جاباما
۲۰۵۲۰۳
۳ نظر
۴۷۰۵۱
۳ نظر
۴۷۰۵۱
پ

سایز دقیق شما چند است؟

سایز دقیق شما چند است؟ دانستن سایز دقیق و درست مهم‌ترین مورد در انتخاب لباس است. مهم است لباسی را که انتخاب می‌کنید روی اندام‌تان بنشیند؛ یعنی نه گشاد باشد که به تنتان زار بزند و نه آنقدر تنگ باشد که در آن لباس احساس راحتی نداشته باشید.

برترین‌ها: سایز دقیق شما چند است؟ دانستن سایز دقیق و درست مهم‌ترین مورد در انتخاب لباس است. مهم است لباسی را که انتخاب می‌کنید روی اندام‌تان بنشیند؛ یعنی نه گشاد باشد که به تن‌تان زار بزند و نه آنقدر تنگ باشد که در آن لباس احساس راحتی نداشته باشید. مهم‌ترین جایی که همین ندانستن سایز گیرتان می‌اندازد خرید کردن از فروشگاه‌هایی است که امکان پرو لباس ندارند. زمانی را تصور کنید که یک‌سفربه کشوری خارجی در پیش دارید و اطرافیان به شما پیشنهاد خرید لباس یا کفش به عنوان سوغات داده‌اند و شما هم استاندارد‌های درست لباس و کفش آن کشور را نمی‌دانید!

همیشه هم که نمی‌شود به چشم‌هایتان اعتماد و سایز‌ها را چشمی انتخاب کنید، چرا که امکانی برای تعویض لباس وجود ندارد! ما در این گزارش سایز‌های استاندارد بانوان و آقایان را به شما معرفی کرده‌ایم. همچنین اندازه‌های استاندارد قسمت‌های مختلف اندام شما در این گزارش به صورت جدول آمده تا به راحتی از آن استفاده کنید.

سایز دقیق شما چند است؟

برای گرفتن سایز درست یادتان باشد:

  • حتما لباسی نازک بپوشید.
  • غذا و آب زیادی نخورید.
  • از متر‌های استاندارد استفاده کنید.
  • از یک فرد دقیق و منصف کمک بگیرید؛ و در نهایت اینکه صاف بایستید، شانه‌ها را به عقب بدهید. گردن صاف و کمر در راستای بدن باشد تا شکم‌تان هم آویزان نباشد!

با سایز‌های استاندارد آشنا شوید

ظاهرا هر کدام از ما سایز دقیق خودمان را می‌دانیم، اما اگر بدون پرو دست به خرید و انتخاب بزنیم، خرید ریسکی انجام داده‌ایم. به همین دلیل بهتر است که با استاندارد‌های اصلی سایز لباس، حتی در کشور‌های مختلف هم آشنا باشید. لباس‌هایی که متعلق به برند‌های شناخته شده دنیا هستند، سایز‌های استاندارد‌تری دارند، اما اگر شما اصول تعیین سایز و جدول تطبیقی و مدل‌های مختلف سایزبندی را بدانید، با تضمین خرید می‌کنید؛ حتی اگر برای دیگران خرید کنید.

آیا دو سایزی شده‌اید؟

بعضی از افراد هم کمی کارشان در انتخاب لباس سخت است. چرا که تک‌سایزی نیستند و بدن‌شان اصطلاحا دوسایزی است؛ یعنی سایز بالا‌تنه‌شان به پایین‌تنه‌شان نمی‌خورد. اگر به تازگی متوجه این تغییرات شده‌اید که چه بهتر، سریع‌تر به فکر اصلاح سایز خودتان باشید. گاهی با کمک یک مربی حرفه‌ای در یک باشگاه (همراه با مشورت یک پزشک) می‌توانید با انجام تمریناتی این تغییر سایز را اصلاح کنید.

هیچ سایزی ایده‌آل نیست

مراقب باشید وارد بازی سایز‌های ایده‌آل نشوید! هیچ سایزی به تنهایی ایده‌آل نیست. آیتم‌های مختلفی برای یک سایز ایده‌آل مطرح است. اینکه برخی می‌گویند سایز ۳۴ خوب است، به قد و وزن فرد بستگی دارد. کسی که بسیار بلندقد است، در لاغرترین حالت هم شاید ۳۴ نباشد. به جدول سایزبندی (شماره ۱ و ۲) ما مراجعه کنید تا بدانید چه سایزی دارید. این کار را می‌توانید برای اطرافیانتان هم انجام دهید تا هنگام خرید برای آن‌ها مطمئن باشید.

اگر عازم سفر به خارج از کشور هستید ...

کشور‌های دنیا، سیستم‌های سایزبندی مختلفی دارند؛ مثلا اگر ما در ایران ۳۶، ۳۸، ۴۰ و... داریم، در آمریکا لباس‌ها با سایز ۲، ۴ و... تفکیک می‌شوند. برای اینکه هنگام خرید از کشور‌های مختلف دچار اشتباه و مشکل نشوید، ما یک جدول تطبیقی از سایز‌های سراسر دنیا (شماره ۳ و ۴) برای شما تهیه کردیم. اول در جدول سایز بندی، سایز دقیق خودتان را پیدا کنید و بعد در جدول تطبیقی، به کشف سایز خودتان در سایر کشور‌ها بپردازید. همین کار را درباره کفش هم می‌توانید انجام دهید.

جدول شماره یک: سایزبندی لباس بانوان (سانتی‌متر)

سایز دقیق شما چند است؟

جدول شماره دو: سایزبندی لباس آقایان (سانتی‌متر)

سایز دقیق شما چند است؟

جدول شماره سه: استاندارد سایز لباس در کشور‌های مختلف

سایز دقیق شما چند است؟

جدول شماره چهار: استاندارد سایز کفش در کشور‌های مختلف

سایز دقیق شما چند است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی بود

    • بدون نام

      جالب بود ممنون

    • بدون نام

      سایز کفش نامفهوم بید مثلا من که سایزم ۴۵ چی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج