۱۹۵۲۲۷
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

تجاوز به دو زائر ایرانی بر اساس فتوا بوده است

ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با صدور بیانیه‌ای اقدام کریه تعرض ماموران امنیتی عربستان سعودی به دو نوجوان ایرانی را محکوم کرده و خواستار پیگیری این موضوع در شورای حقوق بشر سازمان ملل شد.

خبرگزاری ایسنا: ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با صدور بیانیه‌ای اقدام کریه تعرض ماموران امنیتی عربستان سعودی به دو نوجوان ایرانی را محکوم کرده و خواستار پیگیری این موضوع در شورای حقوق بشر سازمان ملل شد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، اخبار تعرض ماموران امنیتی عربستان سعودی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده را بسیار تاسف بار، خطرناک و نگران‌کننده می‌داند؛ به‌ویژه آنکه این اقدام بر اساس عقاید اعلام شده از سوی یکی از شیوخ و امامان جماعت جده که با عنوان فتوا بیان شده، صورت گرفته و نشان می‌دهد که وی اینگونه اقدامات را نه‌تنها غیراسلامی و غیرقانونی نمی‌داند، بلکه آن را مجاز و قابل قبول اعلام کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که ما نمی‌توانیم حادثه تاسف‌بار فرودگاه جده را صرفا یک اتفاق تخلف‌آمیز یک یا دو مامور امنیتی تلقی کنیم، چرا که از قرائن برمی‌آید که با یک روند سیستماتیک و بسیار خطرناک مواجه هستیم.

از این رو، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از دولت عربستان سعودی می خواهد که علاوه بر پایبندی به تعهدات اسلامی خود نسبت به زائران بیت الله الحرام، با توجه به کنوانسیون بین المللی حقوق کودک، تعهدات بین المللی خود را نیز محترم شمارد و فراتر از دو مامور خاطی، با همه کسانی که انجام اینگونه افعال را در جامعه عربستان تبلیغ، ترویج و حمایت می‌کنند برخورد قاطع و پیشگیرانه داشته باشد.

ستاد حقوق بشر همچنین از شورای حقوق بشر سازمان ملل انتظار دارد که قویا مانع از تکرار و گسترش این اقدامات شود تا مبادا به سایر نقاط جهان نیز توسعه پیدا کند. این شورا همچنین باید در خصوص پیگیری‌های قانونی چه در چارچوب منشور سازمان ملل و اعلامیه حقوق بشر و چه در چارچوب نقض شدن تعهدات کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک و به‌خصوص مواد مربوط به اشاعه نفرت، نابردباری و تجاوز به کودکان، اقدام قاطع بعمل آورد.

همچنین طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران بر اساس مواد ۴۴ و ۴۵ کنوانسیون بین المللی حقوق کودک این حق را برای خود محفوظ می داند که این حادثه خطرناک و کریه را از طریق مکانیزم های بین المللی به طور قاطع پیگیری کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقایون محترمی که مردم را جو زده و نژاد پرست می خوانند لطفا متن بالا را با دقت بخوانند.فتوا بوده نه تخلف ساده چند نفر و امکان تکرار هم وجود دارد.تاجیکستان زودتر از ما و خیلی محترمانه واکنش نشان داد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج