۲۱۲۳۸۴
۵۰۴۸
۵۰۴۸
پ

كدام گروه خوني در معرض ديابت هستند؟

مي‌گويند سن ابتلا به ديابت در ايران پايين آمده و حتي به كمتر از ۱۰ سال رسيده است و مي‌گويند حدود ‌۱۰ تا ۱۱ ميليون نفر در كشور مبتلا به ديابت يا در معرض ابتلا به اين بيماري هستند.

كدام گروه خوني در معرض ديابت هستند؟
مجله سیب سبز - الناز مظاهری: مي‌گويند سن ابتلا به ديابت در ايران پايين آمده و حتي به كمتر از 10 سال رسيده است و مي‌گويند حدود ‌10 تا 11 ميليون نفر در كشور مبتلا به ديابت يا در معرض ابتلا به اين بيماري هستند. شايد همين آمارها براي لرزاندن دل‌تان كافي باشد و براي فرار از چنين هراسي از همين امروز مراقب خورد و خوراك‌تان باشید. اما محققان مي‌گويند تنها غذا باعث ابتلا به ديابت نمي‌شود.

از نظر آنها از ميزان خواب‌تان گرفته تا سن اولين زايمان و حتي وزن‌تان در زمان تولد مي‌توانند در بيشتر شدن خطر ابتلاي‌تان به ديابت تاثيرگذار باشند و تنها رژيم غذايي سالم و نداشتن سابقه ابتلا به اين بيماري در خانواده نيست كه مي‌تواند خيال‌تان را نسبت به گرفتار اين بيماري شدن راحت كند پس اگر براي در پيش گرفتن سبك زندگي سالم و فرار از اين بيماري مصمم شده‌ايد، يافته‌هاي محققان را در ادامه بخوانيد و زندگي‌تان را بر اساس تحقیقات پژوهشگران تنظيم كنيد.

كدام گروه خوني در معرض ديابت هستند؟

اگراز شش ساعت كمتر مي‌خوابيد...

كم‌خواب‌ها از اصلي‌ترين قربانيان ديابت هستند. محققان مي‌گويند كساني كه كمتر از شش ساعت در روز مي‌خوابند يا اينكه به‌خاطر شغل‌شان مجبور به شب‌زنده‌داري هستند بيشتر از ديگران در معرض ابتلا به ديابت قرار دارند. ديلي‌ميل نوشته است نوسان‌هاي قند خون و اختلال در سوخت و ساز آن در اين افراد ۵/۴ برابر بيشتر از كساني است كه به اندازه و به‌موقع مي‌خوابند. از نظر محققان چاقي، افزايش فشارخون، بيماري‌هاي قلبي- عروقي و افسردگي تنها مشكلاتي نيست كه گريبان اين افراد را مي‌گيرد. اين پژوهشگران ادعا مي‌كنند هشت ساعت خواب شبانه يكي از بهترين راه‌ها براي دور زدن ديابت است.

اگركم‌وزن به دنيا آمده‌ايد؟

به دنيا آوردن يك نوزاد سنگين‌وزن هم مي‌تواند سلامت مادر را به خطر بيندازد و هم براي كودك مشكلاتي در آينده ايجاد كند اما محققان مي‌گويند كم‌وزني هم گاهي مي‌تواند به اندازه چاقي بدو تولد خطرساز باشد.

به گزارش ديلي‌ميل، بررسي‌هاي اين پژوهشگران نشان مي‌دهد اين نوزادان به احتمال بيشتري در بزرگسالي به ديابت مبتلا مي‌شوند و از نظر آنها ژن‌هايي كه باعث كم‌وزن به دنيا آمدن نوزاد مي‌شوند، مي‌توانند او را در آينده به جمع ديابتي‌ها وارد كنند.

اگربا رئيس‌تان دعوا می‌كنيد...

حاصل استرس‌هاي كاري تنها فرسودگي رواني و اضطراب نيست. به عقيده پژوهشگران كساني كه شغل پراسترس يا مسئوليت سنگيني در محيط كار دارند كه این مسئولیت باعث اضطراب‌شان مي‌شود، بيشتر در معرض ابتلا به ديابت قرار دارند. به نوشته ساينس‌ديلي، محققان معتقدند چنين استرس‌هايي باعث مي‌شود افراد ۴۵ درصد بيشتر از آنهايي كه شغل آرام و بدون دغدغه‌اي دارند دچار ديابت نوع ۲ شوند.

پژوهشگران اين نتايج را در حالي اعلام كرده‌اند كه خودشان ادعا مي‌كنند نزديك يك‌پنجم شاغل‌ها چنين استرس‌هايي را تجربه مي‌كنند اما از نظر آنها اضطراب‌هاي محيط كار، انتظارات بالای ديگران و بر سر دو راهي قرار گرفتن براي اتخاذ تصميم‌هاي سخت این استرس‌ها تشديد مي‌كند، قطعا خطر ابتلا شدن به ديابت را در آنها افزایش می‌دهد.

كدام گروه خوني در معرض ديابت هستند؟

اگرگروه خوني‌تانB، A يا AB است...

بررسي گسترده‌اي كه توسط مركز تحقيقات همه‌گيرشناسي سلامت جمعيت در فرانسه انجام شد، نشان مي‌دهد گروه خوني هم در بالا رفتن يا پايين آمدن سطح قند خون شما مي‌تواند تاثيرگذار باشد. اين پژوهشگران ادعا مي‌كنند زناني كه گروه خوني‌شان B است تا ۳۰ درصد بيشتر از آنهايي كه گروه خوني‌شان O است در خطر مبتلا شدن به ديابت نوع ۲ قرار دارند.

اين درحالي است كه گروه خوني A نسبت به گروه خوني O خطر ديابتي شدن را تا ۲۱ درصد بيشتر مي‌كند و آنهايي كه گروه خوني‌شان AB است به احتمال ۱۷ درصد بيشتر از ديگران، با اختلال در سوخت و ساز قند خون‌شان مواجه شده و به ديابت بزرگسالي مبتلا مي‌شوند. از نظر پژوهشگران زنان داراي گروه خونيB مثبت ۳۵ درصد، صاحبان گروه خوني AB مثبت ۲۶ درصد و زناني كه گروه خوني A منفي و مثبت دارند به ترتيب ۲۲ و ۱۷ درصد بيشتر از صاحبان گروه خوني O به ديابت مبتلا مي‌شوند. با اين وجود محققان هنوز به‌درستي نمي‌دانند چه علتي مي‌تواند به بيشتر شدن خطر ابتلا به ديابت در اين افراد منجر شود.

اگرزودتر از ۲۰ سالگي مادر شده‌اید...

مادر شدن در جواني مي‌تواند به سلامت نوزاد و مادرش كمک زيادي كند. اما از نظر محققان اگر سن بارداري و زايمان از ۲۰ سالگي پايين‌تر باشد، مي‌تواند سلامت و حتي جان مادر را به خطر بيندازد.

بررسي‌هاي پژوهشگران كره‌اي بيمارستان دانشگاه چوسان در گوانگجو نشان مي‌دهد زناني كه اولين زايمان‌شان در ۱۹ سالگي يا قبل از آن اتفاق افتاده با توجه به سبك زندگي، عوامل اجتماعي جمعيتي، عوامل خطر شناخته شده ۵/۱ درصد بيشتر از آنهايي كه بعد از اين سن مادر مي‌شوند در معرض ابتلا به ديابت نوع ۲ قرار دارند. به عقيده محققان همان‌قدر كه بارداري در جواني و پيش از ۳۰سالگي مي‌تواند به نفع مادر و نوزاد تمام شود در نوجواني و قبل از ۲۰ سالگی هم مي‌تواند به سلامت مادر و كودكش صدمه بزند.

اگرآب‌هويج بستني مي‌خوريد...

روزهاي گرم در راه هستند و شايد هيچ چيز به اندازه يك آب‌هويج بستني خنك يا دلستر پر از يخ نتواند حال آدم را در روزهاي گرم خوب كند اما محققان مي‌گويند مهم نيست تابستان بهانه رو آوردن‌تان به نوشيدني‌هاي خنك باشد يا اينكه كلا وابسته به چنين نوشيدني‌هايي باشيد چراكه در هر صورت مصرف نوشيدني‌هاي بسيار سرد مي‌تواند شما را به ديابت و چاقي دچار كند. از نظر محققان نوشيدني‌هاي بسيار سرد به زبان شما آسيب مي‌زنند و بخشي از زبان كه مسئول چشيدن شيريني است را دچار مشكل مي‌كنند.

به همين دليل كساني كه زياد سراغ اين نوشيدني‌ها مي‌روند، احتمالا حساسيت‌شان را نسبت به طعم شيرين و غذاهاي شيرين از دست مي‌دهند و زودتر از ديگران به خوراكي‌هاي شيرين معتاد مي‌شوند.

كدام گروه خوني در معرض ديابت هستند؟

اگرزياد آرايش مي‌كنيد...

لوازم آرايشي فقط خطر مبتلا شد‌ن‌تان به سرطان پوست را بالا نمي‌برند. پشت اين محصولات پرطرفدار كه در ايران و خاورميانه حسابي به فروش مي‌روند، خطرهاي ديگري هم پنهان شده كه ممكن است از آنها بي‌خبر باشيد. وقتي غلظت فتالات‌ها (مواد شيميايي موجود در محصولات بهداشتي و آرايشي) در بدن‌تان بيشتر مي‌شود، خطر ابتلا به ديابت هم در شما بالاتر مي‌رود.

ناگفته نماند كه تنها خط و چشم و ريمل شما نيست كه مي‌تواند غلظت اين مواد را در بدن‌تان بالا ببرد بلكه با رنگ كردن موي‌تان و حتي استفاده از مرطوب‌كننده‌هاي شيميايي هم هر روز به اين بيماري نزديك‌تر مي‌شويد.

اگركالباس‌خور هستيد...

اگر وقت كافي براي غذا درست كردن نداريد يا اينكه به‌خاطر ميل بيش از حدي كه به خوردن غذاهاي آماده پيدا كرده‌ايد، زياد سراغ سوسيس و كالباس مي‌رويد، خبر خوبي براي‌تان نداريم.

از نظر متخصصان مصرف اين مواد غذايي فرآوري شده مي‌تواند شما را ديابتي كند و وقتي ميزان زيادي از غذاهاي كم‌فيبر و فرآوري‌شده ميل مي‌كنيد به سرعت قند خون‌تان بالا مي‌رود. به همين دليل اگر همچنان به خوردن اين غذاها ادامه دهيد، قند خون‌تان بالا مي‌رود و با فشاري كه بر لوزالمعده‌تان براي توليد بيشتر انسولين مي‌آيد، خطر ديابتي شدن‌تان هر روز بيشترمي‌شود.

كمبود اين ويتامين‌ها ديابت مي‌آورد

هرقدر هم كه در خوردن غذاهاي شيرين مراعات كنيد، اگر كمبود ويتامين داشته باشيد دير يا زود به اين بيماري دچار مي‌شويد. محققان مي‌گويند اين ويتامين‌هاي ضروري به شما در دفع كردن خطر ابتلا به ديابت كمك مي‌كنند.

كدام گروه خوني در معرض ديابت هستند؟

ويتامين C

محققاني كه تاثير ويتامين‌ها بر ابتلا به ديابت و عوارض بعد از آن را مورد بررسي قرار ‌دادند، دريافتند افراد ديابتي به ويتامين C بيشتري نياز دارند. آنها مي‌گويند براي اينكه عوارض ديابت براي اين افراد كمتر شود و درمان‌شان هم آسان‌تر صورت گیرد، بايد به اندازه ۱۵ پرتقال در روز ويتامين C بخورند و از آنجا كه مصرف اين ميزان پرتقال در روز ممكن نيست، احتمالا پس از مشورت با متخصصان بايد سراغ مكمل‌ها بروند.

ويتامين D

از نظر پژوهشگران كساني كه به اندازه كافي ويتامين D دريافت نمي‌كنند، ممكن است به ديابت نوع ۲ مبتلا شوند. به عقيده آنها سطح اين ويتامين در بدن مي‌تواند بر ابتلاي افراد به اين بيماري تاثيرگذار باشد. البته محققان مي‌گويند هيچ ارتباطی بين سطوح مختلف ويتامين D و سطح گلوكز خون وجود ندارد اما شواهد حاكي از اين است كه اگر افراد به اندازه كافي اين ويتامين را در بدن داشته باشند، خطر ديابتي شدن‌شان كمتر مي‌شود.

ويتامين A

ويتامين A از ديگر ويتامين‌هاي تاثيرگذار در ابتلا به ديابت است. به عقيده محققان اگر افراد به اندازه كافي از مواد غذايي كه ويتامين A دارند مصرف كنند، خطر ديابتي شدن‌شان بسيار كمتر مي‌شود. از نظر آنها سبزيجاتي مثل هويج، غذاهاي گوشتي مثل جگر گوسفند و گوشت ماهي‌ها و محصولات لبني مي‌توانند به تامين ويتامين A بدن و كم شدن خطر ابتلا به ديابت نوع ۲ كمك كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج