۲۱۴۶۸
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

با کیفیت ترین خودروهای داخلی کدام است؟

در اسفند ۹۰ نیسان تینا به عنوان کیفی ترین خودرو داخلی با نمره منفی ۳/۵ معرفی شد، یعنی نمره منفی این خودرو در مقایسه با بهمن ۹۰ حدود ۰/۴ واحد بهبود یافته است

با کیفیت ترین خودروهای داخلی کدام است؟

هفت صبح: سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر از چند گاهی کیفیت خودروهای تولید داخل را ارزیابی می کند و نتایج آن را در قالب گزارش هایی منتشر می کند. شاخص هایی که در این رده بندی در نظر گرفته می شود شامل آلایندگی، مصرف سوخت، تست دوام، خدمات پس از فروش، تحقیقات مشتری و بررسی شکایات است. روند کار هم اینطوری است که کارشناسان این سازمان پس از بررسی خودروهای سبک و سنگین تولید داخل به آنها نمره منفی هدیه می کنند! هر خودرویی که نمره منفی کمتری بگیرد طبعا در رتبه بالاتری قرار خواهد گرفت.

مسوولین این سازمان می گویند فعالیت شان در دو دهه اخیر باعث شده کیفیت 76 درصد خودورهای تولید داخل ارتقا پیدا کند. یکی از کارهای جالبی که این سازمان انجام می دهد، تعیین میزان رضایت مشتریان از خودروهای وارداتی و تولید داخل و بعد تعیین امتیاز آنهاست. مثلا برای سال 89 از یک جامعه آماری 35 هزار نفری برای این کار کمک گرفته بودند که اکثر خودروهای وارداتی از هزار بالای 800 امتیاز آوردند اما خودروهای داخلی نتوانستند بیشتر از 600 تا 700 امتیاز کسب کنند.

چندی پیش جدیدترین رده بندی کیفی خودروهای داخلی اعلام شد. در اسفند 90 نیسان تینا به عنوان کیفی ترین خودرو داخلی با نمره منفی 3/5 معرفی شد، یعنی نمره منفی این خودرو در مقایسه با بهمن 90 حدود 0/4 واحد بهبود یافته است، البته تا مدت ها ماکسیما باکیفیت ترین خودرو تولید داخل معرفی می شد اما بعد با از راه رسیدن «نیسان تینا» جای خود را به این خودرو تازه نفس داد.

نیسان ماکسیما، نیومزدا 3 و مزدا 2 هم با نمره منفی 15 در رده های بعدی جدول رده بندی خودرو سواری قرار گرفتند. در رده بندی خودروهای سواری در بهمن 90 نیسان ماکسیما، گراند ویتارا و مگان در رده های دوم تا چهارم قرار داشتند که در جدیدترین رده بندی، گراند ویتارا به رده پنجم و مگان به رده هفتم سقوط کردند. همچنین در جدیدترین رده بندی کیفی خودروهای سواری که توسط سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران صورت گرفته است، تندر 90 پارس خودرو با نمره منفی 22/7 در رده ششم و تندر 90 ایران خودرو با نمره 23/9 در رده نهم قرار دارند.

نکته جالب همین بهتر بودن تندر پارس خودرو از ایران خودرو است. این پاسخ سوالی است که ذهن خیلی از مردم را درگیر کرده که کدام یک از این کمپانی های بزرگ، تندر 90 باکیفیت تری تولید می کند. سایپا 132 کاشان نیز با نمره منفی 123/1 در رتبه آخر رده بندی کیفی گروه خودروهای سواری قرار دارد. در گروه وانت نیز وانت کاپرا با نمره منفی 99 و 0/7 بهبود نسبت به بهمن 90 در رده اول قرار دارد و پس از آن وانت مزدا تک کابین و وانت دیزل زامیاد در رده های بعدی قرار دارند.

وانت پیکان تبریز نیز با 181/6 واحد نمره منفی در رده آخر ارزیابی گروه وانت قرار دارد. به گزارش فارس، در رده بندی کیفی مینی بوس و اتوبوس تولید داخلی نیز از اتوبوس شهری ولوو B9 با 41/9 نمره منفی در رتبه نخست و در گروه کامیون و کامیونت نیز کامیون ولوو FH در رده نخست قرار دارند.

رده بندی باکیفیت ترین خودروهای داخلی

رتبه

نام خودرو

1

نیسان تینا

2

نیسان ماکسیما

3

نیومزدا 3

4

نیومزدا 2

5

سوزوکی گراند ویتارا

6

تندر 90 پارس خودرو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • reyhoon

      درسته ولی با کیفیتا رو به کشور های همسایه صادرات میکنن

    • فاران

      خودروی ششمی هم که داره گند میزنه !!
      میگن مدل های 90 به بعد قطعات چینی داره ، هزینه نگهداری آن سرسام آوره ، قطعات وارداتی و گران ، معلوم نیست آینده این خودرو چی بشه !!!
      بریم دنبال همون پراید خودمون !!!!!

    • بدون نام

      خودروي داخلي!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج