۲۰۴۹۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بازیگران زن سینما با پولشان چه کار می کنند؟

كي از دغدغه‌هاي اين روزهاي اكثر جوانان اين است كه اندك سرمايه خود را در چه كاري پس‌انداز كنند تا ارزش پول‌شان مثل برق و باد كم نشود. آن‌ها نمي‌خواهند يك شبه ره ۱۰۰ ساله بروند و ثروتمند بشوند بلكه مي‌خواهند ارزش پول خود را كمي بيشتر كنند.

بازیگران زن سینما با پولشان چه کار می کنند؟

برترین ها: يكي از دغدغه‌هاي اين روزهاي اكثر جوانان اين است كه اندك سرمايه خود را در چه كاري پس‌انداز كنند تا ارزش پول‌شان مثل برق و باد كم نشود. آن‌ها نمي‌خواهند يك شبه ره 100 ساله بروند و ثروتمند بشوند بلكه مي‌خواهند ارزش پول خود را كمي بيشتر كنند. به همين دليل است كه از كارگر، مهندس، خانه‌دار گرفته تا تاجري كه سال‌هاست دستش در كار تجارت است به فكر خريد سكه و ارز افتاده‌اند اما نوسانات اين بازار هيجان و استرس را به اين گروه وارد كرده و برخي را از اين‌شيوه پس‌اندازكردن پشيمان كرده است. در ميان اين گروه‌ها مشتاق شديم تا بدانيم بازيگرها و هنرمندان جوان نيز به خريد و فروش سكه علاقه‌مند شده‌اند و تب خريد سكه آن‌ها را هم گرفته است يا نه! شنيدن نظرات چند بازيگر جوان درباره نحوه پس‌انداز كردن سرمايه‌شان خالي از لطف نيست.


بازیگران زن سینما با پولشان چه کار می کنند؟

ريسك كردم و در يك شركت سرمايه‌گذاري كردم

خاطره اسدي: «من تا ۲، ۳ سال پيش اصلا به پس‌انداز و سرمايه‌گذاري فكر نمي‌كردم و همه درآمدم را خرج مي‌كردم اما كم‌كم خانواده و دوستان خيلي نصيحتم كردند و گفتند حيف است تو كه اين‌قدر زحمت مي‌كشي و كار مي‌كني همه پول‌هايت را خرج كني. به خصوص پدرم خيلي با من صحبت كرد و كمكم كرد. او به من ياد داد، چگونه پس‌انداز كنم و جلوي خرج‌هاي اضافه‌ام را بگيرم. پس‌اندازهايم ذره‌ذره بيشتر شد و بعد به اين فكر كردم كه حالا با آن‌ها چه كار كنم. باز هم پدرم به دادم رسيد و بهم ياد داد پس‌اندازهايم را سرمايه‌گذاري كنم. من بيشتر پس‌اندازم را در يك شركت واردات و صادرات سرمايه‌گذاري مي‌كنم. خيلي اهل پس‌انداز در بانك نيستم به‌نظرم سود كمي دارد. در حال حاضر مطمئن‌ترين راه سرمايه‌گذاري را خريد و فروش ارز و سهام مي‌دانم. سهام خيلي راه مطمئن و امني براي افزايش سرمايه است. البته براي اين نوع سرمايه‌گذاري بايد دانش كافي در اين زمينه را هم داشته باشي كه به دست آوردن اين دانش كار سختي نيست و با شركت در كلاس‌هايي كه بورس برگزار مي‌كند، مي‌توان اين دانش را به دست آورد. در كنار دانش بايد روحيه ريسك‌پذيري هم داشته باشي و به قول معروف «سرت درد كند براي اين جور كارها.» البته من روحيه ريسك پذيري هم دارم كه باعث مي‌شود از سرمايه‌گذاري نترسم. نمي‌ترسم از اين‌كه آن پيش‌بيني‌اي كه مي‌كردم درست در نيايد. براي موفقيت در سرمايه‌گذاري اين روحيه لازم است.»


بازیگران زن سینما با پولشان چه کار می کنند؟

همه سرمايه‌ام را در يك كفه ترازو نمي‌گذارم

چكامه چمن‌ماه: «به‌نظرم در اين شرايط اقتصادي اصلا پس‌انداز معني ندارد. پس‌انداز براي زماني است كه شما مثلا اگر ۵ هزار تومان درآمد داريد، ۳ هزار تومان آن را خرج كنيد و بتوانيد بقيه را پس‌انداز كنيد اما وقتي عين ۵ هزار تومان را مجبور مي‌شويد خرج كنيد و تازه كم هم مي‌آوريد، ديگر پس‌انداز و پيرو آن سرمايه‌گذاري و... معنايي ندارد. مشكلات اقتصادي هم اكنون محدود به يك قشر خاصي نيست و اكثر مردم با آن دست به گريبان هستند. حالا اين‌كه كسي برود سراغ كارهايي مثل خريد و فروش سكه طلا و ارز و... براي كسب مازاد درآمد يك بحث ديگري است كه به روحيه افراد هم برمي‌گردد. من واقعا نه روحيه‌اش را دارم و نه اطلاعاتش را چون به‌نظرم سرمايه‌گذاري در اين حوزه‌ها يا مثلا بورس و... احتياج به اطلاعات زيادي دارد و كار هر كسي نيست. درآمد من تنها از راه بازيگري است و ادبيات. من شعر مي‌گويم و اشعارم را منتشر مي‌كنم كه آن هم واقعا هيچ درآمد و سودي ندارد. تا به حال يك كتاب شعرم توسط انتشارات روشنان منتشر شده و كتاب دومم در ارشاد منتظر مجوز است. در حال حاضر كتاب سوم را هم مي‌نويسم كه البته شعر نيست و داستان كوتاه است. با اين اوصاف ديگر مازادي براي پس‌انداز و سرمايه‌گذاري باقي نمي‌ماند. اصلا فكر مي‌كنم روحيه بازيگري و نويسندگي با اين نوع سرمايه‌گذاري‌ها سازگار نيست و چون شغل ما به نوعي است كه گاهي سر كار مي‌روي و گاهي تا سال‌ها ممكن است پيشنهادي نداشته باشي، بايد به فكر پس‌انداز مطمئن‌تري باشيم. براي ما و مردم ديگري كه پول را با زحمت به‌دست مي‌آوريم، خيلي سخت است كه تمام داشته‌هاي‌مان را در كفه يك ترازو بگذاريم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج