جاباما
۲۱۵۸۸
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

انتقام سخت اسيدی مرد معتاد از همسر و فرزند

مادر و دختري كه توسط پدر معتاد خانواده قرباني اسيدپاشي شده‌اند همچنان تحت درمان قرار دارند و پزشكان در تلاش هستند تا بينايي را به چشمان آنها بازگردانند.

شرق: مادر و دختري كه توسط پدر معتاد خانواده قرباني اسيدپاشي شده‌اند همچنان تحت درمان قرار دارند و پزشكان در تلاش هستند تا بينايي را به چشمان آنها بازگردانند.

اين حادثه اواخر ارديبهشت سال گذشته در روستاي «برات‌آباد» شهرستان بم به وقوع پيوست و مردي معتاد بعد از مدت‌ها اختلاف با همسرش روي او و دختر ۵/۲ ساله‌اش اسيد پاشيد و آنها را به شدت زخمي كرد.

بعد از اين اسيدپاشي در حالي‌كه زن ۲۴ ساله از شدت سوزش فرياد مي‌كشيد، از همسايه‌ها كمك خواست. اهالي روستا بعد از ديدن اين زن، ابتدا تصور كردند او دچار برق‌گرفتگي شده است اما بعد از انتقال وي و دخترش به مركز درماني، حقيقت ماجرا روشن شد.

سميه كه براي ادامه درمان خود به تهران آمده و براي معالجه خود و دخترش با مشكلات مالي روبه‌رو است درباره زندگي مشتركش گفت: «من شش سال قبل ازدواج كردم و دو دختر ۵/۲ و چهارساله به نام‌‌هاي «رعنا» و «نازنين» دارم و شوهرم به شيشه و كراك معتاد است.

مدتي بود كه ديگر نمي‌توانستم در كنار او زندگي كنم و حتي دو روز قبل از حادثه براي طلاق توافقي به دادگاه رفتم كه همسرم در حياط دادگاه منصرف شد. اين زن ادامه داد: روز حادثه من به شدت دلتنگ خانواده‌ام بودم و همسرم به من پيشنهاد كرد به خانه مادرم بروم.

اين حرف او شك مرا برانگيخت چون از زمان‌رفتن ما به منزل جديد، او اجازه ديدار با خانواده‌ام را نمي‌داد. همسرم هميشه من را تهديد مي‌كرد كه اگر در مورد مسايل و مشكلاتم به خانواده‌‌ام چيزي بگويم يا از او طلاق بگيرم، بلايي سر خانواده‌ام مي‌آورد.

حتي يك‌بار كه با هم دعوا كرديم به قصد آتش‌زدن منزل برادرم، به خانه او رفت همسايه‌ها او را در حال بالا رفتن از ديوار خانه برادرم ديدند و در نهايت او فرار كرد. سميه نحوه وقوع اسيدپاشي را اين‌طور شرح داد: «آن شب رعنا در حال شيرخوردن كنارم خوابيد ساعت ۱۲ شب بود كه متوجه سوزش شديد در چشم و صورت خود شدم، از شدت سوزش از خواب پريدم و خود را به حوض حياط رساندم و صورت خود را شستم كه متوجه شدم موهايم كنده شده‌ و در دستانم است.

در حالي كه از ديدن مو و پوست سرم در كف حياط شوكه شده بودم صداي گريه‌هاي رعنا را مي‌شنيدم اما فكر مي‌كردم به خاطر فريادهاي من ترسيده و از خواب پريده است و اصلا حدس نمي‌زدم همسرم كه قصد داشت از من انتقام‌ بگيرد، رعنا را نيز هدف قرار داده باشد. اين زن در ادامه گفت: در اين مدت ۱۱ ماهه تنها سه بار پزشك ما را ويزيت كرده است كه يك‌بار در كرمان و دو بار ديگر نيز در تهران بود و مدت شش ماه است كه به دليل مشكلات مالي، دست هيچ پزشكي براي معالجه به چشمانم نخورده است.

از طرفي از صحبت‌هاي دختر بزرگ‌ترم متوجه شدم «رعنا» يكي از چشم‌هايش را از دست داده اما اميدوارم دكتر بگويد مي‌تواند براي رعنا كاري كند. پدر سميه نيز درباره اين حادثه گفت: شب حادثه يكي از همسايه‌ها به خانه ما آمد و با اين ادعا كه سميه دچار برق‌گرفتگي شده است مرا به خانه دخترم برد، سميه را در حالي كه در كنار حوض خانه مشغول شست‌وشوي صورتش بود مشاهده كردم.

يك لحظه تعجب كردم چون چهره سميه كاملا سياه و پوست صورت و موهاي او در حال كنده شدن بود. در همين حال دكتر بلالي چشم پزشك- پس از مشاهده «اكو» چشمان سميه، با اعلام اينكه سميه مي‌تواند پس از تحمل دست‌كم هشت عمل جراحي بار ديگر بينايي خود را به دست آورد، گفت: آزمايش‌هاي تخصصي از چشمان سميه نشان مي‌دهد اين مادر بار ديگر مي‌تواند بينايي خود را به دست آورد اما بايد گفت سميه بايد چندين عمل جراحي را پشت‌سر گذارد.

وي افزود: سه عمل جراحي بايد روي پلك و چشم او صورت گيرد و پس از پايان التهاب پلك، مي‌توان روي چشمان وي نيز عمل جراحي انجام داد. بلالي در مورد وضعيت چشمان رعنا نيز با بيان اينكه بينايي چشم راست رعنا به صورت كامل از بين رفته است، گفت: چشم چپ رعنا سالم است و بايد چندين عمل پيوند پوست روي صورت اين كودك ۵/۲ساله انجام شود.

اين مادر و دختر اكنون به‌شدت مشكل مالي دارند و به همين دليل روند درمان‌شان با كندي پيش مي‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جمال

      متاسفم. اقدام غیر اخلاقی روزنامه شرق در چاپ عکس این واقعه باعث شده در شوک فرو بروم. خواهش می کنم نام پدر را روی این حیوان کثیف نگذارید. در ضمن اگر زن بخت برگشته قبلا شکایت می کرد که جانش در خطر است کدام مرجع قانونی از او حمایت می کرد؟

    • نگین

      من از همه مردم ایران عزیز میخواهم هر چقدر در توانشان است به این خانواده کمک کنند فقط کسانی که بچه دارند می فهمند این مادر الان چه حالی دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج