اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۸۹۴۱۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

واگذاری مسکن به معتادان بهبود یافته

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به واگذاری مسکن به معتادان بهبود یافته که ۵ سال از زمان پاکی آنها گذشته باشد، گفت: در سال ۹۴ در هر استان خانه‌های میان راهی برای ارائه خدمات به معتادان در فرایند درمان راه‌اندازی می‌شود.

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به واگذاری مسکن به معتادان بهبود یافته که ۵ سال از زمان پاکی آنها گذشته باشد، گفت: در سال ۹۴ در هر استان خانه‌های میان راهی برای ارائه خدمات به معتادان در فرایند درمان راه‌اندازی می‌شود.

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور شب گذشته و با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز دیداری را با تعدادی از معتادان بهبود یافته در منطقه 19 داشت.

وی در حاشیه این دیدار با تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار امیدواری کرد که شرایطی فراهم شود تا افرادی که به هر دلیلی دچار اعتیاد شده‌اند با برنامه‌های حمایتی و درمانی و تلاش خودشان بتوانند از اعتیاد رهایی و به زندگی دوباره دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور با برنامه‌ریزی مدون و مستمر و تأمین اعتبارات لازم، شرایطی را برای حمایت از معتادان بهبود یافته فراهم کرده است که از آن جمله می‌توان به تأمین اشتغال و مسکن آنها اشاره کرد.

هاشمی با بیان اینکه در فرایند درمان و بهبود معتادان از ظرفیت موسسات و مراکز خیریه استفاده می‌شود، گفت: در این بخش نیز تعداد قابل توجهی از موسسات همکاری نزدیک و مطلوبی را با مجموعه بهزیستی دارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به فرآیند درمان و همچنین شناسایی افراد معتاد گفت: در گام نخست این افراد شناسایی و در ادامه مراحل حمایتی و درمانی این افراد با حمایت خیرین و موسسات مورد نظر آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر تعدادی از تیم‌های سیار جهت شناسایی افراد معتاد و البته افرادی که تمایل به پاک شدن از اعتیاد دارند در سطح شهرها حضور فعالی دارند ضمن اینکه افرادی که دچار اعتیاد شده‌اند می‌توانند با مراجعه به مراکز سازمان بهزیستی فرآیند درمان خود را پیگیری کنند.

هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از مراکز MMT و همچنین DIC در سطح شهرها فعال هستند و این مراکز خدمات مختلفی را به معتادانی که تمایل به پاک شدن از دام اعتیاد را دارند، ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به برنامه‌های آتی سازمان بهزیستی کشور در زمینه حمایت از معتادان بهبود یافته در سال ۹۴، گفت: واگذاری مسکن به معتادانی که مدت پاکی آنها ۵ سال گذشته باشد و همچنین حمایت‌های معیشتی و تأمین اشتغال از برنامه‌های این مجموعه محسوب می‌شود.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی مراکز اجتماع‌پذیری، توانمندسازی (خانه‌های میان‌راهی) ویژه معتادان بهبود یافته گفت: در حال حاضر طرحی در راستای راه‌اندازی این مراکز به صورت پایلوت در چند استان اجرا می‌شود و بنا داریم این طرح را به صورت کشوری اجرا کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج