۲۱۶۳۷۷
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

مراقب سوابق جست و جوهایتان در گوگل باشید!

تاکنون به این موضوع فکرکرده اید که گوگل اطلاعات جست و جویتان را در اختیار دارد؟ شما به وسیله قابلیت سابقه گوگل می توانید این موضوع را بررسی کنید و همچنین سابقه تمام جست و جوهای خود را ببینید و دانلود کنید.

مراقب سوابق جست و جوهایتان در گوگل باشید!





هفته نامه عصر ارتباط: تاکنون به این موضوع فکرکرده اید که گوگل اطلاعات جست و جویتان را در اختیار دارد؟ شما به وسیله قابلیت سابقه گوگل می توانید این موضوع را بررسی کنید و همچنین سابقه تمام جست و جوهای خود را ببینید و دانلود کنید.

اطلاعات خود را در گوگل پاک کنید

کاربران با این قابلیت به آدرس هایی که جست و جو کرده اند دسترسی پیدا می کنند. حتی می توانند فهرستی از تصاویری را که هنگام جست و جو روی آنها کلیک کرده اند مشاهده کنند. پاک کردن حافظه مرورگر موجب نمی شود که این اطلاعات پاک شوند.

اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، زیرا علاوه بر دانلود سوابق جست و جوهای خود می توانید آنها را پاک کنید. در ابتدا برای دانلود سوابق جست و جوها به این شکل عمل کنید.

به صفحه (google web and app activity) بروید و روی آیکون (gear) در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. از منویی که باز می شود گزینه دانلود را انتخاب کنید. اکنون یک پنجره باز می شود که به شما هشدار می دهد سوابق جست و جوهای خود را در یک رایانه عمومی دانلود نکنید؛ زیرا حاوی حجم زیادی از اطلاعات حساس است.

مراقب سوابق جست و جوهایتان در گوگل باشید!

اگر قصد ادامه داشتید، روی گزینه ایجاد آرشیو (create archive) کلیک کنید.

حال اگر نمی خواهید اطلاعات را دانلود کنید و ترجیح می دهید از شر آنها خلاص شوید می توانید آنها را پاک کنید.

البته دلایلی وجود دارد که به گوگل اجازه دهید اطلاعات جست و جوهای شما را نگه دارد. برای مثال، این سوابق نتایج سریع تر جست و جو را تضمین می کند. همچنین گوگل با این سوابق تمام تازه ترین اطلاعات مرتبط به شما را دارد. اگر این سوابق را پاک کنید نتایج جست و جوهای شما مطابق عادات شما نخواهدبود.

اما اگر می خواهید سوابق جست و جوهای خود را پاک کنید، به این طریق است.

گفتنی است که اگر می خواهید اطلاعات خود را مخفی نگه دارید می توانید از گزینه حریم خصوصی مرورگر خود استفاده کنید که مانع ذخیره سازی اطلاعات از سوی گوگل می شود. اگرچه همچنان شرکت ارایه دهنده اینترنت یا کارفرمای شما می تواند به آن دسترسی داشته باشد.

صرفا پاک کردن حافظه مرورگر باعث پاک شدن سوابق جست و جوهای ذخیره شده به وسیله گوگل نمی شود؛ زیرا شما فقط اطلاعات ذخیره شده توسط مرورگر را پاک می کنید نه اطلاعاتی که روی سرور گوگل ذخیره می شود.

برای این منظور به شکل زیر عمل کنید.

به صفحه (web and activity page) بروید و روی آیکون (gear) در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. گزینه (items remove) را انتخاب و از پنجره ای که باز می شود گزینه (the beginning of time) را انتخاب کنید.

آیکون (remove) را بزنید و اطلاعات خود را پاک کنید. به این ترتیب سوابق تمام جست و جوهای شما در گوگل پاک خواهدشد و دیگر لازم نیست نگران اطلاع گوگل از برنامه های خود باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینقدر بدم میاد از توضیحات ناقص! مثل آدم آدرس صفحه web and activity رو بنویسید!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج