adexo3
۲۱۶۶۳۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

سفر تورِ ماهیگیری از آمریکا تا اسکاتلند!

امسال در طول بیست و هشتمین جشنواره‌ی نظافت بهاره‌ی ساحل که همه ساله در مجمع‌الجزایر شِتلند در اسکاتلند برگزار می‌شود، هزاران داوطلب بیش از ۷۰ تن زباله را از سواحلی که روزی زیبا و پاکیزه بوده‌اند، جمع‌آوری کردند.

وب سایت نوچه - آرزو مقدس: امسال در طول بیست و هشتمین جشنواره‌ی نظافت بهاره‌ی ساحل که همه ساله در مجمع‌الجزایر شِتلند در اسکاتلند برگزار می‌شود، هزاران داوطلب بیش از ۷۰ تن زباله را از سواحلی که روزی زیبا و پاکیزه بوده‌اند، جمع‌آوری کردند. این داوطلبین در میان انواع زباله‌های پلاستیکی که به دریا ریخته می‌شوند و تجهیزات مختلف ماهیگیری، مجموعه‌هایی از «نشانه‌های پلاستیکی» پیدا کردند. این نشانه‌ها که در چندین ساحل مختلف پیدا شدند، برای مشخص کردن تله‌ی خرچنگ به کار رفته بودند و گفته می‌شود سفر خود را بیش از ۴۸۰۰ کیلومتر دورتر و در سواحل آمریکای شمالی آغاز کرده‌اند.

سفر تورِ ماهیگیری از آمریکا تا اسکاتلند!

تیم ما با استفاده از حروف درج شده روی این نشانه‌ها موفق شد آن‌ها را تا کانادا و آمریکا ردیابی کند. اطلاعات به دست آمده نشان داد که برخی از این نشانه‌ها مدت‌ها پیش و در سال ۱۹۸۸ استفاده شده بودند. این که نشانه‌های پلاستیکی می‌توانند مدت‌های دراز و مسیرهای طولانی (تمام عرض اقیانوس از آمریکای شمالی تا اسکاتلند) را طی کنند مسئله‌ی کوچکی نیست اما موضوعی که بسیار خطرناک و ناراحت‌کننده است مسئله‌ی حیوانات مرده‌ای است که در این تورها و تله‌های گم شده باقی مانده‌اند.

سفر تورِ ماهیگیری از آمریکا تا اسکاتلند!

چرا این مسئله مهم است؟ تا دهه‌ی پنجاه میلادی از الیاف طبیعی و پنبه برای ساخت تورها و تله‌های ماهیگیری استفاده می‌شد که از آن زمان جای خود را به تورهای پلاستیکی ساخته شده با انواع مواد مصنوعی دادند؛ این مواد تا چندین سال در آب باقی مانده و جان حیوانات دریایی را به خطر می‌اندازند. امروزه بیش از ۲۰۰ گونه از جانداران دریایی مانند نهنگ‌ها، دلفین‌ها، کوسه‌ها علاوه بر لاک‌پشت‌ها، شیرها و پرندگان دریایی همگی توسط این ابزار پراکنده‌ی ماهیگیری تهدید می‌شوند.

در تلاش برای جلوگیری از مرگ جانداران دریایی در اثر این وسایل پلاستیکی به جا مانده از فعالیت‌های ماهیگیران، تا کنون ۱۴۷ تله‌ی خرچنگ و بیش از ۴۵۰ کیلوگرم طناب از سواحل آمریکای شمالی جمع‌آوری شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج