۲۱۵۷۶۰
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

کهکشان جدید CR۷، الهام گرفته از نام رونالدو

اخیراً گروهی از ستاره‌شناسان، با استفاده از تلسکوپی بسیار بزرگ و پیشرفته‌، موفق به کشف یکی از درخشان‌ترین کهکشان‌های جوان جهان شده‌اند. نکته جالب این خبر این است که این محققان در نامگذاری این کهکشان از نام فوق ستاره‌ی پرتغالی باشگاه رئال مادرید الهام گرفته‌اند.

zoomit.ir: اخیراً گروهی از ستاره‌شناسان، با استفاده از تلسکوپ بسیار بزرگ و پیشرفته‌ی این مجموعه، موفق به کشف یکی از درخشان‌ترین کهکشان‌های جوان جهان شده‌اند. نکته جالب این خبر این است که این محققان در نامگذاری این کهکشان از نام فوق ستاره‌ی پرتغالی باشگاه رئال مادرید الهام گرفته‌اند.

بر اساس مقاله‌‌ای که اخیراً در ژورنال آستروفیزیکال منتشر شده است، کهکشان درخشانی که اخیراً گروهی از ستاره‌شناسان، با استفاده از تلسکوپ بسیار بزرگ و پیشرفته‌ی رصدخانه فضایی اروپا موفق به کشف آن شده‌اند، در بردارنده‌ی اولین نسل ستارگان بوده و دانشمندان معتقدند زمانی که عالم تنها ۸۰۰ میلیون سال عمر داشته، CR۷ وجود داشته است.

چیزی که دانشمندان را بسیار هیجان‌زده کرده این است که این کهکشان سه برابر بیش‌تر از نمونه‌های مشابه پیشین درخشان و نورانی است و می‌توان آنرا درخشان‌ترین کهکشان عالم نامید.

دانشمندان بر این باورند که کهکشان CR۷ برای ۱۲.۹ میلیارد سال در حال طی سفری شگفت‌انگیز بوده است. اخترشناسان معتقدند این کهکشان بخشی از نسل از دست رفته‌ی ستارگانی است که پس از انفجاری عظیم، نور را به سمت عالم متنقل کرده‌اند. به عبارتی این موضوع، جرقه‌ای جهت آغاز فرآیند ایجاد عناصری بوده که برای زندگی و همچنین سیارات مورد نیاز است. دانشمندان معتقدند این ستاره‌ها، صدها و هزاران بار سنگین‌تر از خورشید هستند. بطور خلاصه، اخترشناسان بر این باورند که نور از طریق این کهکشان به عالم فرستاده شده و همچنین بخشی مهم از شکل‌گیری زندگی و سیارات بوده است.

کهکشان جدید CR7، الهام گرفته از نام رونالدو

دکتر دیوید سبرال از دانشگاه لیسبون پرتغال که سرپرستی تیم اخترشناسان کاشف این کهکشان جدید را بر عهده داشته است، در رابطه با نامگذاری آن می‌گوید:

نام این کهکشان، CR۷ نامگذاری شده که مخفف Cosmos Redshift ۷ است.

وی اضافه کرده است که نام این کهکشان از نام ستاره‌ی محبوب دنیای فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو که با عنوان CR۷ شناخته می‌شود نیز الهام گرفته شده است.

کهکشان جدید CR7، الهام گرفته از نام رونالدو

رونالدو که بر اساس آمار جهانی محبوب‌ترین شخصیت شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر به شمار می‌آید و سال‌هاست که با نام اختصاری CR۷ که مخفف حروف اول نام و نام خانوادگی او و شماره‌‌ی لباسی است که بر تن می‌کند، نزد هواداران خود شناخته‌ می‌شود. وی مدتی است که پوشاک اختصاصی خود را نیز با برند CR۷ روانه بازار کرده است.

کهکشان جدید CR7، الهام گرفته از نام رونالدو

به اذعان دانشمندان، نام کریستیانو رونالدو که مهمترین عضو کهکشانی‌های رئال مادرید محسوب می‌شود با گره خوردن به نام کهکشان CR۷، برای همیشه جاودانه خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج