۲۰۰۳۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

افزایش قیمت خودورهای لوکس طی ۱۰ روز

به طور میانگین قیمت خودروهای لوکس طی ۱۰ روز گذشته حدود ۱۸ میلیون تومان افزایش یافته است.

خبرآنلاین: به طور میانگین قیمت خودروهای لوکس طی ۱۰ روز گذشته حدود ۱۸ میلیون تومان افزایش یافته است.

طی ۱۰ روز گذشته به دلیل عرضه کم خودروهای خارجی بازار این نوع خودروها با جهش قیمتی بی سابقه‌ای مواجه شده است به طوری که برخی از خودروها تا ۳۰ میلیون تومان نیز افزایش قیمت داشته‌اند.

هیوندای آی.ایکس ۵۵ که حدود ۱۰ روز قبل با قیمت ۹۸ میلیون تومان فروخته می شد این روزها شاهد گرانی ۱۲ میلیون تومانی بوده و از ۹۸ میلیون تومان به ۱۱۰ میلیون تومان تغییر قیمت داده است.

این درحالی است که طی سه ماه اخیر قیمت هیوندای آی.ایکس ۵۵ حدود ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گران شده است. قبل از گرانی های پی درپی بازار خودروهای وارداتی هیوندایی IX۵۵ در بازار با قیمت ۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دست به دست می شد.

از سویی دیگر، طی یک هفته اخیر قیمت خودرو لکسوس آر.ایکس در بازار با افزایش ۸۰ میلیون ریالی روبرو شده است.

این خودرو که تا چندی قبل با قیمتی معادل ۱۷۲ میلیون تومان دست به دست می شد این روزها بهای خود را به مرز ۱۸۰ میلیون تومان رسانده است.

بر اساس این گزارش، خودرو لکسوس آر.ایکس که حدود سه ماه گذشته و قبل از آغاز روند صعودی قیمت دلار با قیمتی حدود ۱۴۳ میلیون تومان معامله می شد این روزها به بهایی برابر با ۱۸۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

با گرانی اخیر لکسوس، مجموع افزایش قیمت این خودرو در بازار وارداتی ها از ابتدای سال جاری تا کنون به مرز ۴۴ میلیون تومان رسید چرا که این خودرو در ابتدای امسال قیمتی حدود ۱۳۶ میلیون تومان داشت.

همچنین طی ۱۰ روز اخیر قیمت خودرو ماکسیما اتومات در بازار آزاد خودرو بیش از ۱۳۵ میلیون ریال افزایش یافته است.

پس از عرضه ماکسیمای اتومات با پلاک ۹۱ در بازار، بهای این خودرو با جهش چشمگیر قیمت روبرو شد و به یک باره از ۴۸.۵ میلیون به ۶۲ میلیون تومان رسید.

بهای این خودرو قبل از گرانی های اخیر در بازار حدود ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که پس از تجربه گرانی ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی در حال حاضر بهای این خودرو به ۶۲ مییلون تومان رسیده است.این خودرو در ابتدای امسال قیمتی حدود ۳۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان داشت.

از سویی دیگر، طی ۱۰ روز اخیر نیز قیمت خودرو بی.ام.و ایکس ۶ در بازار حدود ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت . بر اساس این گزارش، بی.ام.و ایکس ۶ که تا چندی قبل بهایی حدود ۳۲۰ میلیون تومان داشت هم اکنون در بازار به الماسی نایاب تبدیل شده به طوری که در صورت پیدا شدن حدود ۳۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود.

افزایش قیمت خودورهای لوکس طی 10 روز

این درحالی است که گفته می شود افزایش نرخ ارز از یک سو و و جو روانی حاصل از اخبار متناقض و تایید و تکذیب های محدودیت و توقف ثبت سفارش واردات از امارات از سوی دیگر در کنار رونق احتکار و دلالی برخی افراد در بازار وارداتی ها تاثیر خود را گذاشته و پس از مدت ها زمینه گرانی دوباره این خودروها را به وجود آورده است.

مجموع این عوامل باعث افزایش افسارگسیخته قیمت خودروهای وارداتی شد به طوری که بهای خودروهای لوکس به طور میانگین حدود ۱۸ میلیون تومان نسبت به ۱۰ روز گذشته افزایش نشان می دهند.

این در شرایطی است که تاکنون واردات خودرو به کشور با نرخ دولتی انجام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج