اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۱۴۴۵۵
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

اعتراض به ساخت اتوبان در پارک سرخه‌حصار

تعدادی از انجمنهای زیست محیطی به راه سازی و احتمال ادامه ساخت اتوبان شوشتری در پارک ملی سرخه حصار اعتراض کردند.

خبرگزاری مهر: توسعه‌ی لگام‌گسیخته‌ی شهر تهران این‌بار دامنگیر پارک ملی سرخه‌حصار، نزدیک‌ترین محیط طبیعی هزاران‌ساله در همسایگی شرقی تهران و قدیمی‌ترین منطقه‌ حفاظت‌شده‌ جهان، شده است و شهرداری تهران قصد دارد با ساخت بزرگراهی این زیستگاه حفاظت‌شده را به دو نیم کند که، در عمل، به معنای نابودسازی آن است.

شهرداری تهران پیش از آن‌که گزارش ارزیابی محیط‌زیستی کار را به اداره‌ کل محیط زیست استان تهران ارائه کند اقدام به تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی این طرح کرده است؛ اقدامی که حتی با ارایه‌ گزارش ارزیابی هم غیرقانونی است، چرا که بنا بر ماده‌ ۸ آیین‌نامه‌ی اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست، قطع درختان و بوته‌کنی و تجاوز به محدوده و تخریب محیط‌زیست و به‌طور کلی هر عملی که موجب از میان رفتن رُستنی‌ها و دگرگونی بوم‌سازگان (اکوسیستم) باشد، در پارک‌های ملی و آثار طبیعی ملی ممنوع است.

ساختِ بزرگراهی که به گفته‌ مجری «طرح‌های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران» از میان مناطق سخت‌گذر کوهستانی عبور می‌کند و نیازمند انفجار، عملیات سنگ‌برداری و ساخت تونل است، مصداق بارز ماده‌ یادشده بوده و ممنوع است.

از آن‌جا که گفته می‌شود سازمان منابع طبیعی به‌طور موقت جلو کار را گرفته است امضاکنندگان بیانیه نسبت به پیامدهای این حرکت ضدمحیط‌زیستی، آن‌هم پس از اتمام حجت مقام معظم رهبری، هشدار می‌دهند و به نمایندگی جامعه‌ محیط‌زیستی کشور و به‌ویژه مردمان ابرشهر تهران که سال‌هاست با هوای آلوده زندگی می‌کنند، خواهان توقف ساخت این بزرگراه در مسیر فعلی و استفاده از گزینه‌های جایگزین در بیرون از پارک ملی و منطقه‌ حفاظت‌شده هستند.

۱۵ ان جی او زیست محیطی امضا کننده این بیانیه شامل دیده‌بان یادگارهای فرهنگی و طبیعی ایران، انجمن کوهنوردان ایران، جمعیت داوطلبان سبز، انجمن پایشگران محیط زیست ایران (پاما)، جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست، انجمن آشتی با زمین، انجمن دامون، موسسه مهرگان پرتو پژوه، انجمن ميراث طبيعت، موسسه یاران سبز ژینگه، انجمن زیست محیطی کاریزه، احیاکنندگان تالاب بین‌المللی کمجان، انجمن احیای سریع هامون پاک (چورا)، انجمن پیشگامان خورشید استهبان و انجمن مهرگان (شیراز)هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ياسمن

      چند سال پيش كه يكم از سرخه حصار براي اتوبان از بين رفت خيلي ناراحت كننده بود نبايد دوباره تكرار بشه من هنوز يادمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج