۱۸۸۲۴۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

برنامه پاك‌سازي بدن در سیزده روز عید ۹۴

وقتش رسيده كه سموم انباشته شده در زمستان را از بدن‌تان بيرون كنيد.

برنامه پاك‌سازي بدن در سیزده روز عید 94
مجله سیب سبز - الناز مظاهري: بهار فصل اعتدال است؛ اعتدالي كه از همان روزهاي اول آمدنش با بدون حساب و كتاب غذا خوردن، لباس پوشيدن و وقت گذراندن آن را به هم مي‌ريزيم. بدني كه در زمستان چاره‌اي جز گرفتن كالري بيشتر و انباشته كردن سموم در خود را نداشته، بايد در بهار طبيعت خودش را از آلودگي‌ها خالي كند اما ظرف‌هاي آجيل و شيريني عيد نمي‌گذارند و لباس‌هاي ساتني كه قرار است آراسته‌ترمان كند هم كار را برايش سخت‌تر مي‌كند.

گرچه تعطيلي مي‌تواند بهترين فرصت براي رعايت يك رژيم سم‌زدا را برای شما مهیا کند اما اگر حواس‌تان به آنچه در ‌مهماني‌هاي نوروزي مي‌گذرد، نباشد، همه برنامه‌ريزي‌ها براي پاكسازي بدن‌تان هدر مي‌رود. شايد اگر به جاي اينكه همه سنگ‌ها را با هم ‌برداريد و كار را براي خودتان سخت كنيد، تصميم بگيريد در هر روز از تعطيلات نوروزي يك قانون سم‌زدايي را رعايت كنيد و تا پايان تعطيلات به آن پايبند باشيد، كار براي‌تان آسان‌تر شود پس وقت را هدر ندهيد و از همان روز اول سال براي ساختن بدني پاك قدم ‌برداريد.

برنامه پاك‌سازي بدن در سیزده روز عید 94

با غذای آماده خداحافظی کنید

وقت نداشتن را بهانه نكنيد. نيازي نيست هر وعده خورش قورمه‌سبزي درست كنيد؛ همان املت يا كوكوي سبزي هم مي‌تواند يك وعده غذايي كامل به شمار بيايد و درست كردنش هم زحمتي ندارد. مهم اين است كه سراغ كنسرو، فست‌فود و مواد غذايي كه با كمك نگهدارنده‌ها سر پا مانده‌اند، نرويد. اگر جدي هستيد و واقعا تصميم گرفته‌ايد بدن‌تان را پاكسازي كنيد، حداقل در اين ۱۳ روز قيد خوردن كنسرو را بزنيد و سراغ سوسيس و كالباس هم نرويد. به شما توصيه مي‌كنيم تا آنجا كه مي‌توانيد مواد غذايي را كه نگه‌دارنده‌هاي صنعتي دارند در اين مدت استفاده نكنيد؛ براي مثال حتي به جاي رب گوجه‌فرنگي صنعتي، خودتان با گوجه تازه رب درست كنيد.

روز اول

آب و ليمو بخوريد

اولين قدمي كه براي پاكسازي بدن‌تان در اين فصل مي‌توانيد برداريد، اضافه كردن آبليموی تازه به ليوان آبي است كه قرار است صبح‌ها بنوشيد. آبليموهاي شيشه‌اي فايده‌ای ندارند فقط ليموي تازه است كه مي‌تواند چنين اثر معجزه‌آسايي را در پاكسازي بدن‌تان داشته باشد. با كمك چند قطره ليمويي كه در ليوان آب مي‌چكانيد، مي‌توانيد به دفع سموم بدن‌تان و حذف چربي‌هاي اضافه بدن خود كمك كنيد.

روز دوم

روزه بگيريد

پيشنهاد عجيبي به نظر مي‌رسد؟ روزه بودن در روزهاي اول سال؟ طاقتش را داريد؟ اگر داريد همين امروز شروع كنيد و با گرفتن يك روزه مستحبي هم ثواب كنيد و هم به بدن‌تان براي دفع كردن سم‌هايش شوك دهيد. بعد از زمستاني كه خودتان را با انواع غذاهاي پركالري سير كرده‌ايد به چنين فرصتي براي استراحت دادن به بدن‌تان نياز داريد اما اگر شرايط روزه گرفتن را نداريد، مي‌توانيد حداقل يك روز هم كه شده با گوشت قرمز خداحافظي كنيد و از صبح تا شب را با غذاهاي مايع، آب فراوان و سبزيجات برگ سبز بگذرانيد. باور كنيد بدن‌تان به يك روز كم‌كالري براي شروع سال تازه نياز دارد.

روز سوم

به خورشيد سلام كنيد

تنفس عميق به بدن‌تان این توان را می‌دهد تا با كمك راه‌هاي ديگري كه در ادامه اين مطلب مي‌آوريم، راحت‌تر و سريع‌تر خود را پاكسازي كند. اولين قدم براي رسيدن به چنين هدفي، تنفس درست است. شما بيشتر از هركسي مي‌توانيد به خود راه و رسم درست نفس كشيدن را بياموزيد.

قانون پيچيده‌اي ندارد؛ دم كامل و بازدم كامل بدون آنكه هر چند ثانيه يك‌بار نفس‌تان را در سينه‌تان حبس كنيد. خود شماييد كه بايد در تمام روز شاهد نفس كشيدن خود باشيد و اجازه ندهيد كه قانون گفته شده فراموش شود اما گذشته از درست نفس كشيدن در تمام روز، بعد از بيداري بيشتر از هر زماني به تنفس عميق و صحيح نياز داريد. پس با تمركز روي پاهاي‌تان بايستيد، سرتان را كمي بالا بگيريد و ۱۰ بار دم و بازدم عميق انجام دهيد.

روز چهارم

كتان بپوشيد

فصل بهار فصل پوشيدن لباس‌هاي كتاني و الياف طبيعي است. تي‌شرت‌هاي عرق‌گيري كه از الياف مصنوعي ساخته شده‌اند را كنار بگذاريد و حتي در تمرين‌هاي ورزشي‌تان از گزينه‌هاي سالم‌تر استفاده كنيد. خوشبختانه اين روزها بازار توليد لباس‌هايي كه از الياف طبيعي ساخته شده‌اند هم داغ است و مي‌توانيد متناسب با جيب و سليقه‌تان، گزينه‌اي را براي سالم لباس پوشيدن در فصل بهار انتخاب كنيد. با پوشيدن لباس‌هايي كه هم شما را در برابر اشعه‌هاي مضر خورشيد محافظت مي‌كنند و هم هوا به‌راحتي در آنها جريان پيدا مي‌كند به بدن‌تان اجازه مي‌دهيد كه نفس بكشد و براي پاكسازي بهاري آماده‌تر شود.

روز پنجم

بهاري بنوشيد

نوشيدن عرقيات به پاكسازي بدن شما كمك مي‌كند به شرط آنكه نوشيدني‌تان را متناسب با فصلي كه در آن قرار داريد و شرايط بدني‌تان انتخاب كنيد. اگر گرم‌مزاج هستيد و هميشه احساس‌گرگرفتگي داريد، مي‌توانيد سراغ عرق كاسني برويد. اين عرق باعث مي‌شود كه كبدتان بهتر كار كند و سموم به‌راحتي از بدن‌تان بيرون بروند. گرم‌مزاج‌هايي كه به كاسني روی مي‌آورند، آرامش‌شان بيشتر و احساس‌گرگرفتگي‌شان كم مي‌شود و با دفع سموم از طريق كبدشان، احساس آرامش جسمي و رواني بيشتري مي‌كنند.

روز ششم

آش آلو بخوريد

آش شله‌قلمكار دوست داريد و در برابر‌ آش رشته نمي‌توانيد مقاومت كنيد؟ پيشنهاد مي‌كنيم حالا كه به فكر پاكسازي بدن‌تان افتاده‌ايد، اين آش‌هاي سنگين، پركالري و نفخ‌آور را فراموش كنيد و سراغ يك گزينه ملين براي بيرون راندن آلودگي‌هاي انباشته شده در بدن‌تان برويد. ‌آش آلو يكي از بهترين گزينه‌ها براي رسيدن به چنين هدفي است. پس از عبور كردن از فصل سرما، شما به چنين پاكسازي نياز داريد و اگر بتوانيد سيستم دفع بدن‌تان را رو به راه كنيد در مسير پاكسازي بهاري بدن‌تان موفق‌تر خواهيد بود.

روز هفتم

رستوران هندي نرويد

غذاهاي تند، واقعا آتش به جان‌تان مي‌اندازند و حتي خوردن عرق كاسني و سكنجبين هم نمي‌تواند مانعي كه فلفل و ادويه‌هاي تند براي سم‌زدايي ايجاد مي‌كنند را از سر راه بردارد. به همين دليل توصيه مي‌كنيم تا اطلاع ثانوي، فلفل قرمز را فراموش كنيد و خيال رفتن به رستوران‌هاي هندي كه ستون اصلي غذاهاي‌شان ادويه‌هاي تند است را از سرتان بيرون كنيد. البته بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه از ميان همه ادويه‌ها، كاري يكي از گزينه‌هايي است كه مي‌تواند در روزهاي پاكسازي بدن همراه شما باشد. شايد هم به همين دليل و براي خنثي كردن اثر ادويه‌هاي تند است كه هندي‌هاي فلفل‌دوست، اين ادويه را به عنوان چاشني هميشگي غذاهاي‌شان انتخاب مي‌كنند.

روز هشتم

ماساژ بگيريد

هديه خريدن براي بسياري از مردها سخت‌ترين كار است اما اگر در اين روزهاي آخر سال همسرتان به فكر خريد عيدي براي شماست به او در انتخاب گزينه مناسب كمك كنيد. بليت يك جلسه ماساژ، هم مي‌تواند انتخاب آسان و كم‌هزينه‌اي براي مرد خانواده باشد و هم يك برگ برنده كه به شما در پاكسازي بدن‌تان كمك مي‌كند. تنها خوردن مواد غذايي نيست كه باعث مي‌شود سموم از بدن‌تان بيرون برود بلكه درست جريان پيدا كردن خون در بدن و آرام شدنش هم به بيرن رفتن سم‌هاي انباشته شده در جاي‌جاي‌ بدن‌تان كمك مي‌كند؛ يك ماساژ خوب و اصولي هم حال‌تان را بهتر مي‌كند، هم جريان خون را در بدن‌تان بهبود مي‌بخشد و هم سيستم دفع بدن‌تان را براي خارج كردن سموم آماده مي‌كند.

برنامه پاك‌سازي بدن در سیزده روز عید 94

روز نهم

كاهو سكنجبين بخوريد

شربت سكنجبين كه همان «سركه و انگبين» قديمي‌هاست، يكي از بهترين نوشيدني‌هاي بهاري براي پاكسازي بدن است. همانقدر كه عرق كاسني به شما براي كاهش تلخي‌هاي‌تان كمك مي‌كند، سكنجبين هم مي‌تواند در بيشتر شدن آرامش‌تان و سر و سامان گرفتن وضع بدن‌تان راهگشا باشد. براي درست كردن اين شربت حتما نبايد سركه و عسل در اختيار داشته باشيد. شما مي‌توانيد از تركيب هر ماده ترش و شيريني براي ساختن اين نوشيدني استفاده كنيد. آبليمو و عسل يكي از بهترين جايگزين‌هايي است كه مي‌توانيم به شما معرفي كنيم. اما اگر قصد داريد سكنجبين را همراه كاهو بخوريد تا با يك تير دونشان بزنيد و سبزيجات پاكسازي‌كننده را هم به برنامه غذايي روزانه‌تان بياوريد، بهتر است سراغ همان طعم قديمي برويد و با سركه و شكر معجون‌تان را بسازيد.

روز دهم

پسته و گردو نخوريد

غذاها و خوراكي‌هايي كه طبع گرم دارند به بدن‌تان اجازه نمي‌دهند كه از اين برنامه سم‌زدايي بيشترين تاثير را بگيرد. به همين دليل در ديد و بازديدهاي نوروزي بايد حواس‌تان به ظرف آجيل روي ميز باشد و اگر هم قصد خوردن چند دانه آجيل را داريد به جاي خوردن گردو كه به‌شدت طبعش گرم است، سراغ بادامي كه طبع معتدل دارد برويد و حتي در خوردن همان هم زياده‌روي نكنيد.

روز يازدهم

شيريني ممنوع!

گرچه شما مي‌توانيد در ميان آجيل‌ها بادام قابل خوردن در روزهاي سم‌زدايي را پيدا كنيد اما وقتي پاي شيريني به ميان مي‌آيد، نمي‌توانيم مورد استثنايي را براي‌تان مثال بزنيم و چاره‌اي جز ممنوع كردن شيريني‌جات در روزهاي سم‌زدايي بدن را نداريم. شما نه‌تنها در اين روزها بايد قيد شيريني خوردن را بزنيد بلكه بايد دور قند و شكر را هم خط بكشيد.

شيرين‌كننده‌هاي طبيعي، خرما، عسل و مواردي از اين دست مي‌توانند مانع افت قند خون شمايي كه تجربه دوري از شيريني‌ها را نداريد، شوند. گذشته از اين، ميوه خوردن هم در اين روزها كه اجازه لب زدن به شيريني را نداريد، مي‌تواند عصاي دست‌تان شود اما مهم اين است كه بتوانيد قيد نان خامه‌اي را بزنيد و سراغ نان مربايي كه شيريني ثابت روزهاي سال نوست هم نرويد.

روز دوازدهم

پوست‌تان را شانه كنيد

برس‌هاي بزرگ مخصوص حمام را ديده‌ايد؟ حتما در اولين فرصت يكي از آنها را بخريد و تا زماني كه چنين برسي را تهيه مي‌كنيد، از همان كيسه‌هاي سنتي براي پاكسازي پوست‌تان كمك بگيريد. پوست يكي از مهم‌ترين ارگان‌هاي بدن است كه هميشه به پاكسازي نياز دارد. بهترين راه براي پاكسازي‌ پوست اين است كه پيش از خيس كردن بدن در حمام، برس‌هاي مخصوص شست‌وشو يا كيسه حمام را به آرامي روي سطح همه پوست‌تان بكشيد. اين لايه‌برداري سطحي به پوست شما مجال تنفس مي‌دهد و بدن‌تان را زنده و شاداب مي‌كند اما يادتان باشد زمان انجام اين پاكسازي، پيش از خيس شدن پوست است.

روز سيزدهم

در پيش‌دستي غذا بخوريد

زياد غذا خوردن و پرخوري مي‌تواند تمام تلاش‌هاي شما را هدر دهد و مانع كارساز شدن برنامه سم‌زدايي‌تان شود. به همين دليل به شما تاكيد مي‌كنيم كه حداقل در اين ۱۳ روزي كه قرار است بدن‌تان را سم‌زدايي كنيد، مراقب ميزان غذايي كه مي‌خوريد باشيد و حتي يك وعده را هم با بي‌خيالي معده‌تان را پر نكنيد.

شايد بهترين راه اين باشد كه به جاي بشقاب‌هاي بزرگ در پيش‌دستي غذا بكشيد تا فارغ از شمردن تعداد لقمه‌ها و قاشق‌هايي كه به دهان مي‌بريد، آگاهانه از همان اول بنا را بر كم و سبك غذا خوردن بگذاريد. باز هم تاكيد مي‌كنيم خوردن غذاهاي سنگين يا مواد غذايي كه دفع‌شان سخت است مي‌تواند برنامه‌ريزي‌تان را به باد دهد.

به رژيم‌تان اينها را اضافه كنيد

فصل بهار فصل سبزيجات و ميوه‌هاي پاكسازي‌كننده است؛ اين فصل را از دست ندهيد و هر روز قبل از به خانه آمدن، سری به میوه فروشی محله‌تان بزنید و داروهای طبیعی که می‌توانند بدن‌تان را پاکسازی کنند را با خود به خانه بیاورید.

به آووكادو سلام كنيد

حالا كه عصاره سلامتي در ميوه‌فروشي‌ها پيدا مي‌شود، وقت را هدر ندهيد و هر روز كه به خانه مي‌آييد، يك عدد آووكادو هم با خود بياوريد.

مهم نيست كه اين ميوه زندگي‌بخش و جوان‌كننده را چطور مصرف مي‌كنيد؛ مي‌شكافيدش و روي آن ليمو مي‌ريزيد يا اينكه اسموتي آووكادو درست مي‌كنيد و آن را سر مي‌كشيد؟ آووكادو را به هر طريق كه مصرف كنيد، مي‌توانيد از خدمتي كه به سلامت‌تان مي‌كند بهره‌مند شويد و با كمك اين ميوه فصل، يك قدم ديگر براي پاكسازي بدن‌تان‌ برداريد. اضافه كردن سبزيجات سالم، اصل مهمي در پاكسازي طبيعي بدن است. گذشته از آووكادو، شما بايد انواع كلم را هم به يخچال‌تان راه دهيد و سراغ كاهو، اسفناج، كرفس و ديگر سبزيجات برگ سبز برويد. همه اين سبزيجات را دوست نداريد؟ اشكالي ندارد! به خودتان قول دهيد كه تا پايان تعطيلات هر روز با يك سبزي زندگي‌بخش آشتي كنيد.

انواع توت را به خانه بياوريد

توت‌فرنگي، توت سياه يا سفيد؛ فرقي نمي‌كند. شما براي پاكسازي بدن‌تان مي‌توانيد از انواع توت كمك بگيريد. اين ميوه‌ خوشمزه كه كلروفيل فراواني در خود دارد به بدن شما براي دفع مواد سمي و آسيب‌زننده كمك مي‌كند. خوردن توت به‌تنهايي لذت‌بخش است اما اگر مي‌خواهيد اين عيش را تمام كنيد، با كمك توت‌هاي مختلف اسموتي درست كنيد و هر روزتان را با يك ليوان خوش‌رنگ از اسموتي كه با توت‌هاي مختلف تهيه كرده‌ايد، بگذرانيد. اگر در این میان توت‌هایی که رنگ تیره‌تری دارند را انتخاب کنید، گذشته از پاکسازی بدن‌تان، یک میوه ضد سرطان را هم به رژیم‌تان اضافه کرده اید و از خواص آنتی‌اکسیدانی‌اش بهره برده‌اید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج