جاباما
۲۰۸۰۱۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

۱۰ ستاره كه اسطوره‌ی باشگاه خود شدند

برخى از بازيكنان با حضور تاثير گذار و طولانى مدت در يك باشگاه، به اسطوره هاى اين باشگاه تبديل مى شوند.

طرفداری: برخى از بازيكنان با حضور تاثير گذار و طولانى مدت در يك باشگاه، به اسطوره هاى اين باشگاه تبديل مى شوند، استيون جرارد كه در اين فصل سرانجام از ليورپول جدا شد و فرانچسكو توتى از چنين اسطوره هايى هستند كه وفادارى خود را به باشگاه هاى ليوپول و رم به طور كامل اثبات نموده اند، در اين يادداشت در كنار توتى گلادياتور ايتاليايى، به معرفى ده اسطوره بزرگ باشگاهى ديگر در تاريخ فوتبال پرداخته خواهد شد.

۱- استيون جرارد - ليورپول

10 ستاره كه اسطوره‌ی باشگاه خود شدند

اين اسطوره بزرگ ليورپول در تابستان پيش رو سرانجام از ليورپول جدا خواهد شد، وى در اين تيم بيش از ۷۰۰ بازى انجام داده و بيش از ۱۸۰ گل نيز به ثمر رسانده و بزرگترين موفقيت وى فتح ليگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۵ در فينال درام استانبول بوده است. هفده سال حضور در ليورپول و سيزده سال در اختيار داشتن بازوبند كاپيتانى، جرارد را به اسطوره اى غير قابل جانشين بدل نموده و شايد تنها ناكامى جرارد عدم فتح ليگ جزيره با ليورپول در اين سال ها بوده است.

۲- اووه زيلر - هامبورگ

10 ستاره كه اسطوره‌ی باشگاه خود شدند

زيلر به عنوان يك بازيكن شانزده ساله در سال ۱۹۵۳ اولين حضور خود در تيم اصلى هامبورگ را تجربه نمود و تا پايان دوران حرفه اى خود در سال ۱۹۷۲ به اين تيم وفادار ماند، نايب قهرمان جام جهانى ۱۹۶۶،‌با هامبورگ به افتخارات فراوانى رسيده و در دهه نود ميلادى نيز به عنوان مدير باشگاه مورد علاقه خود انتخاب گرديده است كه البته تجربه موفقيت آميزى براى وى نبوده است.

۳- كارل هاينتس كروبل - آينتراخت فرانكفورت

10 ستاره كه اسطوره‌ی باشگاه خود شدند

كروبل ملقب به چارلى ركورد بيشترين بازى بوندسليگا در لباس يك تيم را با انجام ۶۰۲ بازى براى آينتراخت فرانكفورت به خود اختصاص داده است. اين بازيكن بين سال هاى ۱۹۷۲ تا ۱۹۹۱ در خدمت اين باشگاه بوده و هرگز فاتح بوندسليگا نشده است، از افتخارات كروبل با فرانكفورت مى توان به چهار قهرمانى در DFB Pokal و يك قهرمانى در جام يوفا اشاره نمود.

۴- ايكر كاسياس - رئال مادريد

10 ستاره كه اسطوره‌ی باشگاه خود شدند

سن ايكر يا ايكر مقدس از سال ۱۹۸۹ در باشگاه رئال مادريد حضور داشته و از سال ۱۹۹۹ به تيم اصلى راه يافته است. اين سنگربان اسطوره اى به افتخارات فراوانى با رئال مادريد و همچنين تيم ملى اسپانيا دست يافته و توانسته پنج مرتبه متوالى به عنوان برترين سنگربان سال فوتبال جهان نيز انتخاب گردد، او سنبلى در باشگاه محسوب مى شود كه به دليل برخى اشتباهات اخير خود تا حدودى تقدس و محبوبيت خود در بين هواداران مادريدى از دست داده است.

۵- فرانكو باره سى - ميلان

10 ستاره كه اسطوره‌ی باشگاه خود شدند

باره سى كه بى ترديد د ر كنار بكن باوئر از بهترين ليبروهاى تاريخ فوتبال محسوب مى شود، بيش از بيست سال در ميلان حضور داشته و ۵۳۲ بار براى اين تيم به ميدان رفته است. از افتخارات بى شمار وى با ميلان مى توان به شش قهرمانى در سرى آ و سه قهرمانى در ليگ قهرمانان اروپا اشاره نمود. شماره شش ميلان به افتخار اين مدافع اسطوره اى هرگز به بازيكن ديگرى تعلق نخواهد گرفت و بايگانى شده است. وفاداراى در خون باره سى ها است، چون برادر وى جوزپه نيز از سابقه پانزده سال حضور در اينتر برخوردار است.

۶- رايان گيگز - منچستريونايتد

10 ستاره كه اسطوره‌ی باشگاه خود شدند

سيزده قهرمانى در ليگ برتر، دو قهرمانى در ليگ قهرمانان اروپا از افتخارات حضور بيست و سه ساله گيگز در جمع شياطين سرخ محسوب مى شود، گيگز ولزى كه از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۴ در منچستريونايتد حضور داشته هم اكنون نيز به عنوان كمك مربى، دستيار لوئيز فن خال در الوترافورد محسوب مى شود.

۷- روجريو سنى - سائوپائولو

10 ستاره كه اسطوره‌ی باشگاه خود شدند

اين سنگربان برزيلى از ۲۲ سال پيش در باشگاه سائوپائولو حضور دارد و با اين تيم به بيش از ششصد پيروزى دست بافته است. روجر سنى كه به عنوان سنگربان ذخيره فاتح جام جهانى ۲۰۰۲ نيز بوده است، تا كنون در ديدارهاى باشگاهى همچنين موفق به زدن بيش از ۱۲۰ گل از روى ضربات پنالتى و ايستگاهى شده است.

۸- خاوير زانتى - اينترميلان

10 ستاره كه اسطوره‌ی باشگاه خود شدند

شايد اينتر بدون زانتى براى هواداران اين باشگاه قابل تصور نباشد، چون وى از سال ۱۹۹۵ در اين باشگاه حضور داشته و بى ترديد مهم ترين افتخار وى با اينتر فتح ليگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۰ بوده است. اين مدافع بى حاشيه و متعصب آرژانتينى، پايان سال گذشته به دوران حرفه اى خود پايان داد.

۹- پائولو مالدينى - ميلان

10 ستاره كه اسطوره‌ی باشگاه خود شدند

مالدينى با ۲۵ سال حضور در ميلان و با انجام ۶۴۷ بازى، در اين زمينه ركورددار سرى آ محسوب مى شود. وى كه يكى از بهترين مدافعين تاريخ فوتبال محسوب مى شود به عناوين فراوانى در ميلان دست يافته و تنها يك مرتبه و آن هم در يك بازى دوستانه از زمين مسابقه اخراج شده است.

۱۰- پله - سانتوس

10 ستاره كه اسطوره‌ی باشگاه خود شدند

پله بهترين بازيكن تاريخ فوتبال تا پيش از پيوستن به تيم فوتبالى از شهر نيويورك به باشگاه خود سانتوس وفادار بوده و در ۶۶۶ بازى براى اين تيم، ۶۴۶ گل به ثمر رسانده است. وى از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۴ در باشگاه سانتوس از شهر سائوپائولو وحضور داشته و با احتساب بازى هاى دوستانه بيش از ۱۰۰۰ گل براى اين تيم به ثبت رسانده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج