اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۹۵۰۹۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

«طعم شيرين خيال» را با «مارمولك» مقايسه نكنيد

نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي طعم شيرين خيال به كارگرداني كمال تبريزي (يكشنبه ۲۳ فروردین) با حضور كارگردان، محمدعلي حسين‌نژاد، تهيه‌كننده و نادر فلاح بازيگر فيلم در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.

روزنامه آرمان امروز: كمال تبريزي كارگردان فيلم «طبقه حساس» در فرهنگسراي ارسباران گفت: اينكه «طعم شيرين خيال» را با فيلم‌هاي ديگر من همچون «مارمولك» يا «ليلي با من است» و «طبقه حساس» مقايسه مي‌كنند يا به آن فيلم‌ها ارجاع مي‌دهند از نظر من درست نيست.

«طعم شيرين خيال» را با «مارمولك» مقايسه نكنيد

نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي طعم شيرين خيال به كارگرداني كمال تبريزي (يكشنبه ۲۳ فروردین) با حضور كارگردان، محمدعلي حسين‌نژاد، تهيه‌كننده و نادر فلاح بازيگر فيلم در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد. كمال تبريزي با اشاره به اينكه سعي كرده در سينما متفاوت كار كند گفت: هيچ كدام از فيلم‌هايم شبيه هم نيستند و اين روش از علاقه من به فيلم‌سازي مي‌آيد زيرا من خواستار تفاوت در آثار هستم. كارگردان فيلم طعم شيرين خيال افزود: من هميشه به محيط زيست و هوا توجه ويژه داشتم و مي‌خواستم دراين فيلم حساسيت و اهميت آن را نشان دهم و نخستين انگيزه من براي ساخت فيلم طعم شيرين خيال اين بود كه بتوانم درباره موضوعاتي همچون محيط زيست صحبت كنم. وي ادامه داد: امروز از آلودگي هوا تا آلودگي‌هاي صوتي و امواج راديويي و حتي پارازيت‌ها در اطراف ما وجود دارد كه بسياري از آنها براي ما مضر است. من در فيلم مي‌خواستم درباره اين مسائل صحبت كنم و حتي درباره ارسال پارازيت‌ها مي‌خواستم در فيلم حرفي بزنم اما هنگام رايزني و اجرا امكان‌پذير نشد.

وي درباره ساخت فيلم در كرمان گفت: كرمان بهترين نقطه ايران براي استحصال انرژي‌هاي پاك و استفاده آن در كل كشور است و اگر در اين منطقه مزرعه خورشيدي به صورت كامل و خوب درست شود مي‌تواند بخش زيادي از انرژي نقاطي از كشور را تامين كند. تبريزي در پاسخ به سوال يكي از تماشاگران كه از وي درباره اشاره نكردن به طريقه مصرف صحيح آب در فيلم پرسيد گفت: مساله آب بسيار مهم است و امروز دانش كشاورزي و همچنين علوم تجربي به دنبال اين است كه ببيند براي هر محصول چه ميزان آب بايد هزينه شود. از طرف ديگر در تمام كشورها به دنبال آن هستند كه براي كم مصرف كردن آب برنامه‌ريزي‌هاي مناسبي انجام بدهند. وي ادامه داد: اگر ما در فيلم طعم شيرين خيال مي‌خواستيم به صورت جزئي وارد چنين مسائلي شويم فيلم بسيار طولاني مي‌شد. در فيلم هدف ما توجه به رفتار فردي آدم‌ها بود و اينكه نشان دهيم كه رفتار تك‌تك ما و همه افراد چگونه مي‌تواند به اكوسيستم ضربه بزند.

وي ادامه داد: امروز رفتار ما چه در زندگي شهري و چه در رفتار با طبيعت خيلي درست نيست و حتي بسيار مي‌بينيم كه امروز انسان اثرات زيست محيطي خطرناكي از خود برجا مي‌گذارد و حتي با وجود آنكه گروهي براي حفاظت از طبيعت تلاش مي‌كنند اما باز هم مي‌بينيم كه بعضي‌ها به طبيعت مي‌روند و گونه‌هاي نادر حيواني و گياهي را شكار مي‌كنند يا از بين مي‌برند. اين امر ناشي از يك جنون ناپيدا و حتي شايد يك بيماري رواني است. كارگردان فيلم پاداش در پاسخ به اين سوال كه رابطه دو شخصيت اصلي فيلم طعم شيرين خيال كمي غير متعارف است گفت: گروس (شهاب حسيني) فردي است كه به محيط زيست حساسيت بسيار زيادي دارد و درباره تمامي اين مسائل دغدغه دارد و شخصيت اصلي ما در فيلم نيز گروس است هر چند شايد در طول فيلم زياد ديده نشود و ما بيشتر شيرين (نازنين بياتي) را ببينيم به همين دليل وقتي وي با فردي رابطه برقرار مي‌كند اين رابطه نيز شايد كمي غير متعارف باشد.

تبريزي با اشاره به اينكه نمي‌خواستيم اين فيلم خيلي طنز باشد گفت: اينكه طعم شيرين خيال را با فيلم‌هاي ديگر من همچون مارمولك يا ليلي با من است و طبقه حساس مقايسه مي‌كنند يا به آن فيلم‌ها ارجاع مي‌دهند از نظر من درست نيست زيرا هر فيلم يك اثر مستقل است و من نيز تلاش دارم در هر فيلمم اثري متفاوت خلق كنم. وي ادامه داد: من در همه فيلمهايم به‌دنبال اين بودم كه فيلم با مخاطب ارتباط برقرار كند زيرا از نظر من سينما با مخاطب زنده است و هر فيلم وقتي ساخته مي‌شود بايد توسط مخاطبان ديده شود. محمدعلي حسين‌نژاد تهيه‌كننده فيلم نيز گفت: مضمون اين فيلم براي من بسيار اهميت داشت زيرا معتقدم امروز سينما بايد به مقوله‌هاي حياتي همچون محيط زيست توجه زيادي كند. زيرا فجايع محيط زيستي و همچنين رفتارهاي خشونت‌آميزي كه ما با يكديگر داريم امروز گسترش پيدا كرده است.

تهيه‌كننده طعم شيرين خيال با اشاره به اينكه امروز دايره مضاميني كه سينماي ايران به آن مي‌پردازد بسيار محدود شده است گفت: امروز فيلم‌ها بسيار شبيه هم شده‌اند و اكثرا در مكانهاي يكسان ساخته مي‌شود لذا ما تلاش كرديم كه فيلمي متفاوت بسازيم. وي در پاسخ به سوالي درباره پيام‌هاي زيست محيطي فيلم گفت: از ابتدا ما نمي‌خواستيم كه فيلم به صورت مستقيم اطلاعات زيست محيطي بدهد بلكه سعي كرديم با يك داستان روان و ساده به اهميت محيط زيست و حساسيت آن نيز بپردازيم. حسين‌نژاد افزود: در فيلم نيز خواستيم نشان دهيم اينكه ما محيط زيست و زمين را به عنوان اشيايي بي‌جان مي‌دانيم كه فقط مي‌توانيم از آن استفاده كنيم و آن را دور بيندازيم تفكر غلطي است زيرا همه بخش‌هاي طبيعت و زمين هوشمند هستند و حتي امروز ثابت شده است كه آنها مي‌شنوند و به صداها و همچنين حس‌ها واكنش نشان مي‌دهند.

تهيه‌كننده طعم شيرين خيال با اشاره به بازي خوب بازيگران فيلم گفت: حضور نادر فلاح كمك و نقش زيادي در ساخته شدن اين فيلم داشت و وي با بازي خوب خود به ساخته شدن شخصيت پدر شيرين (نازنين بياتي) كمك زيادي كرد. نادر فلاح بازيگر فيلم نيز با اشاره به اهميت فيلم گفت: هر چند من مي‌خواستم درباره بازيگري صحبت كنم اما به نظر من يك مسائلي از بازيگري بسيار مهم‌تر است و بازيگري شغلي است كه بايد در خدمت ساير مسائل انساني باشد و من به اين حرف اعتقاد دارم و حتي آن را در كلاس‌هاي درسي نيز بيان كردم. فيلم سينمايي طعم شيرين خيال به كارگرداني كمال تبريزي با بازي شهاب حسيني، نازنين بياتي و نادر فلاح هم‌اكنون در سينما‌هاي كشور در حال اكران است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج