۱ نظر
۱ نظر

برترین تصاویر نجومی از گردهمایی سیارات

مهر: مجله نشنال جغرافی در زیباترین تصاویر نجومی این هفته خود عکسهایی زیبا از تماشای نمایش شفقی از ایستگاه فضایی بین المللی، گردهمایی سیارات در آسمان شب زمین و رگه های مریخی را انتخاب کرده است.

مروارید سبز، فضانورد نسل آینده، دانه های ابر در سیاره سرخ و نمایش شفقهای قطبی در فضا تنها بخشی از زیباترین تصاویر نجومی این هفته از نگاه مجله نشنال جغرافی است.

رگه های مریخی

در عمق حفره ای در مریخ که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، خطوطی به چشم می خورند که به نظر می رسند رگه های معدنی باشند. این تصویر را به تازگی کاوشگر مدارگرد Mars Reconnaissance ناسا گرفته است. در زمین، این رگه ها زمانی تشکیل می شوند که آب از میان شکافهای سنگها عبور و رسوبات معدنی را با خود حمل کند.

فضانورد نسل آینده

Robonaut ۲ ، روبات فضانورد ناسا که از زمین کنترل می شود و در ایستگاه فضایی بین المللی ساکن است با خود دستگاهی به همراه دارد که سرعت هوا را اندازه گیری می کند. در این عکس، روبات فضانورد این دستگاه را در مدت یکی از آزمایشاتی که برای آن در نظر گرفته شده بود در دست گرفته است. این روبات قادر است به زبان اشاره بگوید: سلام دنیا!"

نمایش شفقی

فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی موفق شدند طلوع خورشید (سمت چپ) و نورهای شفق قطبی را از موقعیتی که این ایستگاه در آن قرار گرفته بود در این عکس جاودانه کنند.

مروارید سبز

سبزی تند از یک شفق تابیده در دهکده ای واقع در شمال سوئد. این عکس ۱۶ مارس با استفاده از یک لنز چشم ماهی ۸ میلیمتری گرفته شده است.

گردهمایی سیارات

در این عکس، به نظر می رسد که زهره (در سمت چپ) و مشتری در جزیره "ری- اونیون" فرانسه باهم تشکیل جلسه داده اند. این تصویر در مدت مقارنه اخیر سیارات گرفته شده است.

زهره (ونوس) که به آن ستاره شبانگاه نیز گفته می شود نورانی ترین سیاره ای است که با چشم غیرمسلح دیده می شود. این درخشندگی بالا به خاطر اتمسفر ضخیم و بسیار بازتابنده و نزدیکی زیاد آن به خورشید است.

یک روز ابری

این دانه های کوچک ابر به طور جزئی یخهای زمستان را روی ریگزارهای نیمکره شمالی مریخ تیره کرده اند. این تصویر را فضاپیمای مدارگرد Mars Reconnaissance گرفته است. درحال حاضر نیمکره شمالی مریخ بهار را سپری می کند.

• peiman