۱۹۵۱۷
۷ نظر
۷۱۰۹
۷ نظر
۷۱۰۹
پ

محتوای حمایت‌شده

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

حتما شما هم افرادی را دیده‌اید که لاله هر ۲ گوش آن‌ها و در موارد نادری لاله یک گوش‌شان برجسته‌تر از حد معمول است؛ بهتر است بدانید این مسئله یا جنبه ارثی دارد یا در اثر ضربه رخ می‌دهد، اما این مشکل با انجام جراحی زیبایی گوش قابل حل است.

برترین‌ها: گوش‌ها یکی از تاثیرگذارترین اجزای صورت در زیبایی چهره هستند و اگر گمان می‌کنید گوش‌ها زیر مو‌ها پنهان می‌شوند و در زیبایی چهره‌تان نقشی ندارند سخت در اشتباه هستید. حتما شما هم افرادی را دیده‌اید که لاله هر ۲ گوش آن‌ها و در موارد نادری لاله یک گوش‌شان برجسته‌تر از حد معمول است؛ بهتر است بدانید این مسئله یا جنبه ارثی دارد یا در اثر ضربه رخ می‌دهد. متاسفانه در کودکی این مسئله سوژه مناسبی برای تمسخر همبازی‌هاست و عواقب این مسئله اعتماد به نفس نداشتن در فرد و ایجاد مشکل در روابط اجتماعی حال و آینده اوست.

ولی جای هیچ نگرانی نیست زیرا این مشکل هم مانند سایر نقایص زیبایی قابل اصلاح و ترمیم است. اتوپلاستی (جراحی زیبایی گوش) راه‌حل آن است؛ جراحی ساده و پیش‌پا افتاده‌ای که اعتماد به نفس از دست رفته را برمی‌گرداند.

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

برای مشاوره و اطلاع از هزینه کلیک کنید.

گوش‌های بزرگ یا...؟

تمامی گوش‌های طبیعی زیبا هستند ولی مهم‌ترین فاکتور در زیبایی گوش‌ها هماهنگی آن‌ها با سر و صورت است. اغلب افراد ترجیح می‌دهند، گوش‌های‌شان نزدیک به سرشان باشد و از حد ابرو تا قاعده بینی ادامه یابد. اگر یک گوش به‌طور کامل رشد نکرده باشد نیاز به جراحی دارد.

اگر گوش کامل رشد نکند غضروف و لاله گوش حالت طبیعی ندارند و نیاز به بازسازی دارند ولی آنچه خیلی شایع است گوش‌هایی هستند که نسبتا جلوتر از حالت طبیعی در صورت قرار گرفته‌اند و به نظر بزرگ می‌آیند در حالی که این گوش‌ها معمولا اندازه طبیعی دارند ولی به لحاظ ژنتیک یا رشد کافی نکردن به طرف عقب نرفته‌اند و بیشتر در معرض دید هستند که در عوام به آن‌ها «بلبله گوش» یا «گوش برجسته» می‌گویند که این نحوه رشد نکردن یا فرم طبیعی گوش را با یک جراحی ساده می‌توان برطرف کرد و گوش را که مرتب در معرض دید قرار دارد با تغییراتی در غضروف گوش اصلاح کرد و گوش را به ۲ طرف پشت سر انتقال داد که حدود یک تا ۲ سانتی‌متر با خود جمجمه فاصله داشته ولی در همان محل طبیعی خود قرار می‌گیرد.

بازسازی گوش‌ها

اصولا گوش‌ها در چند مورد نیاز به ترمیم و جراحی پیدا می‌کنند؛ اول گوش‌هایی که برجسته هستند معمولا اندازه طبیعی دارند ولی نسبت به سر برجسته‌تر قرار می‌گیرند. این نقص که در اصطلاح بلبلی گفته می‌شود می‌تواند در یک گوش یا هر ۲ آن‌هادیده شود. دوم گوش‌هایی که با هم تقارن ندارند در واقع لاله یک گوش نسبت به گوش دیگر کوچک‌تر یا بزرگ‌تر است یا نقص خفیف دارد.

دسته دیگری از گوش‌ها که نیاز به ترمیم دارند گوش‌هایی هستند که به لحاظ مادرزادی لاله گوش در آن‌ها تشکیل نشده و ممکن است با نقایص مجرا و شنوایی گوش همراه باشند و در آخر گوش‌هایی که لاله گوش در آن‌ها آسیب دیده یا کنده شده یا در اثر ضربه (کشتی‌گیران) یا سوختگی کنده شده، سرمازدگی یا پارگی نرمه در اثر استفاده از گوشواره‌های سنگین یا کشیده شدن ناگهانی گوشواره به وجود آمده است که این موارد مورد بازسازی قرار می‌گیرند.

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

نترسید، درد ندارد

عمل زیبایی گوش با ۳ روش بی‌حسی موضعی، نیمه‌بی‌هوشی و بی‌هوشی قابل انجام است و در مورد نحوه جراحی با بیمار صحبت می‌شود. بی‌هوشی تنها راه این عمل نیست. در روش بی‌حسی موضعی از محلول‌های بی‌حس‌کننده و موضعی مانند لیدوکایین استفاده می‌شود و این ماده تنها در محلی که جراحی صورت می‌گیرد تزریق می‌شود و به این صورت لاله گوش بی‌حس می‌شود و بیمار دردی احساس نمی‌کند ولی داروی بی‌حسی تنها درد را از بین می‌برد و شاید ترس در بیمار باقی بماند. ولی در روش نیمه بی‌هوشی علاوه بر بی‌حسی لاله گوش، دارو‌های ضداضطراب و ضد درد به بیمار تزریق می‌شود. این دارو‌ها فرد را به خواب عمیق فرو می‌برد و در روش بی‌هوشی همانند سایر عمل‌ها بیمار در بی‌هوشی کامل تا پایان عمل به سر می‌برد.

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

فقط با چند بخیه

روش عمل در گوش‌های برجسته به این صورت است که ما از پشت گوش شروع به جراحی می‌کنیم و محل برش ما پشت لاله گوش است. ابتدا باریکه نازکی از پوست پشت گوش برداشته می‌شود سپس برای خواباندن غضروف و نزدیک کردن آن به سر و همچنین برای جلوگیری از برگشت غضروف لاله گوش به حالت اولیه، پشت غضروف را در قسمت‌های لازم تراشیده و با کمک بخیه‌های دائمی چند چین ایجاد می‌کنیم و در آخر برش پوستی را می‌دوزیم و از آنجا که محل برش پشت گوش است بعد از عمل، جای برش قابل دید نیست و هدف اصلی نزدیک کردن لاله‌های گوش به سر و قرینه‌بودن آن‌هاست. اگر تنها یک گوش مشکل داشته باشد می‌توان با نزدیک کردن آن به سر و همانندسازی با گوش دیگر تقارن لازم را بین هر ۲ گوش ایجاد کرد.

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

عوارضی بسیار کم

عمل جراحی گوش عمل سنگینی نیست ولی بهتر است توسط متخصص جراحی گوش انجام شود که در این رشته تجربه کافی داشته باشد، زیرا در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی پیش بیاید، به طور مثال ممکن است فرم گوش به حالتی که دلخواه است درنیاید یا خیلی باریک یا پهن شود یا مقداری جلو بماند یا زیادی به عقب برگردد یا برش‌هایی که بر غضروف گوش می‌دهیم از بیرون حالت برجسته روی غضروف ایجاد کند که دید داشته باشد.

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

در سن پایین عمل کنید

بهترین زمان برای برطرف ساختن کل نقایص مادرزادی صورت قبل از سنین دبستان است. زیرا این بچه‌ها در مدرسه امکان دارد توسط بچه‌های دیگر مورد تمسخر قرار بگیرند و اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. در نتیجه بهتر است قبل از این‌که بچه به محیط مدرسه وارد بشود این عمل زیبایی را انجام دهد تا دچار آسیب‌های روحی- روانی نشود.

برخی والدین به اشتباه گمان می‌کنند اگر از روش‌هایی مانند بستن گوش با چسب یا با وسیله‌ای دیگر استفاده کنند می‌توانند نقایص مادرزادی گوش فرزندان خود را برطرف کنند در حالی که این روش‌ها کاربردی نیست شاید بتوان با روش‌هایی مانند جراحی کوچک یا سوهان زدن غضروف در ماه‌های اول تولد تا حدودی نقایص گوش نوزاد را برطرف کرد. ولی این روش‌ها در ســنین بــالاتر کـاربردی ندارند و در مواردی اگر بستن گوش‌ها سفت باشد باعث ایجاد خونمردگی و بدشکلی گوش‌ها در کودک می‌شود و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

توصیه‌های بعد از عمل

  • بیمار چند ساعت پس از عمل مرخص می‌شود.
  • پانسمان بعد از عمل تا ۵ روز روی گوش‌ها باقی می‌ماند و در درجه اول بهداشت محل زخم توصیه می‌شود.
  • شست‌وشوی مرتب زخم و استفاده از کرم‌های آنتی‌بیوتیک که پس از عمل به بیمار داده می‌شود از نکات اولیه پس از عمل هستند که رعایت آن‌ها توصیه می‌شود.
  • طی هفته اول بعد از برداشتن پانسمان بیمار به طور شبانه‌روزی از هدبند استفاده می‌کند که البته بهتر است هر ۳-۲‌ساعت حدود نیم ساعت هدبند را بردارد. هفته دوم شب‌ها از هدبند استفاده می‌کند و در طول روز ضرورتی به استفاده از هدبند نیست.
  • خونمردگی و تورم ناشی از عمل هم پس از مدت کوتاهی برطرف می‌شود.
  • اغلب به بیماران توصیه می‌شود، پس از جراحی تا ۲ هفته افراد به پشت بخوابند تا به گوش‌های‌شان فشار نیاید، برخی از افرادی که تحت جراحی زیبایی لاله گوش قرار می‌گیرند ممکن است احساس کنند غضروف به مقدار لازم به سمت عقب کشیده نشده است در این‌گونه موارد می‌توان یک جراحی کوچک ثانویه برای رضایت بیشتر بیمار انجام داد.
  • درد ناشی از عمل با قرص‌های مسکن کنترل می‌شود.

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

مجموعه زیبایی اولینا

دکتر طاهر عرفانی متولد ۱۳۵۳، فارغ التحصیل دانشکده علوم‌ پزشکی شهید بهشتی، در مقطع عمومی و دانشکده علوم پزشکی تهران در مقطع تخصص جراحی عمومی، دارای ۱۰ سال سابقه در جراحی های زیبایی اعم از جراحی زیبایی بینی، جراحی پلک(بلفاروپلاستی)، جراحی زیبایی گوش(اتوپلاستی) و انواع جراحی‌های زیبایی بدن هستند.

روزهای ویزیت شنبه‌ها و دوشنبه ها ساعت ۱۶-۱۸ با هماهنگی قبلی

برای مشاوره و اطلاع از هزینه کلیک کنید.

 

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۹۱۱۲۱۰۰۱۳

۰۹۳۹۱۴۱۴۱۲۹

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

نمونه خدمات مجموعه زیبایی اولینا را از اینستاگرام دنبال کنید.

@evelina_medical_beauty

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

خیابان شریعتی ٬بالاتر از پل سیدخندان ٬ خیابان مجتبایی ٬ بن بست سراب پلاک ۲۶ طبقه سوم واحد ۵

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دوبارعمل کردم

      عمل نکنید که پشیمون میشد من دوبار عمل کردم پشیمونم بار اول پیش هیربد بهنام عمل کردم غضروف های گوشمو برداشت فرم گوشم زشت شد بار دوم رفتم پیش محمدعلی اکبری که اونم بیشتر غضروف برداشت خرابترش کرد خدا میدونه چقدر پشیمونم باید اعتماد به نفسمو بالا میبردم

    • بدون نام

      چقدر اینجا تبلیغ زیبایی میشه ، بازار مده

    • نرگس رخیصی

      ولی من وقتی که بچه بودم رفتم دکتر گفت باید بزرگ بشه تا بشه عملش کرد منم ۱۴ سالگی عمل کردم و تا حدی هم راضی بودم ولی واقعا چیزهایی که اینجا گفته شده در مورد من صحیح نبوده من باید به مدت سه ماه به طور شبانه روزی هد بند میبستم و شب های اول از درد زیاد حتی نمیتونستم به پشت هم بخوابم و نشسته میخوابیدم و مدت پانسمانم هم دوهفته بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام ببخشیدشماچندساله عمل کردین؟

    • ایلیا رستمی

      خیلی بده یکم اینو خوب کنید

    • نگار

      کسی عمل کرده؟دکتو تو اهواز معرفی کنین

    • بدون نام

      کاشکی منم میتونستم عمل کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج