۱۸۹۲۲۶
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

چرا بوکوحرام همسران خود را اعدام کردند؟

در آستانه آزادسازی شهر باما در شمال نیجریه به دست ارتش این کشور، ده‌ها عضو گروهک تروریستی بوکوحرام، همسران خود را از بیم ازدواج با دیگران به قتل رساندند.

العالم: در آستانه آزادسازی شهر باما در شمال نیجریه به دست ارتش این کشور، ده‌ها عضو گروهک تروریستی بوکوحرام، همسران خود را از بیم ازدواج با دیگران به قتل رساندند.

عناصر تندروی گروه بوکوحرام که هنگام پیشروی نیروهای ارتش فرار کرده بودند، از بیم کشته شدن زنانشان یا جدا شدن از آنان، آن ها را به قتل رساندند تا با غیرمسلمانان ازدواج نکنند.

پایگاه روزنامه الحیاة در گزارشی به نقل از شاهدان اعلام کرد: نیروهای ارتش نیجریه با پیشروی های خود، شهر باما در شمال شرق نیجریه را از عناصر بوکوحرام پس گرفتند.

" شریفاتو باکورا" یک زن 39 ساله که از جمله این شاهدان است، گفت که تروریست ها گفته اند که نمی خواهند زنانشان با "کفار" ازدواج کنند.

باکورا که مادر سه فرزند است، افزود که بوکوحرام پس از اینکه از حمله به باما در استان بورنو مطلع شدند، تصمیم گرفتند به سمت غووزا در نزدیکی باما فرار کنند اما قبل از فرار، زنانشان را به قتل رساندند تا شاهد ازدواج آنان با نیروهای ارتش نباشند.

وی افزود که عناصر بوکوحرام چهار ماه قبل همسرش را به قتل رساندند اما به این دلیل که بارداربوده، وی را مجبور به ازدواج با عناصر بوکوحرام نکردند.

بوکوحرام ده ها نفر از زنان شهر باما را وادار به ازدواج با عناصر این گروه که در ماه سپتامبر ۲۰۱۴ باما را اشغال کردند، کرده بود.

شاهدان گفته اند که کشتار زنان ده روز قبل از بازپس گیری شهر باما از اشغال بوکوحرام صورت گرفته است.

" عبدا قاسم " عضو گروه دفاع از خویش که در بازپس گیری شهر باما شرکت داشت، گفت که ده ها نفرازاجساد زنان را با چشمان خود دیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاریخ

      متاسفانه همه این جنایات داره به نام اسلامی رقم میخوره که پیامبرش تاکید کرده من پیامبر اخلاق و مهربانی هستم و هم دارای خلق زیبا هستند و هم دل رئوفی دارند و نیز مدافع بزرگ حقوق زنان هستند با ارج نهادن به مادر و دایه اش و هچنین همسر و دخترش
      ای کاش میشد در خصوص این همه هتاکی کاری انجام داد ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیزم اگه کسی بخواد میتونه برای مقابله با این جریانات کمکی بکنه حالا هر چند کوچک هم باشه بازم میشه. ایا فکر کردین این برادران مداح و کسانی که در مراسمات مذهبی و زیارت عاشورا و... رگ گردنشون باد میکنه و به یزید و کوفیان لعنت میفرستن و میگن اگه ما اون زمان وجود داشتیم به دفاع از امام بلند میشدیم انصافا چند نفر شیعه از ایران برای دفاع از حرم حضرت زینب و امام حسین و ... به سوریه و عراق رفتن؟ایا از ایرانیان که خودشون رو شیعه دو اتیشه میدونن به اندازه یک دهم مدافعینی که از افغانستان و پاکستان و...رفتن در ائنجا حضور دارن؟در شرایطی که وهابیون حتی از ناموسشون برای اینکار مایه گذاشتن حالا هر چه قدر اینکار شنیع باشه واشتباه باشه ما شیعیان ایران چقدر همت کرده ایم؟ البته منظورم از همت مورد ذکر شده درباره وهابیها نیست.حتی در شرایطی که وهابیها با استفاده از شبکه های اجتماعی بشدت بر روی افکار کاربران تاثیر گذاشته اند و مرتب در حال جذب نیرو و شستشوی مغزی کاربران هستند ما شیعیان راحت طلب ایرانی چند تا کمپین و صفحه و... راه انداخته ایم تا به روشن کردن افکار عمومی بپردازیم؟اینکار که خطر جانی ندارد تا برای نرفتن خودمان را با دلایلی سست و سخیف توجیه کنیم.
        (

      • علی

        آقا نظر یک تمثیلی در زبان فارسی وجود داره که خدمت تون عرض میکنم . (طرف خوابه خرش راه میره ) اگر جانفشانی ها ی فرزندان شیعه نبود امروز نه عراقی بود و نه سوریه

    • شاهین

      من به عنوان یک مسلمان، این جنایات وحشیانه و اقدامات مذبوحانه رو که به نام اسلام ناب محمدی (ص) رقم می‌زنند، به شدت محکوم کرده و از آن اعلام برائت و انزجار و نفرت می‌کنم.

    • زهرا

      الحق که ای خدایا بعضی از بندگانت هنوز در عصر هجر زندگی میکنند که کمک کردن ب این بندگانت در دست خودته.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج