۲۱۲۶۸۹
۲ نظر
۵۰۴۴
۲ نظر
۵۰۴۴
پ

عجیب‌ترین حیوانات جهان در کجا هستند؟

اخیرا فیلمی از یک موجود کرم شکل سبزرنگ در تایوان منتشر شد که باعث شگفتی همگان شد. اما جهان ما پر از شگفتی است که در ادامه با چند عضو عجیب امپراتوری حیوانات آشنا خواهید شد.

فرادید: اخیرا فیلمی از یک موجود کرم شکل سبزرنگ در تایوان منتشر شد که باعث شگفتی همگان شد. اما جهان ما پر از شگفتی است که در ادامه با چند عضو عجیب امپراتوری حیوانات آشنا خواهید شد.

به گزارش تلگراف، در کره زمین هر روز گونه‌های جدیدی از حیوانات یافت می‌شود. البته گاهی اوقات هم به جای گونه یک موجود جدید یافت می‌شود. آیا می‌دانید عجیب‌ترین حیوانات جهان در کجا زندگی می‌کنند؟

کرم روبانی

مردی در پنگهو تایوان مشغول ماهیگیری بود که به ناگهان با این کرم ژله‌ای سبزرنگ با نام کرم روبانی یا «نِمرتئا» مواجه شد. این کرم یک خرطوم برای مکیدن حشره دارد (رنگ سبز در تصویر پایین) که هنگام شکار آن را خارج می‌کند. از خرطوم کرم روبانی یک ماده مخاطی مانند ترشح می‌شود که برای بی‌حس کردن شکارش استفاده می‌شود. این موجود اغلب در زیر آب زندگی می‌کند و اما به شدت چندش‌آور است. اما کجا می‌توان این کرم را دید؟ تقریبا در تمام مناطق‌ حاره‌ای (تایوان یا هرجای دیگر) می‌توان کرم‌های ربانی را ملاقات کرد.

عجیب‌ترین حیوانات جهان در کجا هستند؟

تارسیر غربی

تارسیر نوعی ميمون‌ شبگرد هندى‌ است. چشم این حیوان به اندازه مغزش است. تارسیر غربی شبیه شخصیتی خیالی خلق شده گالوم توسط جی. آر. آر. تالکین است. توانایی دید در شب این حیوان بدون شک بالاترین در میان جانوران است. تارسیر غربی از انگشتان پنجه مانند و پاهای پشتی قدرتمند خود استفاده می‌کند تا بین درختان بپرد. شکار مورد علاقه او نیز حشره و بی‌مهره‌های کوچک است. کجا می‌توان این تارسیر غربی را پیدا کرد؟ خانه اصلی تارسیر در بورنئو و بخش‌هایی از سوماترا است و علاوه بر این دو در فیلیپین هم دیده می‌شود.

عجیب‌ترین حیوانات جهان در کجا هستند؟

گرزه‌ماهی اسلوان

این ماهی در عمق ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ متری اقیانوس زندگی می‌کند. دندان‌های او آن‌قدر بزرگ است که از دهانش بیرون زده و با چشمان وحشتناکش ترس را بر بدن شکار خود می‌اندازد. این گرزه‌ماهی از لومينانس (شب‌تاب)‌ زيستى‌ استفاده می‌کند تا شکار را به سمت خود بکشاند، انگار که یک فانوس کوچک از پشتش آویزان است و ماهی‌های کوچک‌تر می‌خواهند راه را در تاریکی مطلق اعماق دریا بیابند. کجا می‌توان گرزه‌ماهی را پیدا کرد؟ احتمال اینکه یک گرزه‌ماهی زنده را ببینید نزدیک به صفر است، اما می‌توان در «جشنواره سالیانه دریا» در ایسلند چند مورد آن را مشاهده نمود.

عجیب‌ترین حیوانات جهان در کجا هستند؟

یوآکاری گر

مردم آمریکای جنوبی به این جانور میمون انگلیسی می‌گویند و ریشه آن در اولین بریتانیایی بود که بر اثر تماس ‌با آفتاب‌ مبتلا به ‌تورم ‌پوستى‌ شده بود. شاید این مسئله کمی خیالی باشد. این جانور در فصل‌های بارانی به بالای درخت‌های آمازون می‌رود و در فصل‌های خشک نیز برای غذا و علوفه نزدیک زمین زندگی می‌کند. در جنگل‌های انبوه برزیل، پرو و کلمبیا می‌توان یوآکاری گر را از نزدیک ملاقات کرد.

عجیب‌ترین حیوانات جهان در کجا هستند؟

ماتا ماتا

لاک‌پشت ماتا ماتا معمولا در اطراف آب شیرین زندگی می‌کند و ظاهرش شبیه برگ‌های افتاده روی زمین است. دماغ ماتا ماتا مانند یک لوله‌ تنفسی است و با دهانش ماهی‌های اطراف را به داخل می‌مکد. وزن ماتا ماتای بالغ تا ۱۵ کیلوگرم هم می‌رسد. بهترین جایی که می‌توان ماتا ماتا را مشاهده کرد آمریکایی جنوبی و کنار آب‌های راکد است.

عجیب‌ترین حیوانات جهان در کجا هستند؟

سوسک صحرای نامیب

این سوسک در صحرای بایر نامیب زندگی می‌کند برای نوشیدن آب روش بسیار جالبی دارد. این سوسک پاهای خود را روی هوا معلق نگه می‌دارد تا مه نشسته بر روی آن در اثر تابش خورشید آب شوند، سپس آن قطرات آب را می‌نوشد.

عجیب‌ترین حیوانات جهان در کجا هستند؟

تیغ پشت نواری دشت

تیغ‌های این نوع جوجه‌تیغی دراز و تیز است و شکارچیانش تقریبا جرات نزدیک شدن به او را ندارند. زمانی که شکارچیان به این تیغ پشت حمله می‌کنند او تیغ‌های خود را سیخ می‌کند به سمتشان نشانه می‌رود؛ هدف پنجه یا بینی دشمن است. خوراک اصلی تیغ پشت ۲۰۰ گرمی نیز کرم خالی یا حشرات است. در شمال و شرق ماداگاسکار می‌توان «تیغ پشت نواری دشت» را مشاهده کرد.

عجیب‌ترین حیوانات جهان در کجا هستند؟

سمندر مکزیکی

سمندر مکزیکی یا اکسولوتل توانایی شگفتی در زمینه بازسازی اندام‌ها بریده شده، بخش‌هایی از مغز و نخاع‌ شوكى‌ خود دارد. اغلب این سمندر مکزیکی را یک ماهی در نظر می‌گیرند در حالی که یک دوزیست است. سمندر مکزیکی با خطر انقراض روبه‌رو است در حال حاضر تنها می‌توان آن را در دریاچه خوچیمیلکو مکزیکوسیتی یافت.

عجیب‌ترین حیوانات جهان در کجا هستند؟

میمون دماغ دراز

میمون دماغ دراز یا میمون پوزه‌دراز بر روی درختان زندگی می‌کند و بومی جنوب شرق آسیا و جزیره بورنئو است. این گونه به واسطه بینی بزرگش به راحتی قابل تشخیص است. وزن میمون دماغ دراز بالغ به ۲۳ کیلوگرم می‌رسد و تنها از میوه‌های نارس تغذیه می‌کند.

عجیب‌ترین حیوانات جهان در کجا هستند؟

لارو شاپرک

آیا ظاهر این حیوان حال شما را به هم می‌زند؟ هدف هم همین است. زمانی که چهره این موجود به این شکل درمی‌آید یعنی اینکه حالت دفاعی به خود گرفته تا بتواند شکارچیانش را از خود دور کند. البته اگر شکارچی کمی پافشاری کند ممکن است اتفاق بدی برایش رخ دهد، زیرا این موجود قادر است اسيد فرميك‌ یا همان جوهر مورچه‌ از خود ترشح کند. این موجود را می‌توان در آسیا و اروپا پیدا کرد.

عجیب‌ترین حیوانات جهان در کجا هستند؟

پولک‌پوست زمینی

این موجود تنها موجود پولک‌داری است که خون گرم است. بدن فولادی این جانور بسیار مقاوم است. در مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا یا همان «آفریقای سیاه» می‌توان این موجود را یافت اما از آنجایی که با خطر انقراض مواجه هست شاید شما نتوانید به راحتی آن را ببینید.

عجیب‌ترین حیوانات جهان در کجا هستند؟

لک‌لک نیل

لک‌لک نیل (شوبیل) یکی از پرنده‌های بزرگ آفریقا است. نوک آن ۱۰ سانتی‌متر عرض و ۲۳ سانتی‌متر طول دارد. همچنین پاهای این جانور نیز بسیار بزرگ است به شکلی که درازای انگشت میانی پای او به ۱۶.۸ تا ۱۸.۵ سانتی‌متر می‌رسد. خانه این پرنده زامبیا است.

عجیب‌ترین حیوانات جهان در کجا هستند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • DAvid

      اگه امشب خوابم نبره تقصی خودته

    • طاها

      سی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج