۱۹۷۳۶۰
۱ نظر
۵۰۲۵
۱ نظر
۵۰۲۵
پ

بزرگترین چرخ و فلک های دنیا +عکس

قریبا تمام شهربازی‌های جهان یک چرخ‌ فلك‌ دارند. اما این چرخ فلک‌های آرام به یک جذابیت گردشگری نیز تبدیل شده‌اند. منظره بالای چرخ فلک هرچند ترسناک ولی بسیار دیدنی است!

فرادید: تقریبا تمام شهربازی‌های جهان یک چرخ‌ فلك‌ دارند. اما این چرخ فلک‌های آرام به یک جذابیت گردشگری نیز تبدیل شده‌اند. منظره بالای چرخ فلک هرچند ترسناک ولی بسیار دیدنی است!

بزرگترین چرخ و فلک های دنیا +عکس

به نقل از یواس‌ای تودی، یک چرخ فلک ۴۵ متری سال‌ها است در «نیوی پیِر» شیکاگو می‌چرخد و نام آن Ferris Wheel است. این نام از سازنده آن جرج فریس گرفته‌شده است. او مهندسی بود که اولین بار چرخ فلک را طراحی کرد. چرخ فلکی که او طراحی کرد ۸۰ متری ارتفاع داشت و نماد نمایشگاه بین‌المللی کلمبیا در سال ۱۸۹۳ میلادی در شیکاگو بود.

چرخ‌ فلك‌‌های غول‌پیکر

تمامی چرخ فلک‌ها امروزه (در زبان انگلیسی) با نام فریس ویل شناخته می‌شوند، اما به چرخ‌ فلک‌های غول‌پیکر اصطلاحا «چرخ دیدبان یا نظاره‌گر» نیز گفته می‌شود. ابعاد برخی از آن‌ها بسیار بزرگ است. در ادامه با پنج چرخ فلک بزرگ ایالات‌متحده آشنا خواهید شد.

۵. چرخ فلک ساحل میرتل، کارولینای جنوبی - ۵۷ متر

این چرخ فلک در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد. چشم‌انداز ساحل و شهر از بالای این چرخ فلک بسیار دیدنی است. مانند چرخ فلک‌های غول‌پیکر دیگر، این چرخ فلک نیز دارای کابین‌های با قابلیت کنترل دما است. البته چرخش این چرخ فلک از موارد دیگر بیشتر است، اما به قدری نیست که مسافران خود را اذیت کند! هر دور سوار شدن بر این چرخ فلک برابر با سه بار چرخش به طول ۹ دقیقه است.

بزرگترین چرخ و فلک های دنیا +عکس

۴. چرخ فلک کوه‌های گریت اسموکی، تِنسی - ۶۱ متر

تا هشت نفر در هر کابین جای می‌گیرند. این چرخ فلک در سال ۲۰۱۳ کار خود را شروع کرد. نورپردازی آن نیز بسیار دیدنی است. برای هیجان بیشتر، کابین‌های VIP با اتاق تمام شیشه ساخته شده است، به شکلی که حس پرواز را تداعی می‌کند.

بزرگترین چرخ و فلک های دنیا +عکس

۳. تگزاس استار، دالاس - ۶۴ متر

ستاره تگزاس در سال ۱۹۸۵ شروع به کار کرد سال‌ها عنوان بزرگترین چرخ فلک را یدک می‌کشید. تنها چرخ فلک غول‌پیکری است که تمام سال فعالیت نمی‌کند. ستاره تگزاس تنها در فصل پاییز و آن هم برای مدتی محدود باز می‌شود. این چرخ فلک ۴۴ کابین دارد و ۲۶۴ نفر همزمان می‌توانند سوار آن شوند.

بزرگترین چرخ و فلک های دنیا +عکس

۲. اورلندو آی؛ اورلندو، فلوریدا - ۱۲۲ متر

«چشم اورلندو» تقریبا دو برابر اندازه چرخ فلک ستاره تگزاس است. سرعت چرخش آن تقریبا با چرخ فلک خواهر خود در لندن برابر است. این چرخ فلک ۳۰ کابین دارد و در هر کابین ۱۵ نفر جای می‌گیرد. هر دور این چرخ فلک ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. سرعت چرخش آن آن‌قدر آهسته است که نیازی نیست برای سوار و پیاده شدن افراد بایستد.

بزرگترین چرخ و فلک های دنیا +عکس

۱. های رولر، لاس‌وگاس - ۱۶۷.۶ متر

لاس‌وگاس سال ۲۰۱۴ صاحب بزرگترین چرخ فلک ایالات‌متحده و جهان شد. کابین‌های بزرگ آن می‌تواند ۴۰ نفر را در خود جای دهد. افراد می‌توانند بر روی صندلی بنشینند یا همان ایستاده از مناظر زیبای شهر وگاس لذت ببرند. چشم‌اندازی در دل آسمان که نمای شهر و کوه‌های اطراف را به مسافران خود هدیه می‌دهد.

بزرگترین چرخ و فلک های دنیا +عکس

به زودی بزرگترین چرخ فلک جهان نیز ساخته خواهد شد. «چرخ فلک نیویورک» یا ۱۹۲ متر ارتفاع قرار است به زودی عنوان بزرگترین چرخ فلک جهان را از آن خود کند. زمان افتتاح آن در سال ۲۰۱۷ خواهد بود. چشم‌اندازی شهر نیویورک و به ویژه محله منهتن قطعا گردشگران زیادی را جذب خواهد کرد. گفته‌ها حاکی از این است که هر دور این چرخ فلک ۳۸ دقیقه طول خواهد کشید و همزمان ۱۴۰۰ نفر می‌توانند سوار آن شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من شهربازی لاس و گاس رو رفتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج