جاباما
۲۱۰۷۹۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دیدار «ون‌ گوگ» و «مونک» در اسلو +عکس

موزه «مونک» در اسلو با همکاری موزه «ون‌گوگ» در آمستردام، برای نخستین بار، نمایشگاه مشترکی از آثار ونسان ون‌گوگ نقاش هلندی و ادوارد مونک، نقاش نروژی را در موزه مونک اسلو به نمایش گذاشته‌اند.

خبرگزاری مهر: موزه «مونک» در اسلو با همکاری موزه «ون‌گوگ» در آمستردام، برای نخستین بار، نمایشگاه مشترکی از آثار ونسان ون‌گوگ نقاش هلندی و ادوارد مونک، نقاش نروژی را در موزه مونک اسلو به نمایش گذاشته‌اند.

این نمایشگاه که از نهم ماه می افتتاح شده است، شامل ۷۵ تابلوی نقاشی روی بوم و ۳۰ اثر روی کاغذ است که همه آنها از میان آثار مطرح مونک و ون‌گوگ انتخاب شده و از دارایی‌های دو موزه مونک در اسلو و موزه ون‌گوگ در آمستردام به حساب می‌آیند.

دیدار «ون‌ گوگ» و «مونک» در اسلو +عکس

مگنه بروتیگ یکی از برگزارکنندگان این نمایشگاه درباره آن می‌گوید: تنها یک بار در سال ۱۹۱۲ تعدادی از آثار ون گوگ و مونک در کنار هم به نمایش درآمد و از آن تاریخ تا امروز این نخستین نمایشگاه بزرگ از کارهای این دو هنرمند است. ما برخی از کارهای مشهور این دو هنرمند را در کنار برخی کارهای کمتر دیده شده آنها به تماشا گذاشته ایم.

دیدار «ون‌ گوگ» و «مونک» در اسلو +عکس

مونک و ون‌گوگ هر دو از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین هنرمندان تاریخ هنر جهان به شمار می‌روند. هر دو نقاش زندگی تلخ و دشواری را از سر گذراندند و هر دو احساسات درونی و واکنش‌هایشان را نسبت به پیرامون شان با سبکی کاملا شخصی و نوآورانه در آثارشان منعکس کرده‌اند.

دیدار «ون‌ گوگ» و «مونک» در اسلو +عکس

با اینکه سبک هنری این دو نقاش با هم متفاوت است، اما مورخان هنری بین کارهایشان شباهت‌های مضمونی و سبکی زیادی یافته‌اند. این شباهت‌ها و نزدیکی با اینکه مورد مطالعه زیادی قرار گرفته‌اند اما هرگز ارتباط هنری آنها از طریق نمایشگاه مشترک آثارشان بررسی نشده است.

دیدار «ون‌ گوگ» و «مونک» در اسلو +عکس

میته فان دایک، از موزه آمستردام که با همکاری مگنه بروتیگ، نمایشگاه مونک و ون گوگ را برگزار کرده در مورد شباهت‌های کار این دو هنرمند می‌گوید: مردم اغلب این دو هنرمند را با هم اشتباه می‌گیرند. آنها گاهی از من می پرسند چرا تابلوی جیغ در نمایشگاه آثار ون‌گوگ نیست چرا که آنها فکر می‌کنند ون‌گوگ آن را کشیده است.

دیدار «ون‌ گوگ» و «مونک» در اسلو +عکس

مونک و ون‌گوگ هر دو موفق شدند فرمی یگانه و جهانی برای نمایش زندگی، دردها، رنج‌ها و عشق‌های انسانی پیدا کنند. کارهایی چون کودک بیمار، جیغ، شب پرستاره بر فراز رون و ماشین درو در گندمزار تاکیدی بر خویشاوندی این دو هنرمند بزرگ در سطحی عمیق‌اند.

دیدار «ون‌ گوگ» و «مونک» در اسلو +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج