؟

معروف: بله؛ آموزشی که ما داریم بین‌المللی و آزاد است. به دلیل نیازی که به فراگیری زبان انگلیسی داریم، باید به آموزشگاه برویم. در آنجا مبالغی پرداخت می‌شود و هزینه‌ها برای استانداردهای زندگی ایرانی بالا است.

* آیا زنان ایرانی والیبال بازی می‌کنند؟

معروف: بله، مطمئناً.

* پس چرا به آنها اجازه داده نمی‌شود، در ورزشگاه حاضر شوند؟ سال گذشته غنچه قوامی به ۲ ماه زندان برای حضور در مسابقه والیبال مردان محکوم شد.

معروف: تا جایی که من می‌دانم او مقیم لندن است و مدت زیادی هم آنجا است. این جنجال‌ها به این دلیل به وجود آمد که او می‌خواست از روی سکوهای مردان بازی را تماشا کند که مخالف عرف ما است؛ مخصوصاً که هیچ یک از اعضای خانواده‌اش از جمله برادر، پدر، همسر یا فرد دیگری او را همراهی نمی‌کرد. این در حالی است که بخش مخصوص تماشاگران زن هم در ورزشگاه وجود دارد. با این همه ایران در والیبال واقعاً پیشرفت کرده است.

* چرا این پیشرفت آغاز شد؟

معروف: بازیکنان قوی و مکتبی که همیشه در ایران وجود داشت، این در حالی است که سیستم آموزشی تیم ملی مشکل داشت. بنابراین فدراسیون ما مربی بزرگی به نام خولیو ولاسکو را دعوت کرد. خیلی زود نتایج خوبی کسب کردیم و اولین آنها در سطح آسیا بود و سپس در سطح جهانی. تیم ملی کم کم خودش را باور کرد.

* روسیه تابستان برای مسابقات لیگ جهانی به تهران می‌آید که شما تاکنون نتوانسته‌اید این تیم را ببرید. آیا این فاصله را پر می‌کنید؟

معروف: همه ما امیدواریم با جوی که در ورزشگاه وجود دارد، این کار انجام شود. مطمئنم که مانند مسابقات فوتبال شور و هیاهویی روی سکوها به وجود می‌آید و روس‌ها با این فشار روبرو خواهند شد.

* اگر به خاطر گرمای هوا نبود، مسابقات را در زمین فوتبال ۱۱۰ هزار نفری آزادی برگزار می‌کردید؟

معروف: من نمی‌دانم. اگر درباره ورزشگاه ۶۵ هزار نفری ورشو صحبت می‌کردیم که مسابقه افتتاحیه جام‌جهانی برگزار شد، بدون مشکل ورزشگاه پر می‌شد، اما ۱۱۰ هزاز نفر برای بازی‌های مقدماتی لیگ جهانی خیلی زیاد است حتی با شرایط ایران.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج