۲۱۲۸۰۵
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

برترین مواد غذایی ضد پیری

شما هرگز برای همیشه جوان نخواهید بود.مردم برای اینکه جوان بنظر برسند و احساس جوانی کنند پول زیادی خرج می‌کنند. اما آیا می‌دانید که راه‌های ساده‌ای برای کم کردن سرعت روند پیری وجود دارد؟

وب سایت سرخاب سفیداب: شما هرگز برای همیشه جوان نخواهید بود. اما سؤال این است که آیا می‌خواهید برای همیشه پیر بنظر برسید؟ مردم برای اینکه جوان بنظر برسند و احساس جوانی کنند (هم از درون و هم از بیرون) پول زیادی خرج می‌کنند. اما آیا می‌دانید که راه‌های ساده‌ای برای کم کردن سرعت روند پیری وجود دارد؟ مواد غذایی ارزان که به راحتی در دسترس می‌باشند، بهترین راه برای حل این مشکل هستند. در ادامه ۱۰ تا از بهترین آنتی اکسیدان‌های ضد پیری را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. توت فرنگی

برترین مواد غذایی ضد پیری

توت فرنگی را مردم سراسر دنیا می‌شناسند، اما توت فرنگی در هر جایی طعم و بافت و اندازه‌ی متفاوتی دارد. توت فرنگی، یک میوه‌ی مفید به رنگ قرمز روشن است، و حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که از آسیب سلولی جلوگیری می‌کنند. همچنین این میوه دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی است که بدن ما به آن‌ها نیاز دارد.

در واقع توت فرنگی، بیشتر از پرتقال ویتامین C دارد! ویتامین سی، یک ابزار قدرتمند ضد پیری است، زیرا تولید کلاژن را افزایش می‌دهد، آسیب دیدگی پوست ناشی از خورشید را ترمیم می‌کند، و چین و چروک‌ها و خطوط ریز را نیز بهبود می‌بخشد. ‌این ویتامین، پوست شما را روشن‌تر، نرم‌تر و صاف‌تر می‌کند، و به آن درخشش جوانی می‌دهد.

توانایی انسان در جذب آنتی اکسیدان موجود در توت فرنگی، توسط محققان مورد ارزیابی قرار گرفته است. هنگامیکه‌ این توانایی کم باشد، شما در معرض ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله استرس قرار خواهید گرفت.‌ مطالعات نشان می‌دهد که استرس، یکی از اصلی‌ترین عوامل پیر شدن سریع افراد است.

از آنجا که توت فرنگی بخاطر وجود آنتی اکسیدان‌ها مخصوصا فلاونوئید، ‌این روند را کند می‌کند، پس بهتر است این نوع میوه را امتحان کنید. اگر برای بدن شما سخت است که به منظور عملکرد سلولی نرمال، آنتی‌اکسیدان تولید کند، شما باید مواد غذایی طبیعی مانند‌ این میوه را مصرف کنید. علاوه بر‌این، پیدا کردن توت فرنگی سخت نیست، چون در سراسر جهان، براحتی در دسترس است. دانشمندان متوجه شده‌اند که چنین میوه‌هایی باید برای کاهش خطر بیماری‌ها در رژیم غذایی همه گنجانده شوند.

2. کدو

برترین مواد غذایی ضد پیری

با وجود اینکه کدو برای مزایای سلامتی‌اش معروف است، اما در مورد فواید آنتی اکسیدانی‌اش، تحقیقات زیادی صورت گرفته است. کدو یک منبع عالی از منگنز است که در خود آنتی اکسیدان دارد. چنین ریز مغذی‌هایی برای هضم درست مواد غذایی و همچنین رشد مناسب ساختارهای استخوانی ضروری می‌باشند، و از آنجایی که کدو، یک ماده‌ی ضد رادیکال آزاد است، می‌تواند به کاهش خستگی ناشی از استرس هم کمک کند، خطر ابتلا به پوکی استخوان بعلت تخریب استخوان را کاهش دهد، و مشکلات حافظه‌ی ناشی از پیری را بهبود ببخشد.

کدو بعنوان یک منبع عالی ویتامین سی، درست مانند منابع دیگر می‌تواند پوست شما را درخشان، صاف و نرم کند، زیرا به ترمیم پوست کمک خواهد کرد. آنتی اکسیدان‌های مفید برای چشم نیز در کدو وجود دارند، مانند لوتئین. مزایای آنتی اکسیدان‌های موجود در کدو، تحت شرایط بسیاری در دسترس ما هستند، کدو چه بخار پز شود یا منجمد، ثبات آنتی اکسیدانی‌اش تغییر قابل توجهی نمی‌کند، یعنی اینکه می‌توانید از مصرف کدو به روش‌های مختلف لذت ببرید.

اما اگر می‌خواهید از تمام مزایای آنتی اکسیدانی آن استفاده کنید، باید علاوه بر گوشت، پوست و دانه‌های کدو را نیز بخورید. آن قسمت‌های کدو دارای مقدار زیادی مواد مغذی مهم هستند که برای بهره مندی از خواص ضد پیری بیشتر، مورد نیازند. کدو، چشم اندازی برای سلامتی و زیبایی است.

3. کلم بروکلی

برترین مواد غذایی ضد پیری

نشان طلا برای بهترین سبزی خوراکی به کلم بروکلی می‌رسد. بروکلی حاوی ویتامین C مورد نیاز بدن ما برای ترمیم آسیب‌های سلولی و کلسیم برای تقویت استخوان‌ها می‌باشد. همچنین، کلم حاوی یک ماده ناشناخته است که با امراض و بیماری‌ها مقابله می‌کند. مشخص شده که این ماده‌ی مغذی گیاهی موجود در بروکلی، انواع مختلف سرطان را کاهش می‌دهد که ممکن است به نجات زندگی شخص کمک کند.

از آنجا که امروزه مردم بعلت گرایش‌های زیبایی، در مورد پوستشان بسیار دقیق هستند، خوردن قسمت گل کلم بروکلی، یک راه سالم و معمول برای داشتن پوستی بهتر است. ویتامین‌های موجود در آن باعث می‌شوند که پوست، جوانتر بنظر برسد که احتمالا باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید. همچنین مانع تشکیل چین و چروک می‌شود. چین و چروک‌ها نشانه‌ی بدی هستند که سن افراد را بالا می‌برند و هنگامیکه بیش از حد مشخص باشند، بسیار زشت بنظر می‌رسند.

بروکلی، مزایای متعددی برای سلامتی شما دارد، به همین دلیل ما باید بروکلی را به رژیم غذایی‌مان اضافه کنیم و آن را مصرف نماییم. همانطور که‌این ضرب المثل می‌گوید: جوان بمانید تا سالم بمانید. علاوه بر ‌این با بالا رفتن سن فرد، حافظه نیز کند می‌شود. هنگامیکه بخاطر امتحانات طولانی، ضرب العجل گزارش‌ها و سایر چیزهایی که به تفکر عمیق و استدلال نیاز دارند تحت فشار هستید، بروکلی یک انتخاب خوب برای حل مشکل شماست، زیرا حاوی یک فیتواستروژن است که به بهبود مهارت‌های ذهنی شما کمک می‌کند.

4. زنجبیل

برترین مواد غذایی ضد پیری

زنجبیل یک ادویه‌ی محبوب در جهان است که بعنوان یک ماده‌ی مغذی آنتی اکسیدانی در نظر گرفته می‌شود. زمانی که ما آشپزی می‌کنیم، معمولا از زنجبیل برای بهتر کردن طعم غذایمان استفاده می‌کنیم. خوردن زنجبیل به تنهایی برای کمک به سیستم ایمنی بدن ما برای مقابله با بیماری‌ها، به اندازه کافی مفید است.

مطالعات نشان می‌دهد که زنجبیل برای جلوگیری و درمان تعدادی از بیماری‌ها مانند آلزایمر که معمولا افراد مسن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، موثر بوده است. چنین بیماری با توجه به بالا رفتن سن، طبیعی نیست و می‌تواند زندگی روزمره فرد را تحت تاثیر قرار دهد، زیرا باعث مشکل حافظه می‌شود. در ‌این مورد، رفتار و مسیر فکری شخص تغییر می‌کند.

به دلیل آنکه زنجبیل حاوی کورکومین است که به درمان عقب ماندگی پیری کمک می‌کند، در نتیجه برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها مفید است. همچنین حاوی جینجرول است که می‌تواند رسوب مغز را که باعث مشکلات مربوط به حافظه می‌شود، تغییر دهد.

از آنجا که زنجبیل دارای عوامل ضد پیری قوی است، مردم با مصرف آن، جوان بنظر می‌رسند و احساس جوانی می‌کنند. بدن، تنها دلیل پیری ما نیست، بلکه عوامل محیطی وجود دارند که با انتشار رادیکال‌های آزاد، باعث آسیب پوست می‌شوند. به هیمن دلیل، روند پیری شتاب می‌گیرد.

مصرف زنجبیل ممکن است سموم موجود در بدن ما را از بین ببرد، در نتیجه شاید روند پیری کند شود. همچنین گردش خون افزایش می‌یابد و رنگ پوست ما نیز بهتر می‌شود. علاوه بر این، ممکن است استفاده از روغن‌های ضروری موجود در زنجبیل با مرطوب‌تر کردن پوست، باعث درخشش بیشتر آن شود.

5. اسفناج

برترین مواد غذایی ضد پیری

وقتی صحبت اسفناج می‌شود، به یاد ملوان زبل می‌افتیم که وقتی‌این سبزی را می‌خورد قوی می‌شد. اما در واقع فواید اسفناج چیست؟ اگر هنوز نمی‌دانید، اسفناج یک سبزی برگ دار است که حاوی بتاکاروتن، ویتامین E، ویتامین B6 و منیزیم است که می‌تواند برای روند ضد پیری ما مفید باشد.

پوست ما تحت تاثیر آلودگی هوا و عوامل دیگر محیطی قرار می‌گیرد. ما برای کمک به ترمیم این آسیب، به ویتامین‌ها و مواد مغذی نیاز داریم. ویتامین C و E بهترین راه برای حل این مشکل هستند، زیرا هر دوی آنها برای احیای پوست آسیب دیده با هم کار می‌کنند.

این ویتامین‌ها برای پیری مفیدند و کلاژن را نیز افزایش می‌دهند، که باعث می‌شود پوستتان سفیدتر و نرم‌تر شود. مزایای ویتامین E تنها در پوست مشهود نیست، بلکه برای سیستم داخلی نیز مفید است. همچنین ویتامین B6 برای بدن و ذهن مفید است که شما را شاد و سالم نگه می‌دارد.

مطالعات نشان داده‌اند که نداشتن استرس، روند پیری را کند می‌کند. از آنجا که چنین ویتامین‌هایی، مواد شیمیایی شادی آور در مغز تولید می‌کنند، شما احساس استرس زیادی نمی‌کنید، در نتیجه روند پیری شما کند خواهد شد. از آنجایی که اسفناج سرشار از منیزیم است، که استخوان‌ها، عضلات و اعصاب شما برای قویتر و سالم‌تر بودن به آن نیاز دارند، پس باید حتما اسفناج مصرف کنید. اگر می‌خواهید عمر طولانی‌تری داشته باشید، باید به روشی سالم زندگی کنید.

6. گوجه فرنگی

برترین مواد غذایی ضد پیری

گوجه فرنگی یک میوه‌ی مغذی است که معمولا بعنوان سبزی مصرف می‌شود و مزایای متعددی دارد.‌ این میوه‌ی عجیب و غریب در سراسر جهان شهرت دارد، و معمولا در پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف گوجه فرنگی با کاهش خطر یا ریسک ابتلا به بیماری‌ها مرتبط است.

تایید شده که آنتی اکسیدان‌های مختلف موجود در گوجه فرنگی، مزایای بیشتری دارند. گوجه فرنگی بخاطر داشتن غلظت بالای لیکوپن که به آن رنگ قرمز می‌دهد، معروف است. لیکوپن یک آنتی اکسیدان است که مانع می‌شود رادیکال‌های آزاد، با بالا رفتن سن شخص در تشکیل استخوان‌های جدید، اختلال ایجاد کنند.

هنگامیکه تعادل وجود نداشته باشد، آسیب استخوانی افزایش می‌یابد و باعث می‌شود که استخوان‌ها شکننده شوند و منجر به پوکی استخوان یا سایر مشکلات استخوانی می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد هنگامیکه لیکوپن از رژیم غذایی حذف شود، خطر مشکلات استخوانی افزایش می‌یابد و استخوان‌ها در معرض اکسیداتیو قرار می‌گیرند، به همین دلیل تاثیر نامطلوبی بر سلامتی می‌گذارد.

گزارش دیگری ادعا می‌کند که مصرف لیکوپن از افراد در مقابل آسیب نور خورشید، محافظت خواهد کرد. اگر مردم، بیشتر در معرض اشعه‌های مضر قرار بگیرند، دچار سرطان پوست می‌شوند. تنها حفاظت خارجی و زدن کرم ضد آفتاب کافی نیست و باید حفاظت داخلی نیز انجام دهید و مراقب رژیم غذایی‌تان باشید، مخصوصا لیکوپن موجود در گوجه فرنگی که مانند یک آنتی اکسیدان برای ترمیم آسیب‌های داخلی عمل می‌کند.

7. هلو

برترین مواد غذایی ضد پیری

این میوه‌ی خوشمزه و آبدار، یکی از محبوب‌ترین محصولات ارگانیک در جهان است. ‌این میوه برای چشم، قلب و پوست شما مفید است، زیرا حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مورد نیاز بدن می‌باشد. هلو دارای لوتئین است.

لوتئین برای محافظت از چشمها بسیار مفید است. چشمهای ما بخش مهمی‌ از بدنمان هستند زیرا به ما امکان دیدن می‌دهند. اگر نتوانیم به خوبی ببینیم، چطور می‌توانیم کارهای روزمره‌مان را انجام دهیم؟ مشکلات چشمی‌مربوط به سن ممکن است شامل آب مروارید و دژنراسیون ماکولا باشد. از آنجایی که نمی‌خواهیم چشمانمان آسیب ببیند، برای محافظت از آنها باید از یک منبع قوی لوتئین که در هلو وجود دارد، استفاده کنیم.

همچنین با بالا رفتن سن افراد، حافظه نیز دچار مشکل می‌شود. افراد مسن‌تر معمولا فراموشکار می‌شوند. از آنجا که لوتئین از مغز هم محافظت می‌کند، می‌تواند ذهن شما را فعال‌تر کند. پوست نیز خسته و فرسوده می‌شود و لوتئین می‌تواند صدمه به پوست را کاهش دهد. مطالعات نشان داده‌اند افرادی که لوتئین بیشتری مصرف می‌کنند، ریه‌هایشان حدود ۱ یا ۲ سال جوان‌تر است، مخصوصا وقتی که فرد سیگاری باشد.

همچنین هلو حاوی ویتامین A است که یک آنتی اکسیدان برای بی اثر کردن آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌باشد. ممکن است رادیکال‌های آزاد باعث اکسیداسیون شوند که دلیل اصلی دژنراسیون بعلت پیری می‌باشد.

8. فلفل دلمه‌ای

برترین مواد غذایی ضد پیری

فلفل دلمه‌ای، ترکیبی عالی از طعم تند و بافت ترد است، بیرون آن براق است و رنگ و شکل‌های مختلفی دارد. فلفل دلمه‌ای حاوی ویتامین C است که همانطور که قبلا گفته شد، کمک میکند که کلاژن سالم در پوست حفظ شود، بافت‌های آسیب دیده ترمیم شوند، سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها افزایش یابد، و همچنین سیستم ایمنی بدن تقویت شود.

آسیب پوست می‌تواند دراز مدت باشد، بویژه هنگامیکه پوست ما در معرض آلودگی هوا، دود سیگار، اشعه UV و سایر عوامل موثر که بر پوست ما تاثیر سوء می‌گذارند قرار بگیرد. هنگامی که اکسیژن با مواد دیگر ترکیب شود،‌ این فرایند اکسیداسیون نامیده می‌شود که قبلا به آن اشاره شده است. اکسیداسیون می‌تواند باعث بالا رفتن سن پوست و پیری آن شود.

تسریع روند پیری روی بافت‌ها و اندام‌های موجود در بدن تاثیر بدی می‌گذارد. همچنین آن‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و حاوی الکترون‌های آزاد هستند، که ممکن است از بیماری‌های پوست، چشم، قلب و سایر ارگان‌ها مانند چین و چروک، دژنراسیون ماکولا، بیماری‌های قلب و عروقی و چیزهای دیگر جلوگیری کند.

اسید اسکوربیک موجود در ویتامین C می‌تواند تاثیر زیادی در طول عمر و مقابله با پیری داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که ویتامین C بیشتری مصرف می‌کنند، می‌توانند حداکثر ۶ یا ۲ سال، به ترتیب برای مردان و زنان به عمرشان بیفزایند.

9. ذرت

برترین مواد غذایی ضد پیری

ذرت به علت فایده نداشتن برای سلامتی مورد انتقاد قرار گرفته است، اما در واقع، عالی‌ترین ماده‌ی غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان است. قبلا کشف نشده بود که ذرت، دارای چندین ماده‌ی مغذی گیاهی قوی است که، تنها در گیاهان ساخته می‌شود، برای سلامت انسان مفید است، و به جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

مشخص شده نوعی ماده‌ی مغذی گیاهی به نام فنولیک، با بیماری‌ها مقابله می‌کند و در میوه‌ها و سبزیجات منتخب وجود دارد. در میان میوه‌هایی که مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، مانند موز، کلم بروکلی، اسفناج و سیب، بالاترین امتیاز فعالیت آنتی اکسیدانی را ذرت بدست آورد! این نتیجه‌ی شگفت انگیز می‌تواند سرطان را درمان کند، بیماری آلزایمر را از بین ببرد و با علت پیری مقابله کند که می‌تواند شما را جوان نگه دارد.

ذرت حاوی تیامین است که برای تولید انرژی ضروری است. سنتز یک انتقال دهنده عصبی به نام «استیل کولین» برای حافظه ضروری است، و تیامین شامل تمام اینهاست. هنگامیکه استیل کولین وجود نداشته باشد، ممکن است مشکلات روانی و مشکلات مربوط به سن بوجود بیایند.

همچنین یک ویتامین B دیگر به نام پانتوتنیک اسید، غدد آدرنال را تقویت می‌کند و ‌این به شما کمک می‌کند که بدون استرس باشید. همانطور که قبلا گفته شد، استرس می‌تواند روند پیری را فعال کرده و سرعت آن را افزایش دهد.

همچنین ذرت حاوی ویتامین C لازم برای درخشش پوست، منگنز برای ساختار استخوانی خوب، فسفر برای معدنی سازی استخوان و بهبود دندانها، و همچنین فولات برای جلوگیری از مشکلات شایع حمله قلبی می‌باشد.

10. سیب

برترین مواد غذایی ضد پیری

سیب بسیار خوشمزه است و سرشار از مکمل‌های غنی می‌باشد. سیب معمولا در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، و در تمام طول سال در دسترس می‌باشد. یک ضرب المثل معروف می‌گوید که «یک سیب در روز، دکتر را از شما دور می‌کند».

در واقع‌ این درست است، زیرا سیب، فواید بسیاری برای سلامتی دارد. ‌این میوه، غنی از آنتی اکسیدان است و مزایای پزشکی متعددی دارد. سیب حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند فلاونوئیدها و پلی‌فنول‌ها است. فلاونوئیدها باعث تعدیل سلامتی می‌شوند، زیرا خطر ابتلا به مشکلات مربوط به سن را کاهش می‌دهند، و همچنین باعث افزایش طول عمر فرد می‌شوند.

مطالعات نشان داده که هر چه مصرف فلاونوئیدها بیشتر باشد، عمر فرد طولانی‌تر می‌شود. در مورد دیگر، پلی فنول‌ها نیز به بهترین شکل از شخص در برابر هر نوع اختلالات مرتبط با سن محافظت می‌کنند. آنها از طریق تولید متابولیسم اکسیژن واکنش پذیر، آسیب سلولی را ترمیم می‌کنند. چنین آنتی اکسیدانی، عاملی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز می‌باشد.

آنتی اکسیدان موجود در میوه‌هایی مانند سیب می‌تواند به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن کمک کند. رادیکالهای آزاد ممکن است به DNA شخص آسیب برسانند. همچنین این میوه سرشار از فیبر است که به تنظیم حرکات روده کمک می‌کند. سیب واقعا شیرین است زیرا دارای قند ساده است که برای سلامت شما مضر نیست. در نهایت، از آنجایی که آنتی اکسیدان‌های بیشتری در سیب وجود دارد، به احتمال زیاد بهترین میوه برای پوست است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هاشم

      سلام میگم چرااردذرت به نان افزوده میشه مسئولان اداره اردونان بفکرجوان ماندن مردم هستندمتشکرم ولی یک عیب داره اونم اینکه نان زودخشک میشه دورریزش هم زیاد.

    • علی

      عالی بود من از آن استفاده کردم وموثر بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج