۲۱۰۲۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

برترین تصاویر نجومی از گردهمایی سیارات

مجله نشنال جغرافی در زیباترین تصاویر نجومی این هفته خود عکسهایی زیبا از تماشای نمایش شفقی از ایستگاه فضایی بین المللی، گردهمایی سیارات در آسمان شب زمین و رگه های مریخی را انتخاب کرده است.

مهر: مجله نشنال جغرافی در زیباترین تصاویر نجومی این هفته خود عکسهایی زیبا از تماشای نمایش شفقی از ایستگاه فضایی بین المللی، گردهمایی سیارات در آسمان شب زمین و رگه های مریخی را انتخاب کرده است.

مروارید سبز، فضانورد نسل آینده، دانه های ابر در سیاره سرخ و نمایش شفقهای قطبی در فضا تنها بخشی از زیباترین تصاویر نجومی این هفته از نگاه مجله نشنال جغرافی است.

رگه های مریخی

در عمق حفره ای در مریخ که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، خطوطی به چشم می خورند که به نظر می رسند رگه های معدنی باشند. این تصویر را به تازگی کاوشگر مدارگرد Mars Reconnaissance ناسا گرفته است. در زمین، این رگه ها زمانی تشکیل می شوند که آب از میان شکافهای سنگها عبور و رسوبات معدنی را با خود حمل کند.

برترین تصاویر نجومی از گردهمایی سیارات

فضانورد نسل آینده

Robonaut ۲ ، روبات فضانورد ناسا که از زمین کنترل می شود و در ایستگاه فضایی بین المللی ساکن است با خود دستگاهی به همراه دارد که سرعت هوا را اندازه گیری می کند. در این عکس، روبات فضانورد این دستگاه را در مدت یکی از آزمایشاتی که برای آن در نظر گرفته شده بود در دست گرفته است. این روبات قادر است به زبان اشاره بگوید: سلام دنیا!"

برترین تصاویر نجومی از گردهمایی سیارات

نمایش شفقی

فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی موفق شدند طلوع خورشید (سمت چپ) و نورهای شفق قطبی را از موقعیتی که این ایستگاه در آن قرار گرفته بود در این عکس جاودانه کنند.

برترین تصاویر نجومی از گردهمایی سیارات

مروارید سبز

سبزی تند از یک شفق تابیده در دهکده ای واقع در شمال سوئد. این عکس ۱۶ مارس با استفاده از یک لنز چشم ماهی ۸ میلیمتری گرفته شده است.

برترین تصاویر نجومی از گردهمایی سیارات

گردهمایی سیارات

در این عکس، به نظر می رسد که زهره (در سمت چپ) و مشتری در جزیره "ری- اونیون" فرانسه باهم تشکیل جلسه داده اند. این تصویر در مدت مقارنه اخیر سیارات گرفته شده است.

زهره (ونوس) که به آن ستاره شبانگاه نیز گفته می شود نورانی ترین سیاره ای است که با چشم غیرمسلح دیده می شود. این درخشندگی بالا به خاطر اتمسفر ضخیم و بسیار بازتابنده و نزدیکی زیاد آن به خورشید است.

برترین تصاویر نجومی از گردهمایی سیارات

یک روز ابری

این دانه های کوچک ابر به طور جزئی یخهای زمستان را روی ریگزارهای نیمکره شمالی مریخ تیره کرده اند. این تصویر را فضاپیمای مدارگرد Mars Reconnaissance گرفته است. درحال حاضر نیمکره شمالی مریخ بهار را سپری می کند.

برترین تصاویر نجومی از گردهمایی سیارات
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • peiman

      خوب بود...........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج