جاباما
۱۹۳۰۳۰
۳ نظر
۵۰۲۲
۳ نظر
۵۰۲۲
پ

شکم گردی به سبک ایرانی!

مهم نیست حركت‌تان به كدام سمت باشد؛ مهم نیست شمال می‌روید یا جنوب. مهم این است که هر جا بروید غذاهای خوشمزه‌ منتظر شماست؛ غذاهایی كه طعم به یادماندنی‌شان خاطره خوش سفرتان می‌شود.

شکم گردی به سبک ایرانی!
مجله زندگی ایده آل - ماهور نبوی‌نژاد: مهم نیست حركت‌تان به كدام سمت باشد؛ مهم نیست شمال می‌روید یا جنوب. مهم این است که هر جا بروید غذاهای خوشمزه‌ منتظر شماست؛ غذاهایی كه طعم به یادماندنی‌شان خاطره خوش سفرتان می‌شود. حال برای اینكه فرصت این تجربه‌های خوشمزه را از دست ندهید، قبل از سفر و بعد از انتخاب مقصد نگاهی به راهنمای شكم چرانی ما بیندازید.

كیش؛ درضیافت دریا

توصیه جدی من به كسانی كه كیش را برای سفر انتخاب كرده‌اند، سرعت در انتخاب است؛ یعنی برای خوردن شام یا ناهار عجله كنید. اگر كمی دیر دست به كار شوید باید زمان زیادی را در صف‌های طویل رستوران‌ها بگذرانید تا نوبت به شما برسد. در كنار رستوران‌های نامی و شناخته شده، رستوران‌های كوچك‌تری نیز وجود دارند كه بدون تشریفات ولی با غذاهایی لذیذ می‌توانند از شما پذیرایی كنند؛ به ویژه اگر به غذای دریایی علاقه دارید.

شکم گردی به سبک ایرانی!

رستوران عمو اكبر در بازارچه حافظ یكی از این پاتوق‌های خوشمزه است. برای یك شب در جزیره هم فود كورت دامون واقع در طبقه آخر مجتمع تجاری دامون را به شما پیشنهاد می‌كنیم. تراسی بزرگ با تجهیزات مدرن رستوران داری كه شب‌های تعطیل جای سوزن انداختن نیست.

مشهد؛ شهر شكموها

شکم گردی به سبک ایرانی!

زیارت مشهد با طعم خوشایند چلو ماهیچه‌هایی كه در پسران كریم، احسان یا معین درباری می‌خورید كامل می‌شود. شیشلیك شاندیز و یك وعده غذای خوشمزه دیگر در طرقبه هم سفرتان را كامل‌تر می‌كند اما برای اینكه خوراكی‌های خوشمزه مشهد را به‌طور كامل دوره كرده باشید، شوله بهارستان را هم از دست ندهید. پاتوقی قدیمی در خیابان احمدآباد كه با شوله مخصوص مشهدی و حلیم، مورد اعتماد خود مشهدی‌هاست.

بندرعباس؛ برای ماهی‌خورهای حرفه‌ای

شکم گردی به سبک ایرانی!

اگر یك ماهی‌خور حرفه‌ای هستید و از خوردن غذاهای دریایی لذت می‌برید، بهترین پاتوق شما در بندرعباس، رستوران بندر است؛ رستورانی كوچك و بدون تجملات اما پرمشتری در كنار بازار ماهی بندرعباس؛ جایی كه با تازه‌ترین ماهی‌ها از شما پذیرایی می‌كند. واحد سرو در این رستوران یك ماهی كامل است، به همین دلیل بهتر است هر ۲ نفر یك غذا سفارش دهید.

مازندران؛ انتخاب‌های بی‌پایان

سفر به شمال كشور و استان مازندران، یك ویژگی منحصر به فرد دارد. شهرها در فاصله اندكی از هم قرار دارند و در طول اقامت چند روزه خود در شمال می‌توانید به جاهای مختلف سرك بكشید و هر وعده غذا را ‌مهمان شهری یا روستایی باشید. اگر به سمت غرب استان مازندران در حركت هستید، در نزدیكی رامسر و جنگل‌های مرزی استان گیلان و مازندران ‌مهمان رستوران خانگی خاور خانم شوید؛ رستورانی كه توسط خاور خانم اداره می‌شود و با غذاهای محلی مثل مرغ شكم پر و... از شما پذیرایی می‌كند. رستوران خاورخانم یا ننه خاور در انتهای جاده كوهستانی سرولات واقع شده؛ مسیری سبز و زیبا كه فرصت خرید ترشی و سبزی را هم به شما می‌دهد.

شکم گردی به سبک ایرانی!

اگر در حوالی چالوس هستید، رستوران ژیویر را پیشنهاد می‌كنیم؛ رستورانی جنگلی در ابتدای جاده كلارآباد كه با انواع كباب ها، غذاهای محلی و فرنگی از شما پذیرایی می‌كند. فضای دلباز این رستوران لحظات خوشی را برایتان فراهم می‌كند. یادتان باشد اگر در طول اقامت‌تان در شمال، هوس قهوه كردید، قهوه دریا در جاده رویان به نوشهر انتخاب خوبی است. این كافه با تراسی مشرف به دریا قهوه‌های خوبی سرو می‌كند. البته منوی غذا هم دارد كه انتخاب بدی نیست؛ مثل بشقاب استیك یا انواع غذاها.

گیلان؛ به مهمانی پلوكبابی‌ها

خوشبختانه تعداد رستوران‌های خوب در رشت كم نیست. یك پیشنهاد همیشگی و یك انتخاب تضمین شده، پلوكبابی محرم است؛ رستورانی قدمت‌دار در بلوار امام كه در میان رشتی‌ها و ‌مهمانان رشتی‌ها شهرت دارد. اگر می‌خواهید ناهار را ‌مهمان ماهی سفید یا كباب ترش محرم باشید، دست دست نكنید. غذاهای این رستوران به دلیل درخواست بالا به سرعت تمام می‌شود و بعد از ساعت ۳ نباید انتظار غذا داشته باشید.

شکم گردی به سبک ایرانی!

اگر می‌خواهید به رستورانی امروزی‌تر بروید، زعفران را پیشنهاد می‌كنم؛ رستورانی در خیابان گلسار كه ظهرها با غذاهای محلی و شب‌ها با غذای فرنگی از شما پذیرایی می‌كند. گیلان‌گردی بدون پرسه زدن در مرداب انزلی كامل نمی‌شود. انزلی‌گردی خودتان را با یك وعده شام یا ناهار لذت بخش كنید. در این شهر ساحلی و قدیمی كه حس نوستالژی خودش را خیلی زود به ‌مهمانان منتقل می‌كند، رستوران گیلان یا نیلوفر آبی را پیشنهاد می‌كنیم. اگر هوس مرداب گردی دارید، رستوران نیلوفرآبی در وسط مرداب انتخاب خوبی است. قایق‌های كنار ساحل شما را به این رستوران می‌رسانند. در خیابان ساحلی هم رستوران نه چندان بزرگ گیلان با غذاهای دریایی و محلی میزبان شما خواهد بود.

اصفهان؛ بریان نخورده نرو

اصفهانی‌ها هم مثل مردم بقیه مناطق ایرانی، فهرستی از غذاهای محلی دارند كه در این میان فقط بریان شناخته شده است؛ آن هم با نام اشتباه بریونی. بریان غذایی لذیذ و البته سنگین است كه طی دو مرحله پخت گوشت درست می‌شود. پیشنهاد می‌كنیم بدون خوردن بریونی اصفهان را ترك نكنید. اولین جایی كه برای تجربه بریان توصیه می‌كنم بریانی اعظم است. اگر در حوالی میدان نقش جهان در حال گشت و گذار هستید، می‌توانید ناهار را ‌مهمان شعبه دروازه دولت این بریانی باشید. بریانی اعظم شعبات دیگری هم در خیابان مسجد سید و كمال اسماعیل دارد.

شکم گردی به سبک ایرانی!

اصفهان‌گردی برای مسافران در ۲ منطقه پررنگ‌تر است. یکی منطقه تاریخی و اطراف میدان نقش جهان كه برای صرف غذا در این منطقه همان رستوران‌های سنتی اطراف میدان را پیشنهاد می‌كنیم؛ مثل جارچی باشی؛ یک خانه تاریخی كه این روزها به عنوان رستوران استفاده می‌شود.

در آن سوی رودخانه و محله‌ای مثل جلفا که در آن با انبوه كافه‌های كوچك و بزرگ مواجه می‌شوید و می‌توانید كافه‌نشینی در محله تاریخی جلفا را تجربه كنید. در این بخش شهر، رستوران خوان گستر پیشنهاد خوبی است و اگر هوس غذای ایرانی ندارید، دست‌تان برای انتخاب حسابی باز است.

قشم؛ خانه‌های محلی، آشپزهای بومی

رونق سال‌های اخیر قشم و تعریف‌های زیادی كه شنیده‌اید، حتما شما را وسوسه كرده سری به این جزیره جنوبی كشور بزنید و قشم جان گرفته را ببینید. پیشنهاد می‌كنیم برای صرف غذاهای لذیذ در این رستوران‌ها به جای رستوران‌های داخل شهر قشم، سری به خانه‌های محلی بزنید.

شکم گردی به سبک ایرانی!

خانه‌هایی كه زنان قشم دست به كار شده‌اند و در آشپزخانه‌های غیر صنعتی‌شان، چند مدل غذاهای محلی مثل قلیه میگو یا ماهی و... درست کرده، در اتاق‌های خانه‌شان از شما پذیرایی می‌كنند. این خانه‌های محلی و زنان آشپز بومی در كنار قلعه پرتغالی‌ها و روستای طبل دیده می‌شوند.

یزد؛ شهر خانه‌های تاریخی

اگر قصد اقامت در خانه‌های تاریخی را كه این روزها رونق زیادی پیدا كرده‌اند دارید، یزد بهترین انتخاب است. شهری پر از خانه‌های تاریخی كه حتما یكی باب طبع شما پیدا می‌شود. اغلب این خانه‌ها از فضای حیاط خود به عنوان رستوران استفاده می‌كنند و می‌توانید غذاهای محلی یزدی مثل‌ اش شولی و قیمه مخصوص یزدی‌ها را در این رستوران‌ها امتحان كنید.

شکم گردی به سبک ایرانی!

رستوران مشیرالممالك و حمام خان در این میان شهرت بیشتری دارند. اگر هم از حال و هوای سنتی خسته شده‌اید، رستوران تالار در بلوار جمهوری را به شما توصیه می‌كنیم. رستورانی كه كمی دورتر از بافت تاریخی این شهر قرار دارد.

كاشان؛ شروعی هیجان‌انگیز

رونق بافت تاریخی كاشان در سال‌های اخیر باعث شده تا مسافران بسیاری از این شهر تاریخی دیدن كنند و ‌مهمان خانه‌های تاریخی این شهر شوند. در طول اقامت‌تان در كاشان حتما ‌مهمان یكی از سفره‌خانه‌های این شهر شوید و غذاهای سنتی كاشان، مثل شفته سماق را تجربه كنید. شفته سماق، نوعی خوراك گوشت است كه با سماق طعم دار می‌شود.

شکم گردی به سبک ایرانی!

سفره‌خانه‌های سنتی مانند مظفری و عباسی كه در خیابان علوی و در بافت تاریخی كاشان واقع شده‌اند، انتخاب‌های خوبی هستند اما در كاشان هیجان‌انگیزتر از شام و ناهار، صبحانه است. اگر در میز صبحانه هتل خود، سیب زمینی پخته با پوست دیدید، تعجب نكنید. .

شیراز؛ در هوایی بی‌مثال

حال وهوای بهار در شیراز بی‌نظیر است. شهری شاد با هوایی مطبوع كه حسابی اشتهای‌تان را باز می‌كند. خوشبختانه در این هوای دلنشین تعداد رستوران‌های خوبی كه می‌توانید در آنها شكم چرانی كنید، كم نیست. رستوران صوفی در بلوار ستارخان، سال‌هاست عنوان یكی از بهترین رستوران‌های شیراز را دارد و با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی از شما پذیرایی می‌كند. صوفی در طبقه بالای خود، دارای یك بازارچه غذاست كه با دنیایی از خوراكی‌های خوشمزه از شما پذیرایی می‌كند.

شکم گردی به سبک ایرانی!

اگر در بافت تاریخی شیراز هستید، همان جا در نزدیكی ارگ كریم‌خان، رستوران هتل پارك را به شما توصیه می‌كنیم. هتلی قدیمی با رستورانی مطلوب. طعم میگو پلوی این رستوران به این زودی‌ها از یادتان نمی‌رود.

برای شبی شاد در شیراز سری به خیابان معالی آباد بزنید و در فست فود تازه تاسیس «برمن برتو» از خودتان پذیرایی كنید. این فست‌فود فقط همبرگر دارد ولی نه همبرگری ساده و تجربه شده! همبرگر با سس پیاز و. . . را از شیراز امسال به یادگار بیاورید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خيلي خوب و هوس برانگيز بود :-)
      رستوران ارم مشهد رو جا انداختيد.
      مشهد آمديد به رستوران ارم واقع در شانديز سر بزنيد و طعم بي نظير ششليك و ماهيچه را تجربه كنيد

    • بدون نام

      قزوین هم که رفتید برین رستوران اقبالی. قیمه نثارش معرکه اس.......

    • علی

      خیلی ها آرزوی خوردن یه وعده کباب کوبیده معمولی را دارند .از این تصاویر اشتها آور نگزارید باعث مدیونی می شو این کارها باعث تبلیغ اشرافی گری میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج