۲۰۳۱۱۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

قرص برنج ۶۳۶ نفر را کشت

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی، از کاهش ۶.۴ درصدی مرگ در کشور بر اثر مسمومیت با سم طی سال گذشته(۱۳۹۳) و نیز جان باختن ۶۳۶ نفر به علت مصرف قرص برنج خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: از کاهش ۶.۴ درصدی مرگ در کشور بر اثر مسمومیت با سم طی سال گذشته(۱۳۹۳) و نیز جان باختن ۶۳۶ نفر به علت مصرف قرص برنج خبر داد.

مرگ ومیر ناشی از مسمومیت با سم در سال گذشته در کشور با کاهش مواجه بوده است.

در این مدت یکهزار و ۳۰ نفر شامل ۶۶۳ مرد و ۳۶۷ زن بر اثر مسمومیت با سم جان خود را از دست داده اند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که آمار تلفات مسمومیت با سم یکهزار و ۱۰۱ نفر بود، ۶.۴ درصد کاهش یافته است.

همچنین در سال گذشته استان های تهران با ۲۶۷، مازندران با ۱۰۰ و فارس با ۷۷ فوتی بیشترین و استان های بوشهر با سه، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و یزد هر کدام با چهار و استان های سمنان و سیستان وبلوچستان هر کدام با پنج فوتی کمترین آمار تلفات را داشته اند، ضمن آنکه استان خراسان جنوبی هیچ مرگی بر اثر مسمومیت با سم نداشته است.

* ۶۱ درصد تلفات مسمومیت مربوط به قرص برنج است

طی سال گذشته(۱۳۹۳) در بین سموم آنچه بیشترین سهم را در مرگ افراد داشته قرص برنج است، به نحویکه در این مدت ۶۱.۷ درصد از کل تلفات مسمومیت با سم را به خود اختصاص می دهد، پس از آن به ترتیب سموم دفع آفات نباتی، الکل، سیانور و جونده کش ها در رتبه های بعدی مرگ بر اثر مسمومیت با سم قرار می گیرند.

بر این اساس در سال گذشته ۶۳۶ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۶۶۱ نفر بود، ۳.۸ درصد کاهش یافته است. در این مدت ۳۷۶ مرد و ۲۶۰ زن بر اثر مصرف قرص برنج جان باخته اند، این در حالیست که تعداد مردان فوت شده بر اثر مصرف قرص برنج در سال ۱۳۹۲، ۳۸۲ و تعداد زنان ۲۷۹ نفر بود.

همچنین در سال گذشته استان های تهران با ۱۹۵، مازندران با ۹۵ و گیلان با ۵۵ فوتی بیشترین تلفات مسمومیت با قرص برنج را داشته اند.

در پنج سال گذشته نیز (۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳) بر اساس آمارهای موجود پنج هزار و ۲۳۰ نفر بر اثر مسمومیت با سم جان خود را از دست داده اند که بیشترین آن مربوط به سال ۱۳۹۲ با یکهزار و ۱۰۱ فوتی و کمترین آن با ۹۹۱ فوتی مربوط به سال ۱۳۹۰ است.

اما در این مدت تلفات ناشی از مسمومیت دارویی در کشور با رشد ۴.۱ درصدی مواجه بوده و این آمار از ۷۴۷ فوتی در سال ۱۳۹۲ به ۷۷۸ فوتی(۵۰۴ مرد و ۲۷۴ زن) در سال گذشته رسیده است.

در سال گذشته استان های تهران با ۲۱۵، فارس با ۱۵۸ و کرمانشاه با ۵۷ فوتی بیشترین آمار تلفات ناشی از مسمومیت دارویی را داشته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بر اثر مسمویت جان خود رو از دسن ندادن.
      خودکشی کردن.
      خ و د ک ش ی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم میخواستم همینو بگم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج